Εμφάνιση απλής εγγραφής

Το Ταξίδι της Υγείας : συνεργατικό επιτραπέζιο παιχνίδι με επαυξημένη πραγματικότητα για την προαγωγή υγείας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

dc.contributor.advisorΡετάλης, Συμεών
dc.contributor.authorΤζούμα, Φρειδερίκη
dc.date.accessioned2025-11-11T12:12:15Z
dc.date.available2025-11-11T12:12:15Z
dc.date.issued2025-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18395
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία είχε ως στόχο τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός συνεργατικού επιτραπέζιου παιχνιδιού με επαυξημένη πραγματικότητα (AR) για την προαγωγή της αγωγής υγείας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Το παιχνίδι «Το Ταξίδι της Υγείας» αξιοποιεί την πλατφόρμα AR Tutor και συνδυάζει φυσικά και ψηφιακά στοιχεία, με έμφαση στη συνεργατική μάθηση, την παιχνιδοποίηση και τη συμπερίληψη. Οι μαθητές συμμετέχουν σε αποστολές, κουίζ και δραστηριότητες που αφορούν πέντε βασικούς άξονες: υγιεινή, διατροφή, ασφάλεια, ψυχική υγεία και πρώτες βοήθειες. Μέσα από τους χαρακτήρες-ρόλους και τους συνεργατικούς μηχανισμούς, επιδιώκεται η καλλιέργεια γνώσεων, δεξιοτήτων ζωής και θετικών στάσεων για έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Η εσωτερική δοκιμή (playtesting) πραγματοποιήθηκε σε μη σχολικό περιβάλλον με μαθητές δημοτικού και γυμνασίου. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν υψηλά επίπεδα ενδιαφέροντος, ενεργής συμμετοχής και συνεργασίας, ενώ οι συμμετέχοντες αξιολόγησαν θετικά την εμπειρία της AR και των παιχνιδιών ρόλων. Εντοπίστηκαν ωστόσο τεχνικοί περιορισμοί (πχ καθυστερήσεις στην αναπαραγωγή βίντεο, προσαρμογή σε μικρές οθόνες), οι οποίοι ανάδειξαν την ανάγκη περεταίρω βελτιώσεων. Η εργασία συμβάλει στην ενίσχυση της βιβλιογραφίας για την αξιοποίηση της AR στην εκπαίδευση, εισάγοντας ένα πρωτότυπο ελληνικό παράδειγμα εφαρμογής στην αγωγή υγείας. Επιπλέον, αναδεικνύει τη δυνατότητα των συνεργατικών παιχνιδιών να ενισχύσουν την κοινωνική αλληλεπίδραση, την ενσυνάισθηση και την υπευθυνότητα. Προτείνονται, τέλος, προοπτικές εμπλουτισμού που περιλαμβάνουν την εφαρμογή σε αυθεντικές σχολικές τάξεις, την ενσωμάτωση επιπλέον θεματικών (όπως περιβαλλοντική υγεία και υπεύθυνη χρήση ψηφιακών μέσων) και τη σύνδεση με βιωματικές δραστηριότητες σε συνεργασία με επαγγελματίες υγείας. Συνολικά, «Το Ταξίδι της Υγείας» αποτελεί μια καινοτόμο παιδαγωγική πρόταση που συνδυάζει AR, συνεργατική μάθηση και παιχνιδοποίηση, προσφέροντας ένα ελκυστικό εργαλείο για την προαγωγή της υγείας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.el
dc.format.extent70el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΤο Ταξίδι της Υγείας : συνεργατικό επιτραπέζιο παιχνίδι με επαυξημένη πραγματικότητα για την προαγωγή υγείας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.title.alternativeThe Journey of Health : a collaborated augmented reality board game for promoting health in primary educationel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThis master’s thesis aimed to design and implement a collaborative board game enhanced with Augmented Reality (AR) for the promotion of health education in primary schools. The game “The Journey of Health” uses the AR Tutor platform and combines physical and digital elements with an emphasis on collaborative learning, gamification and inclusion. Students participate in missions, quizzes and activities focused on five core areas: hygiene, nutrition, safety, mental health and first aids. Through role-based mechanics and collaborative interactions, the game fosters knowledge acquisition, life skills and positive attitudes towards a healthy lifestyle. The internal playtesting was conducted in a non-school environment with primary and secondary students. Findings revealed high levels of interest, engagement and collaboration, while students evaluated positively the experience of AR and role-playing activities. Nevertheless, certain technical limitations were identified (e.g. video playback delays, adaption to small screens), highlighting the need for further technical improvements. This work contributes to the literature on AR in education by presenting an original Greek example of its application in health education. Furthermore, it demonstrates the potential of collaborative games to enhance social interaction, empathy and responsibility. Future directions for enrichment include application in authentic school settings, the integration of additional thematic areas (such as environmental health and responsible use of digital devices) and the connection with experiential activities in collaboration with health professionals. Overall, “The Journey of Health” represents an innovative pedagogical proposal that combines AR, collaborative learning and gamification, offering an engaging tool for the promotion of health in primary education.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordΕπαυξημένη πραγματικότηταel
dc.subject.keywordΣυνεργατική μάθησηel
dc.subject.keywordΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΑγωγή υγείαςel
dc.subject.keywordPhysical-digital gamesel
dc.date.defense2025-10-22


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»