| dc.contributor.advisor | Ρετάλης, Συμεών | |
| dc.contributor.author | Τσιάβα, Αικατερίνα | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-12T10:26:08Z | |
| dc.date.available | 2025-11-12T10:26:08Z | |
| dc.date.issued | 2025-09 | |
| dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18402 | |
| dc.description.abstract | Η παρούσα Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία επικεντρώνεται στο σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την αποτίμηση ενός διαδραστικού μαθήματος Γεωγραφίας για τη Νότια Αμερική μέσω βίντεο και ψηφιακών παιχνιδιών, προσαρμοσμένου στο επίπεδο των μαθητών της Στ’ τάξης του Δημοτικού. Το μάθημα οργανώθηκε σε δύο διδακτικές ώρες διάρκειας 45 λεπτών η καθεμία και αξιοποιήθηκαν ποικίλα ψηφιακά εργαλεία για την ανάπτυξη του (βίντεο, κουίζ στο Wordwall, δραστηριότητες στο LearningApps, τροχός επιλογής και φύλλα εργασίας αντιστοίχισης). Στόχος του προγράμματος ήταν να ενισχύσει την ενεργό συμμετοχή των μαθητών, την ανάπτυξη χωρικής σκέψης και την καλλιέργεια διαπολιτισμικής ευαισθησίας, μέσα από την εξερεύνηση γεωγραφικών και πολιτισμικών στοιχείων πέντε χωρών της Νότιας Αμερικής, τη Βραζιλία,την Αργεντινή, την Κολομβία, το Περού και τη Χιλή.
Η διδακτική προσέγγιση βασίστηκε σε θεωρίες όπως ο κονστρουκτιβισμός, η κοινωνικοπολιτισμική θεωρία του Vygotsky, η πολυτροπική και η παιγνιώδης μάθηση δημιουργώντας ένα μαθητοκεντρικό και ελκυστικό μαθησιακό περιβάλλον. Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να αναλάβουν ενεργό ρόλο στην παρουσίαση και στην επιλογή απαντήσεων στον διαδραστικό πίνακα, γεγονός που ενίσχυσε τη συνεργασία και την αυτοπεποίθησή τους. Η αξιολόγηση του μαθήματος πραγματοποιήθηκε μέσω εργαλείων αυτοαξιολόγησης, δίνοντας στους μαθητές την ευκαιρία να αναστοχαστούν πάνω στις γνώσεις και τις δεξιότητες που απέκτησαν.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ένταξη των ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών) και των διαδραστικών δραστηριοτήτων μπορεί να καταστήσει τη Γεωγραφία πιο ελκυστική και αποτελεσματική, προάγοντας τη γνώση αλλά και τη συνεργατική και κριτική σκέψη. Καταλήγοντας παρόμοιες προσεγγίσεις μπορούν να εμπλουτίσουν τη διδακτική πράξη, να ενισχύσουν τη συμμετοχή των μαθητών και να συμβάλουν στη δημιουργία ενός πιο ευχάριστου και ουσιαστικού μαθησιακού περιβάλλοντος. | el |
| dc.format.extent | 84 | el |
| dc.language.iso | el | el |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.title | Σχεδίαση διαδραστικού μαθήματος με θέμα τη γεωγραφία της Νοτίου Αμερικής | el |
| dc.title.alternative | Design of an interactive lesson on geography of South America | el |
| dc.type | Master Thesis | el |
| dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
| dc.description.abstractEN | This Master’s Thesis focuses on the design, development, and evaluation of an interactive Geography lesson about South America, delivered through videos and digital games, tailored to the level of sixth-grade primary school students. The lesson was organized into two teaching sessions of 45 minutes each, and various digital tools were utilized for its implementation (videos, quizzes on Wordwall, activities on LearningApps, a wheel of choice, and matching worksheets). The aim of the program was to enhance students’ active participation, foster spatial thinking, and cultivate intercultural sensitivity through the exploration of geographical and cultural elements of five South American countries: Brazil, Argentina, Colombia, Peru, and Chile.
The instructional approach was grounded in theories such as constructivism, Vygotsky’s sociocultural theory, multimodal learning, and game-based learning, thereby creating a student-centered and engaging learning environment. Students were given the opportunity to take an active role in presenting and selecting answers on the interactive whiteboard, which strengthened collaboration and boosted their self-confidence. The evaluation of the lesson was conducted through self-assessment tools, providing students with the opportunity to reflect on the knowledge and skills they had acquired.
The results indicated that the integration of ICT and interactive activities can make Geography more appealing and effective, promoting not only knowledge acquisition but also collaborative and critical thinking. In conclusion, such approaches can enrich teaching practice, enhance student participation, and contribute to the creation of a more enjoyable and meaningful learning environment. | el |
| dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Γεωγραφία | el |
| dc.subject.keyword | Νότια Αμερική | el |
| dc.subject.keyword | Διαδραστική μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | ΤΠΕ | el |
| dc.subject.keyword | Εκπαίδευση | el |
| dc.subject.keyword | Παιγνιώδης διδασκαλία | el |
| dc.date.defense | 2025-10-22 | |