| dc.contributor.advisor | Χρυσαφιάδη, Κωνσταντίνα | |
| dc.contributor.author | Τάνης, Φωκίων | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-24T14:53:41Z | |
| dc.date.available | 2025-11-24T14:53:41Z | |
| dc.date.issued | 2025-09 | |
| dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18536 | |
| dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στην ανάπτυξη μιας διαδικτυακής εφαρμογής για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, με στόχο την υποστήριξη των εκπαιδευτικών στη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας. Η εφαρμογή δημιουργήθηκε με σκοπό την παροχή προσαρμοσμένου εκπαιδευτικού υλικού, οργανωμένου ανά τάξη και ανά είδος, ώστε να εναρμονίζεται με τη διδακτέα ύλη των σχολικών βιβλίων. Μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας, οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να αναζητούν και να χρησιμοποιούν διαφορετικά είδη υλικού, όπως παρουσιάσεις, διαδραστικά ηλεκτρονικά παιχνίδια, σενάρια διδασκαλίας, βίντεο, ψηφιακά βιβλία, φύλλα εργασιών και σωρεία ασκήσεων εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εν λόγω εφαρμογή, δύναται να παραθέσει εκπαιδευτικό υλικό και σε γονείς με τέκνα στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση για περαιτέρω εκγύμναση στο μάθημα της Ιστορίας και πέραν του σχολικού ωραρίου.
Η εφαρμογή υποστηρίζει πολλαπλούς ρόλους χρηστών (διαχειριστές, καθηγητές, γονείς/μαθητές, μη εγγεγραμμένους χρήστες) και παρέχει δυνατότητες αλληλεπίδρασης, όπως η αξιολόγηση και ο σχολιασμός εκπαιδευτικού υλικού. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα στους εγγεγραμμένους χρήστες να εισάγουν νέο υλικό, το οποίο όμως υπόκειται σε διαδικασία έγκρισης από τους διαχειριστές, εξασφαλίζοντας την καταλληλότητα, την ποιότητα και την αξιοπιστία του. Ο κάθε εγγεγραμμένος χρήστης οποιαδήποτε στιγμή επιθυμεί έχει την ευχέρεια της παράθεσης και διαγραφής σχολίων του ορισμού και της αλλαγής βαθμολογίας για το εκάστοτε εκπαιδευτικό υλικό, καθώς και της διαγραφής του λογαριασμού του, εφόσον ο ίδιος το επιθυμεί.
Πέραν των ανωτέρω υφίσταται ο ρόλος του κεντρικού διαχειριστή, ο οποίος έχει τη δυνατότητα δημιουργίας, ελέγχου και διαγραφής χρηστών και εκπαιδευτικού υλικού και έγκρισης διαχειριστών και υλικού προς δημοσίευση.
Η εν λόγω μελέτη που παρουσιάζεται περιλαμβάνει τη θεωρητική τεκμηρίωση του έργου μέσω εκτενούς βιβλιογραφικής ανασκόπησης, τη χρησιμότητα της εφαρμογής, μέσω της παρουσίασης του προβλήματος που καλείτε να επιλύσει και τη σύγκρισή της με έτερες παρόμοιες εφαρμογές ως προς τα χαρακτηριστικά και τη λειτουργικότητά τους. Επιπλέον περιλαμβάνει την ανάλυση απαιτήσεων και τον λεπτομερή σχεδιασμό της εφαρμογής, καθώς και την υλοποίηση και αξιολόγησή της. Τέλος, αναλύονται τα αναμενόμενα οφέλη για την εκπαιδευτική κοινότητα και παρουσιάζονται προτάσεις για μελλοντική εξέλιξη του συστήματος. | el |
| dc.format.extent | 56 | el |
| dc.language.iso | el | el |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
| dc.title | Διαδικτυακή αλληλεπιδραστική εφαρμογή για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών στην διδασκαλία της ιστορίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
| dc.title.alternative | Online interactive application to support teachers in teaching history in primary education | el |
| dc.type | Bachelor Dissertation | el |
| dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής | el |
| dc.description.abstractEN | This thesis focuses on the development of a web-based application designed for primary education, aiming to support teachers in the instruction of History. The application was created to provide customized educational material, organized by grade level and content type, in alignment with the official curriculum of school textbooks. Through this platform, users are able to search for and utilize various types of learning resources, such as presentations, interactive digital games, teaching scenarios, videos, e-books, worksheets, and a wide range of educational exercises. It is noteworthy that the application also allows parents of primary school students to access appropriate educational material, enabling additional practice in History beyond school hours.
The system supports multiple user roles (administrators, teachers, parents/students, and unregistered visitors) and offers interactive features such as rating and commenting on educational material. Registered users can also upload new educational content, which is subject to an approval process by administrators to ensure its suitability, quality, and reliability. Each registered user may, at any time, delete their own comments, modify previously submitted ratings, or permanently remove their account if they so wish.
Furthermore, the system includes a central administrator role, who has the authority to create, review, and delete users and educational materials, as well as to approve other administrators and content submissions prior to publication.
The presented study includes the theoretical framework of the project through an extensive literature review, the usefulness of the application through the analysis of the problem it addresses, and a comparative evaluation with similar systems in terms of their features and functionality. It also covers the requirements analysis and detailed system design, along with the implementation and evaluation of the developed application. Finally, the expected benefits for the educational community are discussed, and suggestions for future improvements and extensions of the system are presented. | el |
| dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικές πλατφόρμες | el |
| dc.subject.keyword | Ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό | el |
| dc.subject.keyword | Πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
| dc.subject.keyword | Django framework | el |
| dc.subject.keyword | Web-based εφαρμογές | el |
| dc.subject.keyword | Προσαρμοσμένα συστήματα | el |
| dc.subject.keyword | Τεχνητή νοημοσύνη | el |
| dc.subject.keyword | Εκπαίδευση | el |
| dc.subject.keyword | Εμπειρία χρήστη | el |
| dc.subject.keyword | UX | el |
| dc.subject.keyword | Διεπαφή χρήστη | el |
| dc.subject.keyword | UI | el |
| dc.subject.keyword | Photodentro | el |
| dc.subject.keyword | Συνεργατική μάθηση | el |
| dc.date.defense | 2025-09-29 | |