Τεχνολογικά υποστηριζόμενη εκπαίδευση για την ιστορία της τέχνης
Master Thesis
Συγγραφέας
Κοτρώτσου, Ελένη
Ημερομηνία
2010-04-29Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Τέχνη -- Μελέτη και διδασκαλία ; Εκπαίδευση -- Τεχνολογία ; Εκπαίδευση από απόστασηΠερίληψη
Η παρούσα εργασία προτείνει ένα διαφορετικό τρόπο προσέγγισης της διδασκαλίας της Ιστορίας της Τέχνης που θα αξιοποιεί τις δυνατότητες που μας παρέχει η σύγχρονη τεχνολογία. Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν μέσα από τους ηλεκτρονικούς τους υπολογιστές και το διαδίκτυο να επισκέπτονται από το σπίτι τους και το σχολείο ψηφιακές εγκυκλοπαίδειες όπως είναι η Wikipedia (http://www.wikipedia.org/) στην οποία μπορούν να βρουν αρκετές πληροφορίες για την Ιστορία της Τέχνης, ψηφιακές βιβλιοθήκες όπως είναι η ARTstor (http://www.artstor.org/index.shtml) η οποία διαθέτει πάνω από ένα εκατομμύριο εικόνες έργων τέχνης αλλά και άλλων επιστημών, και ψηφιακά μουσεία όπως είναι το Web Gallery of Art (http://www.wga.hu/index1.html) στο οποίο μπορεί κανείς να βρει εικόνες των έργων πολλών σπουδαίων Ευρωπαίων ζωγράφων, καθώς και βιογραφίες τους. Ακόμα μπορούν να χρησιμοποιούν τις μηχανές αναζήτησης που υπάρχουν διαθέσιμες στο διαδίκτυο όπως είναι αυτή της Google (http://www.google.gr/) ώστε να βρουν πληροφορίες για καλλιτέχνες, έργα τέχνης και καλλιτεχνικά ρεύματα, να βρουν εικόνες και να παρακολουθούν βίντεο σχετικά με την Ιστορία της Τέχνης. Μέσα από ιστοσελίδες όπως αυτή του YouTube (http://www.youtube.com/) θα μπορούν να παρακολουθούν βίντεο με ολόκληρα μαθήματα από Ιστορικούς της Τέχνης που έχουν διαθέσει μέσα από αυτή την ιστοσελίδα τα μαθήματα τους για το ευρύ κοινό. (π.χ. http://www.youtube.com/watch?v=ejRj_heKiTM). Επιπλέον, θα μπορούν μέσα από τον ψηφιακό κόσμο του second life να επισκεφτούν χώρους εκπαίδευσης και να παρακολουθήσουν σχετικά μαθήματα εκεί αλλά και να επισκεφτούν τρισδιάστατες αναπαραστάσεις σπουδαίων χώρων τέχνης όπως είναι η Capella Sixtina με τις περίφημες τοιχογραφίες του Μιχαήλ Αγγέλου. Με τον τρόπο αυτό λοιπόν, οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να έχουν ενεργή επαφή με την τέχνη και το μάθημα θα αποκτά περισσότερο ενδιαφέρον.