Διαδικτυακή αλληλεπιδραστική εφαρμογή για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών στην διδασκαλία της ιστορίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Online interactive application to support teachers in teaching history in primary education

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εκπαιδευτικές πλατφόρμες ; Ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ; Django framework ; Web-based εφαρμογές ; Προσαρμοσμένα συστήματα ; Τεχνητή νοημοσύνη ; Εκπαίδευση ; Εμπειρία χρήστη ; UX ; Διεπαφή χρήστη ; UI ; Photodentro ; Συνεργατική μάθησηΠερίληψη
Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στην ανάπτυξη μιας διαδικτυακής εφαρμογής για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, με στόχο την υποστήριξη των εκπαιδευτικών στη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας. Η εφαρμογή δημιουργήθηκε με σκοπό την παροχή προσαρμοσμένου εκπαιδευτικού υλικού, οργανωμένου ανά τάξη και ανά είδος, ώστε να εναρμονίζεται με τη διδακτέα ύλη των σχολικών βιβλίων. Μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας, οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να αναζητούν και να χρησιμοποιούν διαφορετικά είδη υλικού, όπως παρουσιάσεις, διαδραστικά ηλεκτρονικά παιχνίδια, σενάρια διδασκαλίας, βίντεο, ψηφιακά βιβλία, φύλλα εργασιών και σωρεία ασκήσεων εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εν λόγω εφαρμογή, δύναται να παραθέσει εκπαιδευτικό υλικό και σε γονείς με τέκνα στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση για περαιτέρω εκγύμναση στο μάθημα της Ιστορίας και πέραν του σχολικού ωραρίου.
Η εφαρμογή υποστηρίζει πολλαπλούς ρόλους χρηστών (διαχειριστές, καθηγητές, γονείς/μαθητές, μη εγγεγραμμένους χρήστες) και παρέχει δυνατότητες αλληλεπίδρασης, όπως η αξιολόγηση και ο σχολιασμός εκπαιδευτικού υλικού. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα στους εγγεγραμμένους χρήστες να εισάγουν νέο υλικό, το οποίο όμως υπόκειται σε διαδικασία έγκρισης από τους διαχειριστές, εξασφαλίζοντας την καταλληλότητα, την ποιότητα και την αξιοπιστία του. Ο κάθε εγγεγραμμένος χρήστης οποιαδήποτε στιγμή επιθυμεί έχει την ευχέρεια της παράθεσης και διαγραφής σχολίων του ορισμού και της αλλαγής βαθμολογίας για το εκάστοτε εκπαιδευτικό υλικό, καθώς και της διαγραφής του λογαριασμού του, εφόσον ο ίδιος το επιθυμεί.
Πέραν των ανωτέρω υφίσταται ο ρόλος του κεντρικού διαχειριστή, ο οποίος έχει τη δυνατότητα δημιουργίας, ελέγχου και διαγραφής χρηστών και εκπαιδευτικού υλικού και έγκρισης διαχειριστών και υλικού προς δημοσίευση.
Η εν λόγω μελέτη που παρουσιάζεται περιλαμβάνει τη θεωρητική τεκμηρίωση του έργου μέσω εκτενούς βιβλιογραφικής ανασκόπησης, τη χρησιμότητα της εφαρμογής, μέσω της παρουσίασης του προβλήματος που καλείτε να επιλύσει και τη σύγκρισή της με έτερες παρόμοιες εφαρμογές ως προς τα χαρακτηριστικά και τη λειτουργικότητά τους. Επιπλέον περιλαμβάνει την ανάλυση απαιτήσεων και τον λεπτομερή σχεδιασμό της εφαρμογής, καθώς και την υλοποίηση και αξιολόγησή της. Τέλος, αναλύονται τα αναμενόμενα οφέλη για την εκπαιδευτική κοινότητα και παρουσιάζονται προτάσεις για μελλοντική εξέλιξη του συστήματος.

