Διαλειτουργικότητα συστημάτων ηλεκτρονικής μάθησης
Master Thesis
Συγγραφέας
Λεωνίδας, Φίλιππος Ε.
Ημερομηνία
2010-02-04Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εκπαίδευση -- Πληροφορική ; Διαδίκτυο (Internet) στην εκπαίδευσηΠερίληψη
Τα συστήματα διαχείρισης μάθησης (ΣΔΜ) διαδραματίζουν κυρίαρχο ρόλο στο σύγχρονο τοπίο της ηλεκτρονικής μάθησης. Στο περιβάλλον χρήσης των ΣΔΜ αναπτύσσεται πλούσια διαδραστικότητα που χαρακτηρίζει την μαθησιακή συμπεριφορά των εκπαιδευόμενων και η ανάλυσή της είναι σημαντική για την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων για την βελτίωση της συνολικής μαθησιακής διαδικασίας σε ένα περιβάλλον ηλεκτρονικής μάθησης. Η ανάλυση της διαδραστικότητας γίνεται με ειδικά εργαλεία ανάλυσης όπως είναι το CosyLMSAnalytics που είναι σχεδιασμένο για εφαρμογή στο ΣΔΜ MOODLE. Στην παρούσα εργασία εξετάζεται ο ρόλος των ΣΔΜ και τα βασικά τους χαρακτηριστικά, η διαδραστικότητα σε μαθησιακά περιβάλλοντα και κάποια εργαλεία ανάλυσής της. Εξετάζονται προτάσεις αρχιτεκτονικών για περιβάλλοντα ηλεκτρονικής μάθησης που ενισχύουν και κάνουν εφικτή την διαλειτουργικότητα. Ακόμη παρουσιάζεται με λεπτομέρεια το ΣΔΜ MOODLE, οι υπαρκτοί μηχανισμοί επέκτασής του μέσω υπηρεσιών ιστού, οι τεχνολογίες και τα πρωτόκολλα υπηρεσιών ιστού. Οι υπηρεσίες ιστού προσφέρουν διαλειτουργικότητα (interoperability) μεταξύ ετερογενών συστημάτων με χρήση της γλώσσας XML και κατάλληλων πρωτοκόλλων όπως το SOAP, η περιγραφή υπηρεσιών ιστού WSDL και το UDDI. Διερευνούνται οι τρόποι ανάπτυξης υπηρεσιών ιστού για το MOODLE και τελικά σχεδιάζεται, υλοποιείται και αξιολογείται επιτυχώς μια εφαρμογή υπηρεσιών ιστού (Web Service) που επεκτείνει τους μηχανισμούς διασύνδεσης του CosyLMSAnalytics και του MOODLE και κάνει εφικτή την επικοινωνία των δύο συστημάτων ηλεκτρονικής μάθησης με βάση τις αρχές της διαλειτουργικότητας (interoperability).