Αξιοποίηση στρατηγικών διδασκαλίας και διαδραστικών οπτικο-ακουστικών μέσων στη διδασκαλία του αντικειμένου "τεχνολογία" στη δευτεροβάθμια τεχνική εκπαίδευση

Master Thesis
Συγγραφέας
Βλαχοκυριάκου, Φωτεινή
Ημερομηνία
2009-06-18Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εκπαιδευτικοί -- Επιμόρφωση ; Εκπαίδευση -- Τεχνολογία ; Οπτικοακουστική διδασκαλία ; Εκπαίδευση, Δευτεροβάθμια -- ΔιδασκαλίαΠερίληψη
Η κάλυψη των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την επιτυχία του έργου τους, αλλά και του εκπαιδευτικού συστήματος γενικότερα. Η δημιουργία κατάλληλου επιμορφωτικού υλικού για σύγχρονες έννοιες της διδακτικής επιστήμης, όπως είναι οι στρατηγικές διδασκαλίας, κρίνεται απαραίτητη για την επιτυχία επιμορφωτικών δράσεων σχετικού περιεχομένου. Στην ελληνική και διεθνή, έντυπη και διαδικτυακή, βιβλιογραφία γίνεται αναφορά σε πληθώρα στρατηγικών μάθησης και διδασκαλίας. Αντικείμενο της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η σχεδίαση και η υλοποίηση έντυπου και πολυμεσικού επιμορφωτικού υλικού για συγκεκριμένες στρατηγικές διδασκαλίας, το οποίο είναι κατάλληλο για χρήση σε μικρής διάρκειας επιμορφωτικά προγράμματα. Το υλικό της επιμόρφωσης έχει, αρχικά, ενημερωτικό και κατατοπιστικό χαρακτήρα και, στη συνέχεια, περιλαμβάνει ένα πλήθος παραδειγμάτων εφαρμογής των στρατηγικών διδασκαλίας, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν άμεσα στη σχολική τάξη. Το εκπαιδευτικό υλικό των παραδειγμάτων προέρχεται από μαθήματα που διδάσκονται στα ελληνικά σχολεία και αφορούν, κυρίως, τη διδασκαλία του αντικειμένου «Τεχνολογία» στη Δευτεροβάθμια Τεχνική Εκπαίδευση.