Φαρμακευτικό μάρκετινγκ στη σύγχρονη αγορά. Τεχνικές προώθησης στο σύγχρονο φαρμακείο. Προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα φαρμακεία και τεχνικές αντιμετώπισης
Pharmaceutical marketing in modern market. Potential techniques, challenges in community pharmacies and strategic responses

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Pharmaceutical market ; Marketing ; Community pharmaciesΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό να εξετάσει το ρόλο αλλά και τις εφαρμογές του φαρμακευτικού μάρκετινγκ στη σύγχρονη καταναλωτική αγορά και έχει ως στόχο να δώσει ιδιαίτερη έμφαση στις στρατηγικές αλλά και τις τεχνικές που εφαρμόζονται στα φαρμακεία της Ελληνικής κοινότητας. Στόχος είναι η αποτελεσματική ανάλυση για το πως οι φαρμακοποιοί μέσα σε ένα δυναμικό αλλά και συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, υγειονομικό, μπορούν μέσα από τη χρήση σύγχρονων εργαλείων να ενισχύσουν το ανταγωνιστικό προφίλ τους και να βελτιώσουν σε επόμενο βήμα την ποιότητα των υπηρεσιών υγείας που παρέχουν. Η μελέτη αυτή αποδεικνύει τις βασικές τεχνικές προώθησης, μέσω των οποίων σήμερα η εξατομικευμένη εξυπηρέτηση, η στρατηγική τοποθέτησης προϊόντων, οι προωθητικές ενέργειες μέσα στο φαρμακείο αλλά κι η αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των καναλιών επικοινωνίας μπορούν να ενισχύσουν τον ανταγωνισμό και να αυξήσουν την βιωσιμότητα της επιχείρησης.
Η μελέτη αυτή λοιπόν επιβεβαιώνει πως οι βασικές τεχνικές προώθησης οι οποίες χρησιμοποιούνται σήμερα όπως η εξατομικευμένη εξυπηρέτηση, η ορθολογική χρήση του merchandising, η χρήση των ψηφιακών καναλιών επικοινωνίας αλλά και η αξιοποίηση και η ανάπτυξη υπηρεσιών προστιθέμενες αξίας συμβάλλουν στη διατήρηση της επιχείρησης του φαρμακείου υγιή. Παράλληλα, στην εργασία αυτή καταγράφονται τα κύρια προβλήματα που απασχολούν το μέσο φαρμακοποιό-κάτοχο φαρμακείου, όπως για παράδειγμα την έντονη εμπορική πίεση, τις διαρκείς τιμολογιακές αλλαγές, τις αλλαγές στη νομοθεσία αλλά και τον ανταγωνισμό που μαστίζει πλέον τα φαρμακεία από τα ηλεκτρονικά καταστήματα και τα φαρμακεία που είναι αλυσίδες. Ακόμη, παραθέτοντας τα προβλήματα που δημιουργούνται από την αυξημένη απαίτηση των ασθενών-πελατών για άμεση, αξιόπιστη και οικονομικά προσιτή ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, προτείνονται τρόποι για την αντιμετώπισή τους.
Τέλος, στην διπλωματική εργασία αυτή, προτείνονται τεχνικές αλλά και στρατηγικές διαχείρισης των προαναφερθέντων προκλήσεων. Οι τεχνικές αυτές δεν είναι άλλες από τη διαφοροποίηση στην παροχή υπηρεσιών υγείας μέσω εξειδίκευσης, την ενίσχυση της σχέσης της εμπιστοσύνης με τον πελάτη αλλά και την αξιοποίηση των τεχνολογικών και κοινωνικών δικτύων του φαρμακείου. Παράλληλα, η εκπαίδευση των φαρμακοποιών αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι στην επιβίωση του φαρμακείου αλλά και στη διατήρηση ενός επαγγελματισμού στο χώρο με σκοπό τη διατήρηση της δημοτικότητας του. Η εργασία αυτή, αποδεικνύει πως ο φαρμακοποιός εκτός από το λιανικό εμπόριο, έρχεται αντιμέτωπος και με άλλες προκλήσεις για τις οποίες όμως πρέπει να είναι προετοιμασμένος. Εν κατακλείδι, η εργασία καταλήγει στο συμπέρασμα πως το μάρκετινγκ είναι ένα βασικό εργαλείο επιβίωσης και ανάπτυξης στο χώρο των σύγχρονων φαρμακείων, δίνοντας τη δυνατότητα επιτυχίας σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από αυξημένο ανταγωνισμό και ταχύτατους ρυθμούς αλλαγών. Έτσι αποδεικνύεται επίσης πως ο φαρμακοποιός είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι στην κοινωνία ως ένας βασικός φορέας υγειονομικής περίθαλψης που όμως οι γνώσεις του δεν περιορίζονται μόνο στο κομμάτι της φαρμακευτικής επιστήμης


