Οι στρατηγικές των μεγάλων ιαπωνικών επιχειρήσεων και η διείσδυση αυτών στην Κίνα : μελέτη περίπτωσης ΤΟΥΟΤΑ
Master Thesis
Συγγραφέας
Δελής, Ταξιάρχης.
Ημερομηνία
2008-02-14Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Επιχειρηματικότητα -- Ιαπωνία ; Διεθνείς εμπορικές επιχειρήσεις ; Ιαπωνία -- Βιομηχανία -- ΕπιχειρήσειςΠερίληψη
Τα τελευταία είκοσι χρόνια η παγκοσμιοποίηση αποτελεί μια πραγματικότητα. Η εξέλιξη της είναι ραγδαία και οι επιπτώσεις της σε κάθε γωνιά του πλανήτη είναι απρόσμενες και καταιγιστικές. Γεγονότα που πριν μερικά χρόνια κανείς δεν φανταζόταν ότι μπορούσαν να συμβούν σήμερα αποτελούν την καθημερινότητα. Μέσα σε ένα ευμετάβλητο περιβάλλον, οι επιχειρήσεις καλούνται να αναπροσαρμόσουν την στρατηγική τους τόσο για την επιβίωση όσο και για την ενίσχυση τους. Από την άλλη πλευρά καινούργιες αγορές αναδεικνύονται και διεκδικούν πρωταγωνιστικό ρόλο στο παγκόσμιο οικονομικό γίγνεσθαι. Από την δεκαετία του ’70 μέχρι και σήμερα, οι ιαπωνικές επιχειρήσεις έχουν μια επιτυχημένη πορεία στις παγκόσμιες αγορές ακολουθώντας κάποιες συγκεκριμένες στρατηγικές που σε σημαντικό βαθμό στηρίζονται στο πολιτιστικό υπόβαθρο της Ιαπωνίας και αντλούν από αυτό σημαντικά στοιχεία. Από το 1978 μέχρι σήμερα η Κίνα εισέρχεται στο παγκόσμιο οικονομικό γίγνεσθαι με δύο πολύ σημαντικά στοιχεία: τον τεράστιο σε όγκο πληθυσμό της και το -εντυπωσιακά χαμηλό για τις δυτικές οικονομίες- κόστος εργασίας. Παράλληλα η Κίνα χαρακτηρίζεται από ιδιομορφίες που έχουν να κάνουν τόσο με την πλούσια ιστορία της και τον πολιτισμό της. Η παρούσα μελέτη αναζητά και αναλύει τις στρατηγικές των μεγάλων ιαπωνικών επιχειρήσεων στην αναδυόμενη αγορά της Κίνας καθώς επίσης και το υπόβαθρο πάνω στο οποίο αυτές κτίστηκαν και εξακολουθούν να κτίζονται. Τέλος αναλύει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Κίνας εντάσσοντάς τα στο εξωτερικό περιβάλλον των ιαπωνικών μεγάλων επιχειρήσεων που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στην τεράστια αγορά της.