Η επίδραση του εμπορικού σήματος στην ανθρώπινη συμπεριφορά και στην λήψη καταναλωτικών / επενδυτικών αποφάσεων. Το εμπορικό σήμα στην ελληνική τραπεζική αγορά. (Μελέτη περίπτωσης)
Master Thesis
Συγγραφέας
Λεδάκη, Αμαλία - Μαρία Β.
Ημερομηνία
2008-02-04Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Brand name products ; Ανθρώπινη συμπεριφορά ; Καταναλωτική συμπεριφοράΠερίληψη
Στη σημερινή εποχή τα ηχηρά brands, οι μεγάλες εμπορικές αλυσίδες, ο σκληρός ανταγωνισμός και οι πανίσχυροι οικονομικοί κολοσσοί βρίσκονται στο προσκήνιο μίας ολοένα εξελισσόμενης κοινωνίας. Κύρια χαρακτηριστικά της «κοινωνία της πληροφορίας», όπως χαρακτηρίζεται από πολλούς, είναι η εισαγωγή νέων τεχνολογιών, εναλλακτικών μορφών ενέργειας, νέων επιστημονικών επιτευγμάτων αλλά και η εμφάνιση ταχύτατων περιβαλλοντικών αλλαγών. Οι καταναλωτές, έχουν μάθει να επικοινωνούν με
«κωδικούς αναγνώρισης», τόσο για τα αγαθά που αγοράζουν, τις υπηρεσίες που καταναλώνουν, όσο και για τις εκδηλώσεις της κοινωνικής τους συμπεριφοράς. Από την πλευρά τους οι επιχειρήσεις, προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της εποχής, εστιάζουν την προσπάθεια τους στην διατήρηση μίας πιστής πελατειακής βάσης. Μαζί με αυτές, οφείλουν να εναρμονίζονται και τα εμπορικά τους σήματα – η αντανάκλαση δηλαδή της εταιρικής τους ταυτότητας στο κοινό. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να προσδιορίσει εκείνα τα στοιχεία του εμπορικού σήματος των επιχειρήσεων, που επιδρούν στην ανθρώπινη συμπεριφορά και κατά συνέπεια στη λήψη των καταναλωτικών και επενδυτικών τους αποφάσεων. Προσεγγίζονται διάφορα θέματα αναφορικά με τα κριτήρια, που καθορίζουν τις επιλογές του σύγχρονου καταναλωτή. Πόσο πολύ επιδρούν οι σύνθετες εγκεφαλικές λειτουργίες στην λήψη αποφάσεων; Πόσο αυτή η επιστημονική γνώση επηρεάζει τις επιχειρηματικές τακτικές; Πώς επηρεάζεται η ψυχολογία του καταναλωτή και ποια οικονομικά στρώματα επηρεάζονται περισσότερο από τις μη συνειδητές ανάγκες; Αυτές είναι μερικές από τις ερωτήσεις στις οποίες, η παρούσα εργασία στοχεύει να δώσει απαντήσεις. Στην παρούσα εργασία χρησιμοποιούνται εναλλακτικά ο ελληνικός όρος εμπορικό σήμα και οι διεθνείς brand name και brand, χωρίς να αλλάζει εννοιολογικά το περιεχόμενο τους.