| dc.contributor.advisor | Ρετάλης, Συμεών | |
| dc.contributor.author | Τσοποζίδου, Λία | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-07T09:45:21Z | |
| dc.date.available | 2025-11-07T09:45:21Z | |
| dc.date.issued | 2025-09 | |
| dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18371 | |
| dc.description.abstract | Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός αποτελούν ένα συνεχώς αυξανόμενο πρόβλημα με πολυσύνθετο χαρακτήρα, το οποίο επηρεάζει την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των μαθητών και την ομαλή λειτουργία του σχολικού περιβάλλοντος. Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία εστιάζει στον σχεδιασμό και ανάπτυξη ενός ψηφιακού βιωματικού μαθήματος, με στόχο την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στην πρόληψη και αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας, αξιοποιώντας το Πρωτόκολλο Ε.ΒΙ.Ε (Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού), τη λογοτεχνία ως εργαλείο ανάπτυξης της ενσυναίσθησης και σύγχρονα μαθησιακά ψηφιακά εργαλεία. Το μάθημα αναπτύχθηκε με βάση το μοντέλο των Εννέα Διδακτικών Γεγονότων του Gagné που παρείχε συγκεκριμένα βήματα για τη δόμηση βιωματικών μαθησιακών εμπειριών και τη Σωκρατική μέθοδο, ώστε να ενισχυθεί η ενεργητική συμμετοχή και η αναστοχαστική σκέψη των εκπαιδευομένων. Κατά την ανάπτυξη του εκπαιδευτικού προγράμματος, δόθηκε έμφαση στην κατανόηση της έννοιας και των μορφών της ενδοσχολικής βίας, στην αναγνώριση των ψυχοκοινωνικών ενδείξεων, στη δημιουργία στρατηγικών πρόληψης που βασίζονται στην φιλοσοφία του Ε.ΒΙ.Ε και την αξιοποίηση της λογοτεχνίας ως εργαλείου πρόληψης και αντιμετώπισης με σκοπό την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης στους μαθητές. Το ψηφιακό μάθημα, δομημένο σε τέσσερα μικρομαθήματα και εμπλουτισμένο με πολυμεσικό περιεχόμενο, προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο επιμόρφωσης, το οποίο μπορεί να αξιοποιηθεί τόσο σε σύγχρονα όσο και σε ασύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης. Η συνεισφορά της παρούσας εργασίας έγκειται στην ανάδειξη της ανάγκης των εκπαιδευτικών για συνεχή επιμόρφωση και εμπλουτισμό γνώσεων, καθώς η ενδοσχολική βία αποτελεί ένα σύνθετο και πολυδιάστατο φαινόμενο. | el |
| dc.format.extent | 130 | el |
| dc.language.iso | el | el |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.title | Εκπαίδευση εκπαιδευτικών για την πρόληψη της ενδοσχολικής βίας μέσω βιωματικού ηλεκτρονικού μαθήματος με αξιοποίηση ψηφιακών μαθησιακών εργαλείων | el |
| dc.title.alternative | Teacher training for the prevention of school bullying through experiential e-learning using digital learning tools | el |
| dc.type | Master Thesis | el |
| dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
| dc.description.abstractEN | School violence and bullying are increasingly prevalent problems with a complex nature, affecting students’ psychosocial development and the smooth functioning of the school environment. This Master’s thesis focuses on the design and development of a digital experiential course aimed at training teachers in the prevention and management of school violence, utilizing the E.VI.E. Protocol (School Violence and Bullying), literature as a tool for fostering empathy, and modern digital learning tools. The course was developed based on Gagné’s Nine Events of Instruction, which provided specific steps for structuring experiential learning experiences, and the Socratic method, which enhanced active participation and reflective thinking among educators. During the development of the training program, emphasis was placed on understanding the concept and forms of school violence, recognizing psychosocial indicators, creating prevention strategies aligned with the philosophy of the E.VI.E. Protocol, and using literature as a prevention and intervention tool to cultivate empathy among students. The digital course, structured into four micro-lessons and enriched with multimedia content, offers a comprehensive training framework that can be applied in both synchronous and asynchronous learning environments. The contribution of this study lies in highlighting the need for teachers’ continuous professional development and knowledge enhancement, as school violence is a complex and multifaceted phenomenon. | el |
| dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Ενδοσχολική βία | el |
| dc.subject.keyword | Επιμόρφωση εκπαιδευτικών | el |
| dc.subject.keyword | Ψηφιακά εργαλεία | el |
| dc.subject.keyword | Λογοτεχνία | el |
| dc.subject.keyword | Πρωτόκολλο Ε.ΒΙ.Ε. | el |
| dc.date.defense | 2025-10-22 | |