ABC ανάλυση στις διεθνείς χερσαίες εμπορευματικές μεταφορές
Master Thesis
Συγγραφέας
Κακατσάκης, Ηλίας
Ημερομηνία
2011-03-23Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Μεταφορές ; Διεθνές εμπόριο ; Οδικές μεταφορές ; ΣιδηρόδρομοιΠερίληψη
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται και αναλύει τις δραστηριότητες και λειτουργίες των χερσαίων μεταφορών. Σκοπό έχει να επισημάνει τις επιμέρους πτυχές τους υπό το πρίσμα του ανταγωνισμού, του κόστους και των περιορισμών της αγοράς. Η πρώτη ενότητα αναφέρεται στις οδικές μεταφορές και στις ιδιαιτερότητες, που αυτές παρουσιάζουν. Οι ιδιαιτερότητες αυτές έχουν να κάνουν με την κατάσταση της αγοράς, τα τεχνικά χαρακτηριστικά των μέσων μεταφοράς, και πώς αυτά επηρεάζουν το κόστος. Η δεύτερη ενότητα αναφέρεται στις σιδηροδρομικές και στους παράγοντες, που την επιβάλλουν. Η ανάλυση αυτή είναι αρκετά διαφορετική στην προσέγγισή της, λόγω της έντονης παρουσίας του κράτους στις λειτουργίες της. Αναλύεται η εμπορική πολιτική του σιδηροδρόμου και γίνεται αναφορά ωστόσο στις πρόσφατες αλλαγές και την απελευθέρωση της αγοράς. Τέλος η τρίτη ενότητα αναφέρεται στις συνδυασμένες μεταφορές, οι οποίες είναι διαρκώς αναπτυσσόμενες και η πορεία τους αναμένεται να συνεχίσει ανοδικά για οικονομικούς και περιβαλλοντικούς λόγους. Γίνεται ανάλυση των προϋποθέσεων και των χαρακτηριστικών τους, καθώς πολλές φορές δημιουργούνται παρανοήσεις για το αν μία μεταφορά είναι συνδυασμένη ή όχι. Παρατίθενται επίσης παραδείγματα μεταφορών, ενώ αναλύεται και ο ρόλος του διαμεταφορέα. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να διακρίνει τα χαρακτηριστικά των χερσαίων μεταφορών, ώστε να εντοπίζεται κατά περίπτωση ο πιο άρτιος τύπος μεταφοράς, για να οδηγηθούμε στα κατά περίπτωση επιθυμητά αποτελέσματα, τόσο από την πλευρά των μεταφορικών εταιρειών, όσο και απ’ την πλευρά των χρηστών. Η μείωση του κόστους είναι ένας επιθυμητός στόχος από όλες τις πλευρές, ωστόσο πρέπει να γίνεται με κριτήρια, που δεν αλλοιώνουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Όταν επιτυγχάνεται η ισορροπία κόστους – ποιότητας, επιτυγχάνονται και οι ουσιαστικοί στόχοι της κάθε επιχείρησης, οι οποίοι αφορούν την ανταγωνιστικότητα, την επιβίωση της εταιρείας μακροπρόθεσμα, την ικανοποιητική κερδοφορία, αλλά και τυχόν επιμέρους στόχοι, όπως η αύξηση του μεριδίου της αγοράς, η ανάπτυξη συνεργασιών κ.λπ.