Παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και υπηρεσιών εκπαίδευσης και υποστήριξης χρηστών στο πλαίσιο της διαδικασίας ανάπτυξης πληροφοριακών συστημάτων

Master Thesis
Συγγραφέας
Νταμπαλέτσιου, Αικατερίνη Δ.
Ημερομηνία
2011-06-23Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Συμβουλευτική στην ανώτατη εκπαίδευση -- Ελλάδα ; Τηλεκπαίδευση ; Συγγραφή -- Μεθοδολογία ; Εκπαίδευση από απόσταση ; Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστή ; Πληροφοριακά συστήματαΠερίληψη
Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η περιγραφή των συμβουλευτικών υπηρεσιών και υπηρεσιών εκπαίδευσης και υποστήριξης χρηστών στο πλαίσιο της διαδικασίας ανάπτυξης πληροφοριακών συστημάτων. Αναπτύσσονται τα κύρια χαρακτηριστικά, στην εκπαίδευση των χρηστών στην ανοιχτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση, οι συμβουλευτικές υπηρεσίες και η συγγραφή εγχειριδίων. Η αποτελεσματικότητα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης έχει τα τελευταία χρόνια αναχθεί σε μείζον θέμα αντιπαράθεσης από τους ερευνητές. Οι απόψεις και τα συμπεράσματα φαίνεται να συγκλίνουν στην αναγνώριση της εφάμιλλης αποτελεσματικότητας της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με τη συμβατική ή παραδοσιακή εκπαίδευση. Η τηλεσυμβουλευτική βασίζεται περισσότερο στην αυτοδιαχείριση της μάθησης από τον ίδιο το χρήστη και λειτουργεί μ’ ένα φυσικό τρόπο σε ότι αφορά προβλήματα και ενδιαφέροντα των χρηστών στo πλαίσιο ενός προγράμματος που χρησιμοποιεί την e-learning μέθοδο. Η συγγραφή των εγχειριδίων μιας εφαρμογής γίνεται πάντοτε λίγο πριν εκκινήσει η παραγωγική λειτουργία του συστήματος, όταν όλες οι διαδικασίες έχουν σχεδιαστεί, έχουν παραμετροποιηθεί, έχουν υλοποιηθεί, έχουν δοκιμαστεί, έχουν τελειοποιηθεί και έχουν παραδοθεί. Ο ακριβής καθορισμός, η σωστή ομαδοποίηση των επιχειρησιακών διαδικασιών και η διάταξή τους σε κεφάλαια είναι ένας από τους βασικότερους παράγοντες που κάνουν ένα εγχειρίδιο χρήσης εύχρηστο και λειτουργικό.