dc.contributor.author | Φουντουλάκη, Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2011-07-19T05:42:53Z | |
dc.date.available | 2011-07-19T05:42:53Z | |
dc.date.issued | 2011-07-19T05:42:53Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4155 | |
dc.description.abstract | Η διδασκαλία του προγραμματισμού δεν αποσκοπεί στην προετοιμασία και εκπαίδευση μελλοντικών προγραμματιστών, αλλά στην ανάπτυξη μιας κουλτούρας τεχνολογικού αλφαβητισμού που θα ωθήσει τους μαθητές να αποκτήσουν μια πιο βαθιά γνώση του πως λειτουργεί ένας υπολογιστικό σύστημα, πως μπορούν να εφαρμόσουν τον προγραμματισμό στην καθημερινότητά τους και να αποτελέσουν ενεργά μέλη της νέας τεχνολογικής εποχής. Η παρούσα διπλωματική εργασία καταγράφει πως εντάσσεται η διδασκαλία του προγραμματισμού στην ελληνική πραγματικότητα και εντοπίζει τις βασικές παρανοήσεις που κάνουν οι μαθητές κατά την εκμάθηση του. Εν συνεχεία, αναλύει το περιβάλλον της προγραμματιστικής γλώσσας Scratch και μελετά πώς η ένταξή της στο μάθημα της Πληροφορικής, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μπορεί να συμβάλει στη διδασκαλία του προγραμματισμού και να προσφέρει λύσεις σε κάποια από τα προβλήματα που έχουν εντοπιστεί. Παράλληλα, παρατίθεται η μελέτη περίπτωσης όπου οι μαθητές με τη βοήθεια κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού και κλιμακούμενης δυσκολίας παραδείγματα και δραστηριότητες εισάγονται σταδιακά σε προγραμματιστικές έννοιες και δομές και αποκτούν μεταγνωστικές δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να φέρουν εις πέρας την τελική τους εργασία. Τέλος, συγκεντρώνονται και αξιολογούνται τα δεδομένα που προκύπτουν από τη μελέτη περίπτωσης σχετικά με την συμβολή του Scratch διδασκαλία του προγραμματισμού και παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που προκύπτουν. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Προγραμματισμός ηλεκτρονικών υπολογιστών | |
dc.subject | Εκπαιδευτική τεχνολογία | |
dc.subject | Πληροφορική -- Μελέτη και διδασκαλία | |
dc.subject | Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστή | |
dc.subject | Διδακτικά συστήματα -- Σχεδιασμός | |
dc.title | Μελέτη περίπτωσης : η συμβολή του scratch στη διδασκαλία του προγραμματισμού στη Β'/θμια εκπαίδευση | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4155 | |
europeana.type | IMAGE | |
dc.identifier.call | 371.334 ΦΟΥ | |
dc.description.abstractEN | The aim of teaching programming is not to prepare and train future programmers, but to develop and enhance technological literacy that will encourage students to acquire a deeper knowledge of how a computer system works, apply programming to their everyday life and become active members of the new technological era.
This thesis records how teaching of programming is embodied in Greek reality and identifies the main misconceptions that students do while learning. It then analyses the environment of Scratch programming language and researches its contribution to the teaching of programming in IT courses, in secondary education and the solutions offered to some of the identified problems. Moreover, we give a description of the case study where pupils are using appropriate teaching material, as well as examples and activities of escalating difficulty. In that way, they are gradually introduced into programming concepts and structures and gain meta-cognitive skills which will assist them in carrying out their final project. Finally, we gather, evaluate and present the data generated by the case study, on the contribution of Scratch in teaching programming, as well as the conclusions derived. | |