Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ανάλυση δεδομένων εμπορικής ναυτιλίας με χρήση στατιστικών εργαλείων

dc.contributor.advisorΜαραβελάκης, Πέτρος
dc.contributor.authorΚυραγιάννης, Γεώργιος
dc.date.accessioned2025-11-21T09:59:08Z
dc.date.available2025-11-21T09:59:08Z
dc.date.issued2025-07-15
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18472
dc.description.abstractΤο αντικείμενο μελέτης της παρούσας εργασίας εστιάζει στην ανάλυση δεδομένων που αφορούν την εμπορική ναυτιλία. Ειδικότερα, διερευνάται ο βαθμός συσχέτισης μεταξύ του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος (Gross Domestic Product - GDP) μιας οικονομίας, με τα μεγέθη της εμπορικής ναυτιλίας, διαμέσου της σημαντικότητας του μοντέλου της στατιστικής παλινδρόμησης. Η διεξαγωγή της εμπειρικής έρευνας περιλαμβάνει την ανάλυση των δεδομένων για ένα δείγμα 58 κρατών, στην υπό εξέταση περίοδο των 4 ετών (2014-2017), μέσω της εφαρμογής του μοντέλου της στατιστικής παλινδρόμησης. Η προϋπόθεση που τίθεται είναι πως σχεδόν όλες οι παλινδρομήσεις, καθώς και τα στατιστικά μοντέλα δεν είναι διαστρωματικά, αλλά υλοποιούνται κατά έτος, λόγω του έντονα δυναμικού ως προς το χρόνο χαρακτήρα των μεταβλητών, κυρίως της εξαρτημένης μεταβλητής (ΑΕΠ). Η επανεκτέλεση των παλινδρομήσεων υλοποιήθηκε στην περίπτωση διαπίστωσης της παραβίασης των υποθέσεων του Υποδείγματος των Ελαχίστων Τετραγώνων, ενώ περιελάβανε την αμφοτερόπλευρη αφαίρεση των ακραίων τιμών του δείγματος των δεδομένων (outliers), σε ποσοστό που διαμορφώθηκε σ’ εύρος από (5-10)%. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων διαπιστώθηκε η θετική επιρροή των μεγεθών της εμπορικής ναυτιλίας στα οικονομικά μεγέθη στο υπό εξέταση δείγμα των χωρών, όταν δεν υφίστανται μεγάλης κλίμακας «βελτιστοποίηση», η οποία εντοπίζεται στο χώρο της ναυπήγησης των πλοίων. Ανάλογα, αποδείχθηκε η θετική επίδραση των μεγεθών της εμπορικής ναυτιλίας στα οικονομικά μεγέθη του υπό εξέταση δείγματος των κρατών, στην περίπτωση όπου υφίστανται μεγάλης κλίμακας «βελτιστοποίηση», η οποία εντοπίζεται στην έννομη τάξη που ανήκει ένα συγκεκριμένο πλοίο. Ωστόσο, οφείλεται να επισημανθεί πως η έρευνα υπόκεινται σε περιορισμούς, όπως ότι δεν αξιοποιήθηκε ένα μεγαλύτερο δείγμα κρατών, αλλά και περισσότερες σχετικές μεταβλητές, προκειμένου να υλοποιηθεί εκτενέστερη ανάλυση. Υπό το συγκεκριμένο πλαίσιο, μία μελλοντική έρευνα μπορεί να εφαρμόσει ένα μεγαλύτερο δείγμα χωρών, συμπεριλαμβανομένου ορισμένες που δεν μελετήθηκαν στην υπό εξέταση, ενώ να συμπεριλάβει και περισσότερες μεταβλητές προς ανάλυση. Συνεπώς, υφίσταται ένα περιθώριο εκτενέστερης έρευνας, σε συνδυασμό με την εξέταση των συγκεκριμένων μεταβλητών, σε άλλα στατιστικά μοντέλα.el
dc.format.extent77el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΑνάλυση δεδομένων εμπορικής ναυτιλίας με χρήση στατιστικών εργαλείωνel
dc.title.alternativeAnalysis of commercial shipping data using statistical toolsel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.description.abstractENThe point of this study focuses on the analysis of data concerning commercial shipping. In particular, the correlation between the Gross Domestic Product (GDP) of an economy and the size of commercial shipping is investigated through the significance of the statistical regression model. The empirical research includes the analysis of data for a sample of 58 countries in the 4-year period under consideration (2014-2017), through the application of the statistical regression model. The assumption is that almost all regressions, as well as statistical models, are not cross-sectional, but are implemented by year, due to the strongly dynamic nature of the variables, mainly the dependent variable (GDP). The re-execution of the regressions was implemented in the case of a violation of the assumptions of the Least Squares Model, while they included the bilateral removal of the extreme values of the data sample (outliers), in a percentage that was formed between (5-10)%. The analysis of the results revealed the positive influence of the size of merchant shipping on the economic figures in the sample of countries under consideration, when it does not undergo large-scale "optimization", which is in shipbuilding. Similarly, the positive influence of the sizes of merchant shipping on the economic figures of the sample of countries under consideration was showed, in the case in which they undergo large-scale "optimization", which is in the legal order to which a specific ship belongs (registered flags). However, it should be noted that the research is subject to limitations, such as not using a larger sample of countries, as well as more relevant variables, in order to implement a more extensive analysis. In this context, a future study could apply a larger sample of countries, including some not studied in the present study, and include more variables for analysis. Therefore, there is scope for more extensive research, in combination with the examination of these variables, in other statistical models.el
dc.contributor.masterΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων για Στελέχη (Executive MBA)el
dc.subject.keywordΕμπορική ναυτιλίαel
dc.subject.keywordΣτατιστική παλινδρόμησηel
dc.subject.keywordΑκαθάριστο Εθνικό Προϊόνel
dc.subject.keywordΟλική χωρητικότητα εμπορικού στόλουel
dc.subject.keywordΧωρητικότητα εκτοπίσματος στόλουel
dc.subject.keywordMerchant shippingel
dc.subject.keywordStatistical regressionel
dc.subject.keywordGross National Product,el
dc.subject.keywordMerchant fleet gross tonnageel
dc.subject.keywordDeadweight tonnage of merchant fleetel
dc.date.defense2025-07


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»