Σχεδιασμός δραστηριοτήτων για εκπαιδευτικά ψηφιακά παιχνίδια στην α' βάθμια εκπαιδευση
Master Thesis
Author
Τσαραβά, Ραλλού
Date
2011-02-08View/ Open
Subject
Παιχνίδια, Εκπαιδευτικά ; Ηλεκτρονικοί υπολογιστές -- Παιχνίδια ; Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια ; Team learning approach in education ; Εκπαίδευση -- ΠληροφορικήAbstract
Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία επιχειρεί να αξιοποιήσει τις θεωρίες μάθησης βασισμένες σε τεχνολογικά υποστηριζόμενα μαθησιακά περιβάλλοντα (e-learning), προκειμένου να σχεδιαστούν καλά οργανωμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες συνεργατικής φύσης (Jigsaw & Scaffolding). Αποτελεί λοιπόν μια “ενορχήστρωση” συνεργατικών θεωριών και μέσων και μέσω αυτής αναδεικνύεται η ενεργητική συμμετοχή των μαθητών. Αρχικά γίνεται μια παρουσίαση των θεωριών συνεργατικής μάθησης υποστηριζόμενης από υπολογιστές, που αποτελεί και το θεωρητικό υπόβαθρο στο οποίο βασίστηκε η συγκεκριμένη πρόταση. Στη συνέχεια έγινε επιλογή του γνωστικού αντικειμένου ώστε να καλύπτει υπάρχουσες ανάγκες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και συγκεκριμένα για την Στ’ Δημοτικού και το μάθημα των αγγλικών. Ακολούθησε ο σχεδιασμός των δραστηριοτήτων και τέθηκαν οι στόχοι που έπρεπε να επιτευχθούν. Για την καλύτερη οργάνωση αλλά και υλοποίηση των προτεινόμενων δραστηριοτήτων ακολούθησε η υλοποίηση ενός ιστολογίου ώστε να είναι μια εύχρηστη εφαρμογή και παράλληλα ευχάριστη για τα παιδιά αυτής της ηλικίας. Μέσα λοιπόν από τις ανάγκες της σύγχρονης σχολικής πραγματικότητας και εστιάζοντας στις απαιτήσεις της ελληνικής εκπαίδευσης, προέκυψε το ενδιαφέρον για τη σύνθεση της παρούσας εργασίας. Λαμβάνοντας υπόψη την αναγκαιότητα εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων οι οποίες βασίζονται σε ένα συγκεκριμένο θεωρητικό πλαίσιο αλλά και εφαρμόζονται έμπρακτα, αξιοποιώντας παράλληλα και τις Τ.Π.Ε στη σχολική πραγματικότητα, σχεδιάστηκαν οι προτεινόμενες δραστηριότητες ελπίζοντας ότι θα συνεισφέρουν έστω και σε μια μικρή θετική αλλαγή.