Διοίκηση ολικής ποιότητας : μελέτη περίπτωσης : ΕΚΟ - ΕΛΔΑ ΑΒΕΕ

Master Thesis
Author
Παπαγεωργίου, Ιωάννης
Date
2008-02-01View/ Open
Abstract
Στη σημερινή εποχή τα προϊόντα και οι υπηρεσίες των επιχειρήσεων απευθύνονται σε υπερκαταναλωτικούς ανθρώπους, οι οποίοι έχουν περάσει από την πρώτη κλίμακα της πυραμίδας των ανθρώπινων αναγκών που είναι η επιβίωση. Η έννοια της κατανάλωσης και η ψυχολογία του πελάτη έχουν αλλάξει και προσανατολίζονται προς μία κατεύθυνση, προς την ποιότητα. Η ποιότητα είναι αναμφίβολα το μήνυμα της νέας εποχής και θα πρέπει να είναι και το εργαλείο των επιχειρήσεων προς την προσέγγιση του πελάτη και την επίτευξη του οικονομικού στόχου, δηλαδή, την μεγιστοποίηση του κέρδους. Η παρούσα διπλωματική εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη Α και Β. Στο πρώτο μέρος γίνεται αναφορά στο νόημα της ποιότητας σε προϊόντα και υπηρεσίες, αναφέρονται οι βασικότερες θεωρίες για την ποιότητα, οι οποίες έχουν ειπωθεί από τους λεγόμενους Gurus και αναλύονται οι αρχές της Δ. Ο. Π. δοσμένες με τρόπους εφαρμογής στις επιχειρήσεις. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας, γίνεται μία μελέτη περίπτωσης της εφαρμογής των αρχών της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στην εταιρία πετρελαιοειδών ΕΚΟ – ΕΛΔΑ Α. Β. Ε. Ε. με την οποία δίνεται η πρακτική εφαρμογή της θεωρίας στον επιχειρηματικό κόσμο και μάλιστα σε ένα προϊόν που έχει σημαντικές ιδιομορφίες.