Ανάπτυξη ψηφιακού εργαστηρίου δεξιοτήτων για την προστασία της Μεσογείου : μια προσέγγιση ευαισθητοποίησης μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Developing a digital skills workshop for the protection of the Mediterranean : an approach to raising awareness among primary school students

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ψηφιακό εργαστήριο ; Προστασία Μεσογείου ; Ρύπανση ; Περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση ; Ψηφιακά εργαλείαΠερίληψη
Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην ανάπτυξη ενός ψηφιακού εργαστηρίου δεξιοτήτων που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (ηλικίας 9-12 ετών) για την προστασία της Μεσογείου, με έμφαση στην αντιμετώπιση της ρύπανσης. Το εργαστήριο αξιοποιεί σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους, όπως τις ρουτίνες σκέψης του Harvard, και ψηφιακά εργαλεία, όπως το Canva, το Kahoot και το Google Slides, για την προώθηση δεξιοτήτων κριτικής σκέψης, συνεργασίας και περιβαλλοντικής συνείδησης. Μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες, όπως η δημιουργία ψηφιακών αφισών, διαδραστικά κουίζ και παιχνίδια ρόλων, οι μαθητές εξερευνούν τη βιοποικιλότητα της Μεσογείου, τις αιτίες της ρύπανσης και τις δυνατότητες για βιώσιμες λύσεις.
Η αξιολόγηση του εργαστηρίου πραγματοποιήθηκε ανέδειξε τα δυνατά σημεία του, όπως η σαφής δομή και η προσβασιμότητα, αλλά και τομείς για βελτίωση, όπως η πολυγλωσσική υποστήριξη. Η εργασία προτείνει στρατηγικές για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας του εργαστηρίου, όπως η χρήση επαυξημένης πραγματικότητας και η συνεργασία με περιβαλλοντικούς οργανισμούς, ενώ υπογραμμίζει τη σημασία της εκπαίδευσης για την καλλιέργεια υπεύθυνων πολιτών με περιβαλλοντική συνείδηση. Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι τέτοια προγράμματα μπορούν να συμβάλουν στη διαμόρφωση μιας κουλτούρας περιβαλλοντικής ευθύνης στις νέες γενιές.


