Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorKarakasnaki, Maria
dc.contributor.advisorΚαρακασνάκη, Μαρία
dc.contributor.authorKeivani, Amanta
dc.date.accessioned2025-12-03T08:13:11Z
dc.date.available2025-12-03T08:13:11Z
dc.date.issued2025-11
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18640
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα διερευνά τη σχέση ανάμεσα στους ψυχολογικούς παράγοντες και στην ασφάλεια της εργασίας στη ναυτιλία, βασισμένη σε ερωτηματολόγιο που συμπληρώθηκε από 226 συμμετέχοντες διαφόρων εθνικοτήτων, ειδικοτήτων, ιεραρχικών βαθμίδων και τύπων πλοίων. Οι αντιλήψεις σχετικά με την κουλτούρα ασφάλειας, τη δέσμευση της ηγεσίας και την εκπαίδευση συγκεντρώνονται γύρω από τον ουδέτερο μέσο όρο (Μ≈4.00), γεγονός που υποδηλώνει τυπική συμμόρφωση με τους κανόνες, αλλά όχι ουσιαστική ενσωμάτωση των αρχών ασφάλειας στην καθημερινή πρακτική. Αντίθετα, οι δείκτες ψυχολογικής καταπόνησης εμφανίζονται ελαφρώς αυξημένοι — εργασιακό στρες (Μ=4.02), κόπωση (Μ=4.05) και επαγγελματική εξουθένωση (Μ=4.08) — με συχνότερες αναφορές σε αισθήματα κόπωσης, δυσκολίας συγκέντρωσης και επιβάρυνσης. Οι συσχετίσεις ανάμεσα στις οργανωτικές και ψυχολογικές μεταβλητές είναι γενικά ασθενείς και μη σταθερές, ενώ τα αποτελέσματα ANOVA δείχνουν διαφοροποιήσεις ανά φύλο, εθνικότητα, βαθμό, χρόνια θαλάσσιας υπηρεσίας, τύπο πλοίου και σημαία σε επιμέρους διαστάσεις. Τα ευρήματα αποτυπώνουν ένα πολυεθνικό εργατικό δυναμικό που εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προκλήσεις κόπωσης και εξουθένωσης, καθώς και ανισότητες στις πρακτικές ηγεσίας και εκπαίδευσης. Προτείνονται μέτρα όπως η ενίσχυση της ορατότητας της ηγεσίας, η ρεαλιστική και συνεχής εκπαίδευση, καθώς και η εφαρμογή ολοκληρωμένων συστημάτων διαχείρισης κόπωσης. Οι περιορισμοί της μελέτης σχετίζονται με τον εγκάρσιο σχεδιασμό, τη χρήση αυτοαναφορών και πιθανά σφάλματα αντιστροφής αρνητικών ερωτήσεων, γεγονός που υποδεικνύει την ανάγκη για μελλοντικές, πολυεπίπεδες αναλύσεις.el
dc.format.extent111el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titlePsychological factors and safety at work : the case of shippingel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThe research uses survey data from 226 seafarers who represent different nationalities to study how psychological strain affects safety practices in commercial shipping operations. The survey results show that safety culture ratings together with leadership commitment and training assessments cluster around a middle to upper neutral range (M≈4.00) which indicates organizations follow safety protocols but these practices seem insufficient when workers perform their daily tasks. The survey results show that occupational stress (M=4.02) and fatigue (M=4.05) and burnout (M=4.08) ratings exceed the midpoint of the scale. The most consistent survey results show that workers experience fatigue and experience concentration problems and report work-related exhaustion. The organizational and psychological measurements show weak and inconsistent relationships which indicates that official safety protocols and actual workplace strain exist independently from each other. The ANOVA results show that different groups based on gender and nationality blocks and rank seniority and sea-time and ship type and flag state show significant differences in specific dimensions. The groups show different levels of fatigue intensity while their leaders maintain visibility but remain unobtrusive. The training programs receive positive theoretical assessments but workers find them ineffective for real-world deck operations which hinders knowledge transfer. The research findings show that workers from different countries face ongoing fatigue problems and developing burnout symptoms while their leaders show varying levels of visibility between ports and their training programs focus on minimum requirements. The absence of feedback mechanisms between ships and shores creates problems with maintaining alertness. The research findings lead to specific recommendations for organizations. Organizations need to enhance their leadership visibility through active leadership behaviors while establishing quick communication links between ships and shores and they should switch from single training sessions to ongoing scenario-based education with operational tempo-based drills. A structured fatigue risk management system needs to be implemented which includes sleep opportunity controls and watch rotation audits and near-miss analysis with fatigue precursor identification and onboard recovery 5 protocols. The study faces three main limitations because it uses a cross-sectional design and self-reported data and because it lacks reverse coding for negative items which reduced measurement reliability. Future research needs to combine unit-level aggregation with repeated measures and objective indicator triangulation to show how climate protects against strain through time-based mechanisms.el
dc.contributor.masterShipping Managementel
dc.subject.keywordShippingel
dc.subject.keywordOccupational safetyel
dc.subject.keywordSafety cultureel
dc.subject.keywordLeadership commitmentel
dc.subject.keywordTrainingel
dc.subject.keywordCompetenceel
dc.subject.keywordOccupational stressel
dc.subject.keywordFatigueel
dc.subject.keywordBurnoutel
dc.subject.keywordMulticultural crewsel
dc.subject.keywordISM / MLCel
dc.subject.keywordANOVAel
dc.subject.keywordSurvey researchel
dc.date.defense2025-11-06


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»