Χωροταξικός σχεδιασμός και λειτουργική οργάνωση κέντρου διανομής πολυεθνικής εταιρείας του κλάδου τροφίμων και ποτών
Master Thesis
Author
Γεωργάς, Δημήτριος
Σκανδάλης, Νικόλαος
Date
2008-09-09View/ Open
Abstract
Έχει γίνει πλέον κατανοητό στις επιχειρήσεις ότι σημαντική επίδραση στην παραγωγικότητα, στην απόδοση των επενδύσεών τους, στην κερδοφορία και την ανταγωνιστικότητά τους έχουν οι αποθηκευτικοί χώροι. Η αποθήκη έχει πάψει πλέον να αποτελεί το πιο παραμελημένο τμήμα κάθε επιχείρησης, όπου απλά φυλάσσονται τα προϊόντα μέχρι τη στιγμή της παράδοσής τους στον πελάτη και έχει εξελιχθεί σε ένα από τους βασικότερους κρίκους της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η λειτουργία της αποθήκης έχει άμεση επίδραση τόσο στο παρεχόμενο επίπεδο εξυπηρέτησης των πελατών όσο και στη διαμόρφωση του συνολικού κόστους των προϊόντων της εταιρείας. Το γεγονός αυτό μετατρέπει την αποθήκη σε καθοριστικό παράγοντα επιτυχίας καθώς ο σημαντικότερος τρόπος διαφοροποίησης των επιχειρήσεων στα μάτια του πελάτη είναι μέσω της επιτυχημένης εξυπηρέτησης και του μειωμένου κόστους. Έχει διαπιστωθεί ότι όλα τα προβλήματα μιας αποθήκης οφείλονται κυρίως στο συνδυασμό δύο παραγόντων: χωροταξικό και λειτουργικό. Στην πρώτη περίπτωση η χωρητικότητα και η χωροταξία της αποθήκης αδυνατεί να καλύψει τις υφιστάμενες (ή μελλοντικές) αποθηκευτικές ανάγκες της εταιρείας και στη δεύτερη υπάρχει πρόβλημα προβλεπόμενης (χρονικά και κοστολογικά) εκτέλεσης των λειτουργιών της. Η παρούσα μελέτη προσπαθεί να προτείνει λύσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών. Η προσπάθεια γίνεται μέσω του σχεδιασμού του Κέντρου Διανομής και της αναδιοργάνωσης των λειτουργιών της σημαντικότερης εισαγωγικής εταιρείας του κλάδου των αλκοολούχων ποτών. Στο πρώτο μέρος της μελέτης αναλύονται οι λειτουργίες και καθορίζονται οι διαδικασίες που πρέπει να εφαρμόζονται σε ένα σύγχρονο Κέντρο Διανομής. Στο δεύτερο μέρος σχεδιάζεται, χωροταξικά, το Κέντρο Διανομής και επιλέγεται ο κατάλληλος εξοπλισμός αποθήκευσης και διακίνησης.