Εμφάνιση απλής εγγραφής

e-Course : ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτορρύθμισης και αυτοελέγχου σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης : ένα case για την καλλιέργεια υγιεινών διατροφικών συνηθειών

dc.contributor.advisorΠαρασκευά, Φωτεινή
dc.contributor.authorΣάντος-Ορτίθ, Εντμάρις
dc.date.accessioned2025-11-12T08:02:09Z
dc.date.available2025-11-12T08:02:09Z
dc.date.issued2025-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18399
dc.description.abstractΣε μια εποχή όπου η πληθώρα ανθυγιεινών διατροφικών επιλογών είναι άμεσα προσβάσιμη, οι παραδοσιακές εκπαιδευτικές προσεγγίσεις συχνά αποδεικνύονται ανεπαρκείς στο να εξοπλίσουν τους μαθητές με τις απαραίτητες δεξιότητες ζωής, όπως η αυτορρύθμιση και ο αυτοέλεγχος. Για την κάλυψη αυτού του κενού, στην παρούσα διπλωματική εργασία, σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε ένα καινοτόμο ψηφιακό μάθημα (e-course) για μαθητές Γ΄ Δημοτικού, το οποίο θεμελιώνεται παιδαγωγικά στη θεωρία της Αυτορρυθμιζόμενης Μάθησης (SRL) του Zimmerman. Οι ενότητες και οι δραστηριότητες του μαθήματος διαρθρώνονται με βάση τις τρεις φάσεις του μοντέλου: τη φάση της Προνοητικότητας, της Εκτέλεσης και του Αυτοαναστοχασμού. Με στόχο την ενίσχυση της εμπλοκής των μαθητών και τη διασφάλιση μιας ολιστικής μαθησιακής εμπειρίας, το πλαίσιο της SRL εμπλουτίζεται με σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις. Η μεθοδολογία Project-Based Learning (PjBL) αποτέλεσε τον οργανωτικό άξονα του σεναρίου, καθώς οι μαθητές εργάστηκαν πάνω σε αυθεντικά projects που συνδέουν τη θεωρία με την πράξη. Αναλυτικότερα, η μεθοδολογία STEAM αξιοποιείται για τη διεπιστημονική διερεύνηση των διατροφικών εννοιών, τεχνικές παιχνιδοποίησης ενισχύουν την εσωτερική κοινοποίηση και την ενεργητική εμπλοκή, ενώ ένας ψηφιακός βοηθός Τεχνητής Νοημοσύνης (AI avatar) παρέχει εξατομικευμένη ανατροφοδότηση, υποστηρίζοντας άμεσα τον κύκλο της αυτορρύθμισης. Η παρούσα εργασία αποτελεί μια πρόταση σχεδιασμού και δεν περιλαμβάνει την εφαρμογή και αξιολόγηση της παρέμβασης σε μαθητικό πληθυσμό. Ωστόσο, παρουσιάζεται ένα πλήρες μεθοδολογικό πλαίσιο για τη μελλοντική αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του e-course. Για τη διερεύνηση της επίδρασης του μαθήματος στις δεξιότητες αυτορρύθμισης, προτείνεται η χρήση ερωτηματολογίων προ-ελέγχου και μετά-ελέγχου, ενώ για την αποτίμηση των έργων των μαθητών προτείνονται ρουμπρίκες αξιολόγησης. Η συμβολή, λοιπόν, της συγκεκριμένης μελέτης επικεντρώνεται στη δημιουργία ενός νέου, ολοκληρωμένου παιδαγωγικού πλαισίου που συνδυάζει οργανικά τη θεωρία της Αυτορρυθμιζόμενης Μάθησης, με τις σύγχρονες προσεγγίσεις STEAM, Παιχνιδοποίησης και Τεχνητής Νοημοσύνης. Κυρίως, η εργασία προσφέρει ένα πρακτικό και θεωρητικά τεκμηριωμένο εκπαιδευτικό εργαλείο για την προαγωγή της αγωγής υγείας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.el
dc.format.extent159el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titlee-Course : ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτορρύθμισης και αυτοελέγχου σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης : ένα case για την καλλιέργεια υγιεινών διατροφικών συνηθειώνel
dc.title.alternativee-Course : developing self-regulation and self-control skills in primary school students : a case study on promoting healthy eating habitsel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordΑυτορρυθμιζόμενη μάθησηel
dc.subject.keywordSRLel
dc.subject.keywordΑυτοέλεγχοςel
dc.subject.keywordProject-based learningel
dc.subject.keywordPjBLel
dc.subject.keywordSTEAM εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΠαιχνιδοποίησηel
dc.subject.keywordΤεχνητή νοημοσύνηel
dc.subject.keywordΕκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΑγωγή υγείαςel
dc.subject.keywordΨηφιακό μάθημαel
dc.subject.keyworde-Courseel
dc.subject.keywordΔιατροφική εκπαίδευσηel
dc.date.defense2025-10-22


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»