Η εποχικότητα των ναύλων στην φορτηγό ναυτιλία
Master Thesis
Συγγραφέας
Μαδιά, Μαρία
Ημερομηνία
2008-07-22Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ναυτιλία ; Bulk carrier cargo ships ; Φορτία -- Διακίνηση ; Ναύλωση και ναύλος ; Θαλάσσιες μεταφορές ; Εμπορική ναυτιλίαΠερίληψη
Στην παρούσα πτυχιακή εργασία σκοπός είναι να μελετηθεί το φαινόμενο της εποχικότητας των ναύλων στην φορτηγό ναυτιλία (dry bulk market). Στο 1ο κεφάλαιο δίνονται κάποιες βασικές έννοιες για την κατανόηση της ναυτιλιακής αγοράς, όπως η έννοια και το αντικείμενο της μεταφοράς. Εν συνεχεία, γίνεται ο βασικός διαχωρισμός της ναυτιλιακής αγοράς σε bulk (χύδην φορτίου) και liner (τακτικών γραμμών), ενώ έπειτα γίνεται αναφορά στην αγορά πλοίων που μεταφέρουν χύδην ξηρά φορτία (dry bulk market). Στο 2ο κεφάλαιο γίνεται αναφγορά γενικά και εν συντομία στην έννοια των οικονομικών διακυμάνσεων, καθώς υπό περίπτωσεις αυτών είναι η κυκλικότητα και η εποχικότητα. Στο 3ο κεφάλαιο παρουσιάζονται αναφορές που έχουν γίνει στη βιβλιογραφία και σε άρθρα για το φαινόμενο της εποχικότητας στους ναύλους των φοργηγών πλοίων. Το 4ο κεφάλαιο περνάει στο εμπειρικό μέρος της πτυχιακής. Έτσι, χρησιμοποιώντας στοιχεία από τα εβδομαδιαία περιοδικά «Clarkson Shipping Intelligence Weekly», συγκεκριμένα τους μέσους ημερήσιους ναύλους φορτηγών πλοίων (αρχικά δίνονται σε εβδομαδιαία βάση και εν συνεχεία γίνεται αναγωγή σε μηνιαία βάση) μεγέθους handymax, panamax και cape σε βάθος χρόνου 4 ετών (2002 – 2005) και μέσω στατιστικής ανάλυσης, συγκεκριμένα αρχικά διάσπασης χρονολογικών σειρών στα συστατικά τους στοιχεία και εν συνεχεία στατιστικού ελέγχου με την βοήθεια της κατανομής t-student εξετάζεται κατά πόσον εμφανίζεται το φαινόμενο της εποχικότητας μέσα σε ένα έτος την τετραετία την οποία μελετάται. Στο 5ο και τελευταίο κεφάλαιο, σχολιάζονται τα αποτελέσματα και συγκρίνονται με αυτά του 3ου κεφαλαίου τα οποία αναφέρονται στο χρονικό διάστημα 1980-1996 της ακαδημαϊκής προσέγγισης, δηλαδή εξετάζονται ομοιότητες και διαφορές και πού μπορεί να οφείλονται αυτές.