Αξιολόγηση ιστοχώρων των ελληνικών τραπεζών
Master Thesis
Συγγραφέας
Γαλαριώτη, Αικατερίνη
Ημερομηνία
2009-02-10Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Internet banking ; Τράπεζες και τραπεζικές εργασίες ; Εμπορική Τράπεζα -- Δίκτυο πληροφόρησης ; Διαδικτυακή τραπεζικήΠερίληψη
Η παρούσα εργασία αναφέρεται στο internet banking, η τραπεζική δηλαδή παραλλαγή του διαρκώς αναπτυσσόμενου ηλεκτρονικού εμπορίου, που θα αποτελέσει χωρίς αμφιβολία στο άμεσο μέλλον το βασικό πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ των τραπεζικών οργανισμών και οι βασικοί λόγοι για αυτό είναι δύο. Ο πρώτος αφορά το ότι το internet banking δίνει τη δυνατότητα 24ωρης εξυπηρέτησης των πελατών και άρα ενέχει τις ευκαιρίες διεύρυνσης του πελατολογίου και αποκόμισης επιπλέον εσόδων. Ο δεύτερος αφορά τη δυνατότητα διαφοροποίησης των τραπεζών, τη στιγμή που η αγορά διαρκώς ομογενοποιείται. Το κανονιστικό πλαίσιο μέσα στο οποίο πλέον δραστηριοποιούνται οι τράπεζες έχει περιορίσει τη δυνατότητα να διαφοροποιούνται σημαντικά σε θέματα τιμολόγησης. Ως εκ τούτου ο ανταγωνισμός τους περιορίζεται ουσιαστικά στην εξυπηρέτηση του πελάτη.
Αναμφίβολα λοιπόν μια υπηρεσία με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του internet
banking μπορεί να αποτελέσει το όχημα για την ανάδειξη της φιλοσοφίας μιας
τράπεζας σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση του πελάτη και το μέσο για τη βελτίωση
του μεριδίου της στην αγορά. Βάσει αυτών επιχειρείται στα πλαίσια αυτής της εργασίας, η ανάλυση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του internet banking και της θέσης του στο ευρύτερο τραπεζοπιστωτικό σύστημα. Ενώ, τέλος επιχειρείται μια αξιολόγηση των σχετικών υπηρεσιών που παρέχουν σήμερα οι τράπεζες που δραστηριοποιούνται στον ελλαδικό χώρο.