Σχεδιασμός ψηφιακού μαθήματος για την εκπαίδευση εκπαιδευτικών στην εφαρμογή του μοντέλου coaching GROW σε παιδιά με ΔΕΠΥ
Design and development an e-training program for teachers based on grow model to enhance children with ADHD
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ψηφιακή κατάρτιση εκπαιδευτικών ; Μοντέλο GROW ; ΔΕΠΥ ; Ψηφιακό μάθημαΠερίληψη
Η παρούσα μελέτη παρουσιάζει τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση ενός ψηφιακού μαθήματος που στοχεύει στην εκπαίδευση δασκάλων δημοτικού σχολείου στην εφαρμογή του μοντέλου coaching GROW για την υποστήριξη παιδιών με ADHD. Το μάθημα, που αναπτύχθηκε στην πλατφόρμα Wix, ενσωματώνει περιεχόμενο πολυμέσων, διαδραστικές ασκήσεις, gamification και εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να δημιουργήσει ένα ελκυστικό και προσαρμοστικό μαθησιακό περιβάλλον. Η μεθοδολογία Design-Based Research (DBR) καθοδήγησε την επαναληπτική διαδικασία ανάπτυξης, επιτρέποντας τη συνεχή βελτίωση με βάση την ανατροφοδότηση και την πρακτική αξιολόγηση. Το ψηφιακό μάθημα είναι δομημένο γύρω από τα τέσσερα στάδια του μοντέλου GROW — Στόχος, Πραγματικότητα, Επιλογές και Θέληση — και περιλαμβάνει δραστηριότητες που προάγουν τη γνωστική, συναισθηματική και εμπειρική συμμετοχή. Οι συμμετέχοντες εισάγονται στις έννοιες του coaching, αναστοχάζονται τον ρόλο τους ως εκπαιδευτικοί, εξασκούνται στη λήψη αποφάσεων μέσω διακλαδισμένων σεναρίων και αναπτύσσουν εξατομικευμένα σχέδια δράσης χρησιμοποιώντας υποδείξεις που υποβοηθούνται από τεχνητή νοημοσύνη. Η αξιολόγηση πραγματοποιείται μέσω ερωτηματολογίων πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το μάθημα, κλιμάκων αυτοαποτελεσματικότητας, ερευνών συμμετοχής και ανάλυσης χρήσης εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης. Η μελέτη αυτή συμβάλλει στον τομέα της εκπαιδευτικής τεχνολογίας και της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικων, καταδεικνύοντας πώς τα δομημένα, διαδραστικά ψηφιακά μαθήματα μπορούν να ενισχύσουν τις ικανότητες καθοδήγησης και να υποστηρίξουν την συμπεριληπτική εκπαίδευση για μαθητές με ειδικές ανάγκες.


