Πληροφοριακό σύστημα διαχείρησης (ERP), ανάλυση και σχεδιασμός σε σημείο λιανικής πώλησης (supermarket)
Master Thesis
Συγγραφέας
Καραβίδας, Νικόλαος
Ημερομηνία
2011-03-14Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ανάλυση και σχεδίαση συστημάτων ; Πληροφοριακά συστήματα ; Supermarkets -- Marketing ; Επιχειρηματικός προγραμματισμός -- Πληροφοριακά συστήματαΠερίληψη
Το περιβάλλον μέσα στο οποίο εξελίσσονται σήμερα οι επιχειρήσεις μεταβάλλεται και διαμορφώνεται με ιδιαίτερη ταχύτητα, δημιουργώντας έτσι νέες ευκαιρίες και προκλήσεις. Το φάσμα των προκλήσεων αυτών γεννιέται μέσα από την παγκοσμιοποίηση της αγοράς και την εντατικοποίηση της ανταγωνιστικότητας που προκαλεί η εποχή της Πληροφορικής (εξομοίωση μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων στον Παγκόσμιο Ιστό και στο ηλεκτρονικό εμπόριο). Ο ανταγωνισμός και η τεχνολογική ανάπτυξη ωθούν τις επιχειρήσεις στη συνεχή αναβάθμιση του επιπέδου των υπηρεσιών και των προϊόντων τους, με την υιοθέτηση μεθόδων και εργαλείων νέας τεχνολογίας, έτσι ώστε να διατηρήσουν και να επεκτείνουν το μερίδιο της αγοράς στο οποίο στοχεύουν. Οι ελληνικές επιχειρήσεις παρουσιάζουν ακόμα ένα χαμηλό αλλά συνεχώς ανοδικό επίπεδο επένδυσης στις τεχνολογίες πληροφορικής. Θεωρείται ότι μια μικρή ή μεσαία επιχείρηση επενδύει το 1% του ετήσιου προϋπολογισμού της στο χώρο αυτό, όταν ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι πάνω από 2% και στις Ηνωμένες Πολιτείες πάνω από 3,5%. Η ραγδαία, όμως, ανάπτυξη και η όξυνση του ανταγωνισμού στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, φαίνεται πως δημιουργεί ολοένα και περισσότερο την ανάγκη να υιοθετηθούν επιχειρησιακές λύσεις προκειμένου να επιτύχουν μείωση των λειτουργικών εξόδων, βελτίωση των υπηρεσιών προς τους πελάτες, ανεύρεση νέων αγορών, καθώς και καλύτερη και πιο έγκυρη πληροφόρηση, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικές στις νέες διαμορφούμενες συνθήκες.