Εμφάνιση απλής εγγραφής

Φαρμακευτικό μάρκετινγκ στη σύγχρονη αγορά. Τεχνικές προώθησης στο σύγχρονο φαρμακείο. Προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα φαρμακεία και τεχνικές αντιμετώπισης

dc.contributor.advisorΠολλάλης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΜπέη, Ελένη - Παρασκευή
dc.date.accessioned2025-11-20T13:11:25Z
dc.date.available2025-11-20T13:11:25Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18465
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό να εξετάσει το ρόλο αλλά και τις εφαρμογές του φαρμακευτικού μάρκετινγκ στη σύγχρονη καταναλωτική αγορά και έχει ως στόχο να δώσει ιδιαίτερη έμφαση στις στρατηγικές αλλά και τις τεχνικές που εφαρμόζονται στα φαρμακεία της Ελληνικής κοινότητας. Στόχος είναι η αποτελεσματική ανάλυση για το πως οι φαρμακοποιοί μέσα σε ένα δυναμικό αλλά και συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, υγειονομικό, μπορούν μέσα από τη χρήση σύγχρονων εργαλείων να ενισχύσουν το ανταγωνιστικό προφίλ τους και να βελτιώσουν σε επόμενο βήμα την ποιότητα των υπηρεσιών υγείας που παρέχουν. Η μελέτη αυτή αποδεικνύει τις βασικές τεχνικές προώθησης, μέσω των οποίων σήμερα η εξατομικευμένη εξυπηρέτηση, η στρατηγική τοποθέτησης προϊόντων, οι προωθητικές ενέργειες μέσα στο φαρμακείο αλλά κι η αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των καναλιών επικοινωνίας μπορούν να ενισχύσουν τον ανταγωνισμό και να αυξήσουν την βιωσιμότητα της επιχείρησης. Η μελέτη αυτή λοιπόν επιβεβαιώνει πως οι βασικές τεχνικές προώθησης οι οποίες χρησιμοποιούνται σήμερα όπως η εξατομικευμένη εξυπηρέτηση, η ορθολογική χρήση του merchandising, η χρήση των ψηφιακών καναλιών επικοινωνίας αλλά και η αξιοποίηση και η ανάπτυξη υπηρεσιών προστιθέμενες αξίας συμβάλλουν στη διατήρηση της επιχείρησης του φαρμακείου υγιή. Παράλληλα, στην εργασία αυτή καταγράφονται τα κύρια προβλήματα που απασχολούν το μέσο φαρμακοποιό-κάτοχο φαρμακείου, όπως για παράδειγμα την έντονη εμπορική πίεση, τις διαρκείς τιμολογιακές αλλαγές, τις αλλαγές στη νομοθεσία αλλά και τον ανταγωνισμό που μαστίζει πλέον τα φαρμακεία από τα ηλεκτρονικά καταστήματα και τα φαρμακεία που είναι αλυσίδες. Ακόμη, παραθέτοντας τα προβλήματα που δημιουργούνται από την αυξημένη απαίτηση των ασθενών-πελατών για άμεση, αξιόπιστη και οικονομικά προσιτή ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, προτείνονται τρόποι για την αντιμετώπισή τους. Τέλος, στην διπλωματική εργασία αυτή, προτείνονται τεχνικές αλλά και στρατηγικές διαχείρισης των προαναφερθέντων προκλήσεων. Οι τεχνικές αυτές δεν είναι άλλες από τη διαφοροποίηση στην παροχή υπηρεσιών υγείας μέσω εξειδίκευσης, την ενίσχυση της σχέσης της εμπιστοσύνης με τον πελάτη αλλά και την αξιοποίηση των τεχνολογικών και κοινωνικών δικτύων του φαρμακείου. Παράλληλα, η εκπαίδευση των φαρμακοποιών αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι στην επιβίωση του φαρμακείου αλλά και στη διατήρηση ενός επαγγελματισμού στο χώρο με σκοπό τη διατήρηση της δημοτικότητας του. Η εργασία αυτή, αποδεικνύει πως ο φαρμακοποιός εκτός από το λιανικό εμπόριο, έρχεται αντιμέτωπος και με άλλες προκλήσεις για τις οποίες όμως πρέπει να είναι προετοιμασμένος. Εν κατακλείδι, η εργασία καταλήγει στο συμπέρασμα πως το μάρκετινγκ είναι ένα βασικό εργαλείο επιβίωσης και ανάπτυξης στο χώρο των σύγχρονων φαρμακείων, δίνοντας τη δυνατότητα επιτυχίας σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από αυξημένο ανταγωνισμό και ταχύτατους ρυθμούς αλλαγών. Έτσι αποδεικνύεται επίσης πως ο φαρμακοποιός είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι στην κοινωνία ως ένας βασικός φορέας υγειονομικής περίθαλψης που όμως οι γνώσεις του δεν περιορίζονται μόνο στο κομμάτι της φαρμακευτικής επιστήμηςel
dc.format.extent83el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΦαρμακευτικό μάρκετινγκ στη σύγχρονη αγορά. Τεχνικές προώθησης στο σύγχρονο φαρμακείο. Προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα φαρμακεία και τεχνικές αντιμετώπισηςel
dc.title.alternativePharmaceutical marketing in modern market. Potential techniques, challenges in community pharmacies and strategic responsesel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThis dissertation aims to examine the role and applications of pharmaceutical marketing in the contemporary consumer’s market with particular emphasis on the strategies and techniques implemented in Greek community pharmacies. Its objective is to analyze how pharmacists, are constantly operating in a dynamic and constantly changing healthcare environment. This essay can utilize modern tools and how to face their competitors. Also aims to strengthen their competitive profile and enhance the quality of the healthcare services that they provide. The study highlights the main potential techniques currently applied, such as personalizes customer services, effective product placement-merchandising, promotional activities that must be placed in-store, rational use of other techniques such as market segmentation, of course the use of digital communication channels and finally the development of value-added services. At the same time, it records the key challenges faced by pharmacy owners, including commercial pressures, frequent pricing changes, regulatory shifts, as well as the increasing competitions among the simple community pharmacies with the online pharmacies. In response, the dissertation advances a range of adaptive strategies, including the differentiation through specialized healthcare services, the cultivation trust-based pharmacist and patient’s relationship, strategic use of the social media and other technological techniques and the pursuit of continuous professional training. This essay furthermore concludes that marketing constitutes an essential tool for the survival and growth of modern pharmacies, enabling them to succeed at a highly competitive environment characterized by rapid transformation and intense competition. It’s very important for all of us to understand that pharmacist’s role is to primary provide for the good of society’s healthcare.el
dc.contributor.masterΟικονομικά και Διοίκηση της Υγείαςel
dc.subject.keywordPharmaceutical marketel
dc.subject.keywordMarketingel
dc.subject.keywordCommunity pharmaciesel
dc.date.defense2025-10-31


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»