Στρατηγικές αυτορρυθμιζόμενης μάθησης σε συνεργατικά περιβάλλοντα
Master Thesis
Συγγραφέας
Παπαλέξης, Στέφανος
Ημερομηνία
2009-12-21Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Team learning approach in education ; Group work in education ; Educational technologyΠερίληψη
Οι σύγχρονες ψυχοπαιδαγωγικές θεωρίες υποστηρίζουν ότι η μάθηση δεν είναι απλά μια αθροιστική διαδικασία ένταξης νέων πληροφοριών στον εγκέφαλο των μαθητών. Αντίθετα, πρόκειται για μια διαδικασία σταδιακής οικοδόμησης της γνώσης με βάση την προηγούμενη εμπειρία τους και μέσω της επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης στο κοινωνικό περιβάλλον τους. Ο μαθητής αναμένει καθοδήγηση από τον εκπαιδευτικό που αναλαμβάνει πλήρως την ευθύνη της διαδικασίας παροχής πληροφοριών, μαθησιακού υλικού και κινήτρων. Η νέα προσέγγιση έχει γίνει παγκοσμίως αποδεκτή και θέτει νέα κριτήρια στην εκπαίδευση. Ο μαθητής ρυθμίζει τώρα τη μάθησή του και τις μαθησιακές δραστηριότητες ώστε να αποκτά νέες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες, ούτως ώστε να μπορεί να επιλύει προβλήματα και να λαμβάνει αποφάσεις. Η παρούσα εργασία εξετάζει την εφαρμογή ενός σεναρίου αυτορρυθμιζόμενης μάθησης με στόχο την ανάπτυξη νοητικών δεξιοτήτων στην επίλυση προβλημάτων μέσω συνεργατικών δραστηριοτήτων για μαθητές των ΕΠΑ.Λ., αξιοποιώντας την πλατφόρμα του moodle. Οι νέες τεχνολογίες μπορούν να συμβάλουν στο μετασχηματισμό του σχολείου σε μια ενεργή κοινότητα μάθησης, με την προϋπόθεση ότι γίνεται χρήση της, για να υποστηρίξει σύγχρονα μοντέλα μάθησης και διδασκαλίας. Η έρευνα λοιπόν προσπαθεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη διερεύνηση της επικοινωνίας και των πρωτοβουλιών που αναπτύσσονται, μεταξύ των μαθητών, ώστε να μπορέσουν να αναπτύξουν ένα βαθμό αυτονομίας στον τρόπο που αντιμετωπίζουν τα προβλήματα.