Αυθεντική αξιολόγηση σε συνεργατικά περιβάλλοντα μάθησης

Master Thesis
Συγγραφέας
Μαθιόπουλος, Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2011-02-07Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εκπαίδευση -- Πληροφορική ; Διαδίκτυο (Internet) στην εκπαίδευση ; Team learning approach in education ; Group work in educationΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με την εφαρμογή της αυθεντικής αξιολόγησης σε συνεργατικά τεχνολογικά υποστηριζόμενα περιβάλλοντα μάθησης. Εφαρμόστηκε νατουραλιστική συναφειακή έρευνα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, κατά την οποία μελετήθηκαν οι αντιλήψεις των φοιτητών για την αυθεντική αξιολόγηση και οι συσχετίσεις αυτών με τις διαστάσεις της αυθεντικής αξιολόγησης, με την προσέγγιση στη μελέτη (επιφανειακή/ σε βάθος), με τον αναστοχαστικό τρόπο σκέψης και τα κίνητρα των εκπαιδευομένων. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι η αυθεντική αξιολόγηση ενισχύει τη μελέτη σε βάθος, τον αναστοχασμό και την εσωτερική κινητοποίηση των εκπαιδευομένων. Οι εκπαιδευόμενοι συνδέουν την αυθεντικότητα της αξιολόγησης σε ένα διαδικτυακό σύστημα με τη συνολική αυθεντικότητα της διαδικασίας, την αυθεντική δραστηριότητα, το φυσικό πλαίσιο, τα παραγόμενα προϊόντα και τα ξεκάθαρα και αυθεντικά κριτήρια αξιολόγησης που αντιπροσωπεύουν την καθημερινή πραγματική ζωή. Για τη δημιουργία αυθεντικού περιβάλλοντος για τους φοιτητές που θα ενοποιεί την εκπαίδευση, τη μάθηση και την αξιολόγηση στην ηλεκτρονική μάθηση, χρησιμοποιήθηκε το σύστημα διαχείρισης της μάθησης moodle, το οποίο υποστηρίζει τη συνεργασία των φοιτητών και τις επιμέρους διαστάσεις της αυθεντικής αξιολόγησης. Οι εκπαιδευτές και οι δημιουργοί συνεργατικών περιβαλλόντων μάθησης υποβοηθούμενων από ηλεκτρονικούς υπολογιστές θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν την αυθεντική αξιολόγηση ως εναλλακτικό και πιο αποτελεσματικό τρόπο αξιολόγησης και μάθησης. Καλά οργανωμένα και κατανοητά πρότυπα, αυθεντικές δραστηριότητες, κριτήρια και ρουμπρίκες μπορούν να ενδυναμώσουν την αυθεντικότητα στην αξιολόγηση. Η εφαρμογή της αυθεντικής αξιολόγησης και η ενσωμάτωσή της στην εκπαιδευτική διαδικασία δημιουργεί μια νέα δυναμική στην αξιολόγηση για τη μάθηση, αντί για την αξιολόγηση της μάθησης.