Αξιοποίηση περιβάλλοντος moodle στη σχολική εκπαίδευση
Master Thesis
Συγγραφέας
Καραμπίνης, Αναστάσιος
Ημερομηνία
2011-02-11Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστή ; Εκπαίδευση -- Πληροφορική ; Διαδίκτυο (Internet) στην εκπαίδευσηΠερίληψη
Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στη μελέτη της αξιοποίησης των Συστημάτων Διαχείρισης Ηλεκτρονικών Τάξεων (ΣΔΗΤ) και ειδικότερα του περιβάλλοντος Moodle, για την υποστήριξη υλοποίησης ευρέως γνωστών στη σχολική εκπαίδευση εκπαιδευτικών στρατηγικών, λαμβάνοντας υπόψη τα αντίστοιχα μοντέλα διδασκαλίας, όπως αυτά καταγράφονται στη διεθνή βιβλιογραφία. Προς την κατεύθυνση αυτή, αρχικά ορίζεται τι είναι ένα διδακτικό μοντέλο και αναφέρεται σε κατηγοριοποιήσεις αυτών. Αναλύονται πέντε ευρέως διαδεδομένα στη σχολική εκπαίδευση διδακτικά μοντέλα, η γνώση των οποίων κρίνεται απαραίτητη για τον εκπαιδευτικό που ξεκινά το διδακτικό του έργο αφού αποτελεί θεμέλιο των εκπαιδευτικών πρακτικών που θα χρησιμοποιήσει στα πλαίσια της υλοποίησης των επιμέρους ενοτήτων μέσα στις σχολικές τάξεις. Στη συνέχεια ορίζεται τι είναι ένα Σύστημα Διαχείρισης Ηλεκτρονικών Τάξεων και γίνεται επισκόπηση δημοφιλών συστημάτων με αναφορά στα δυνητικά πλεονεκτήματα αλλά και μειονεκτήματα χρήσης τους στη σχολική εκπαίδευση, ως προς την αξιοποίησή τους για εκπαιδευτικούς σκοπούς, όπως αυτά καταγράφονται στη βιβλιογραφία. Έπειτα παραθέτονται οι λόγοι για τους οποίους επιλέγεται η πλατφόρμα του Moodle για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών προσεγγίσεων. Προτείνεται και τεκμηριώνεται η κατάλληλη παραμετροποίηση του ΣΔΗΤ Moodle ώστε να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες απαιτήσεις κάθε μιας από τις πέντε εκπαιδευτικές στρατηγικές που έχουν επιλεγεί. Προς αυτήν την κατεύθυνση πραγματοποιείται αντιστοίχηση τεχνολογικών εργαλείων που υποστηρίζει το Moodle με χαρακτηριστικά «συστατικά» της κάθε εκπαιδευτικής προσέγγισης ώστε, τα τελευταία, να υποστηριχθούν με επάρκεια.