Υπηρεσίες υποστήριξης & συντήρησης πληροφοριακών συστημάτων : θεσμικό & ρυθμιστικό πλαίσιο, συμβάσεις επιπέδου υπηρεσιών (Service Level Agreements - SLAs)
Master Thesis
Συγγραφέας
Λειβαδίτης, Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2011-06-29Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Πληροφοριακά συστήματα -- Διοίκηση και οργάνωση ; Πληροφοριακά συστήματα διοίκησης -- Ποιοτικός έλεγχος ; Service-level agreements ; Information technology -- ManagementΠερίληψη
Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να μελετήσει το πλαίσιο στο οποίο κινείται η συντήρηση και υποστήριξη των πληροφοριακών συστημάτων. Ένα πληροφοριακό σύστημα για να εκπληρώνει το σκοπό της δημιουργίας του είναι απαραίτητο να είναι τεχνολογικά επίκαιρο, καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του και να λειτουργούν απρόσκοπτα όλες του οι συνιστώσες για την έγκαιρη επίτευξη των προσδοκώμενων αποτελεσμάτων. Η προαναφερόμενη μελέτη περιλαμβάνει το θεσμικό και ρυθμιστικό πλαίσιο της παροχής υπηρεσιών συντήρησης και υποστήριξης, τις διάφορες κατηγορίες Συμβάσεων Επιπέδου Υπηρεσιών (ΣΕΥ) που απαντώνται και τις βασικές αρχές που πρέπει να διέπουν μια ΣΕΥ, καθώς και τους κρίσιμους όρους που παρέχουν ευελιξία και διασφάλιση για τη σωστή συντήρηση ενός πληροφοριακού συστήματος. Επίσης, λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα μιας μελέτης περίπτωσης (Case Study), προετοιμάσθηκε ένα σχέδιο, με οδηγίες και παραδείγματα συμπλήρωσης μιας Σύμβασης Επιπέδου Υπηρεσιών (ΣΕΥ). Η διαρκής μετεξέλιξη της πληροφορικής από τα κεντροποιημένα πληροφοριακά συστήματα, στην παροχή υπηρεσιών προς στους χρήστες, με ταυτόχρονη μεταστροφή προς τις εξωγενείς υπηρεσίες (Outsourcing) και τη νεφοϋπολογιστική (Clouding), καθιστούν την με πληρότητα, κατάρτιση εξειδικευμένων Συμβάσεων Επιπέδου Υπηρεσιών (ΣΕΥ) ως παράγοντα στρατηγικού χαρακτήρα για την επίτευξη των στόχων ενός οργανισμού ή μιας επιχείρησης.