Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια ως εκπαιδευτικά εργαλεία για την επίτευξη μάθησης : συνεργατικά περιβάλλοντα μάθησης βασισμένα σε ψηφιακά μέσα
Master Thesis
Συγγραφέας
Μητρόλιου, Αναστασία
Ημερομηνία
2010-10-01Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Παιχνίδια, Εκπαιδευτικά ; Ηλεκτρονικοί υπολογιστές -- Παιχνίδια ; Μάθηση ; Εικονική πραγματικότηταΠερίληψη
Τα εικονικά περιβάλλοντα των ηλεκτρονικών παιχνιδιών και γενικότερα η ενασχόληση με ψηφιακά μέσα, αδιαμφισβήτητα προσελκύουν το ενδιαφέρον των νέων στις μέρες μας. Από την άλλη, οι μαθητές στα σχολεία δείχνουν να μην απολαμβάνουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Η αλήθεια είναι πως, παρά τις εξελίξεις στην τεχνολογία και τις έρευνες σχετικά με νέες μεθόδους προσέγγισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ο τρόπος διδασκαλίας των μαθημάτων στα σχολεία, τις περισσότερες φορές, παραμένει στατικός και βασίζεται στο μοντέλο διάλεξη – εξέταση. Οι μαθητές, λοιπόν, πρέπει να αποκτήσουν κίνητρο για συμμετοχή στα μαθήματα του σχολείου και ένας τρόπος να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, είναι η χρήση νέων ψηφιακών μέσων που θεωρούνται ιδιαιτέρως προσφιλή στους νέους. Η παρούσα διπλωματική εργασία προτείνει μία εναλλακτική διδακτική προσέγγιση για την επίτευξη ορισμένων από τους στόχους του μαθήματος Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή της Γ’ Γυμνασίου. Βασίζεται στις αρχές του κοινωνικού εποικοδομητισμού και ειδικότερα στο μοντέλο της γνωστικής μαθητείας. Συγκεκριμένα, παρουσιάζεται και αναπτύσσεται παραδειγματικά ένα εκπαιδευτικό σενάριο, στο οποίο γίνεται ενσωμάτωση του ηλεκτρονικού παιχνιδιού SimCity 4 και του συνεργατικού περιβάλλοντος ArgueGraph. Επίσης, γίνεται ποιοτική έρευνα για την αξιολόγηση του σεναρίου, καθώς και εφαρμογή του, με συμμετοχή στα προαναφερθέντα περιβάλλοντα.