dc.description.abstract | Ηγεσία και συναισθηματική νοημοσύνη αποτελούν ένα εξαιρετικά δημοφιλές αντικείμενο συζητήσεων και αντιπαραθέσεων στη ρητορική ακαδημαϊκών, επιχειρηματικών και πολιτικών. Σ’ ένα κόσμο που συνεχώς γίνεται όλο και περισσότερο αβέβαιος και ανταγωνιστικός, η ηγεσία, ως λειτουργία και συμπεριφορά των στελεχών όλων των ιεραρχικών επιπέδων, αποτελεί τη θεμελιώδη αιτία της διαρκούς ανταγωνιστικότητας και επιτυχίας των επιχειρήσεων. Έρχεται όμως να προστεθεί και συναισθηματική νοημοσύνη. Αν και περιορισμένη η πρακτική και ερευνητική εμπειρία γύρω από τη «συναισθηματική νοημοσύνη» (ΕΙ), οι ειδικοί δηλώνουν ότι ίσως αυτή, η σχετικά άγνωστη έννοια στο ευρύ κοινό, να είναι το καλύτερο εφόδιο για την επιτυχία στη ζωή του ατόμου, αναθεωρώντας τι τελικά σημαίνει να είσαι «έξυπνος». Θεωρητικά η έννοια αυτή συντελεί, ώστε να αντεπεξέλθει ο άνθρωπος στις δυσκολίες και τις απαιτήσεις του περιβάλλοντος, υποβοηθούμενος από τα ίδια τα συναισθήματα του. Η φιλοδοξία της διπλωματικής αυτής, είναι πρώτον, να αποσαφηνιστεί ως προς τι είναι η ηγεσία και τι πρέπει να επιτυγχάνει ο ηγέτης, αλλά και τι πρέπει να διαθέτει (χαρακτήρα, γνώσεις, ικανότητες) ώστε να μπορεί να πετύχει ως ηγέτης και δεύτερον, να προσδιορίζει την έννοια της συναισθηματικής νοημοσύνης και να τονιστεί η αξία σε σχέση με τις δυνατότητες που διανοίγονται από τη χρήση της στον εργασιακό και κοινωνικό χώρο.
Στη συνέχεια η εργασία επιχειρεί να διαπιστώσει ερευνητικά, με βάση την υπάρχουσα βιβλιογραφία, τη συσχέτιση της ΕΙ με τις παραμέτρους του φύλου, της ιεραρχίας και της μόρφωσης. | |