Υγιές σώμα, υγιές πνεύμα : μια διεπιστημονική προσέγγιση STEAM με μάθηση μέσω Problem Based Learning (PBL) για τη διατροφική αγωγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Healthy bodies, healthy minds : a STEAM PBL approach to nutrition in primary education

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Διατροφική αγωγή ; Steam ; Problem based learning ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ; Nutrition education ; Digital e-Course ; Primary educationΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο «Υγιές Σώμα, Υγιές Πνεύμα: Μια
διεπιστημονική προσέγγιση STEAM με μάθηση μέσω Problem-Based Learning
(PBL) για τη Διατροφική Αγωγή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση» στοχεύει στην
ανάπτυξη ενός καινοτόμου e-course για μαθητές 9–10 ετών με σκοπό την
καλλιέργεια διατροφικής συνείδησης και την ενδυνάμωση δεξιοτήτων
κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης. Η εργασία αξιοποιεί τη
διεπιστημονική μεθοδολογία STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts,
Mathematics) συνδυαστικά με την προσέγγιση Problem-Based Learning (PBL),
προκειμένου οι μαθητές να εμπλακούν ενεργά σε διαδικασίες μάθησης μέσω
προβληματισμού, πειραμάτων, μελετών περίπτωσης και δημιουργικών
δραστηριοτήτων.
Το e-course υλοποιείται σε ψηφιακό περιβάλλον (Wix) και κάθε ενότητα
αντιστοιχεί σε ένα πεδίο του STEAM, παρέχοντας ολοκληρωμένες
δραστηριότητες, φύλλα εργασίας, ψηφιακά εργαλεία και αξιολόγηση μάθησης.
Η μελέτη εστιάζει στη διασύνδεση της διατροφικής αγωγής με την ανάπτυξη
γνωστικών, κοινωνικών και δημιουργικών δεξιοτήτων των μαθητών,
ενισχύοντας την εσωτερική τους κινητοποίηση και την ενεργή συμμετοχή στη
μάθηση.
Η έρευνα στηρίχθηκε σε θεωρητική θεμελίωση, ανάλυση προβληματικής,
διεθνή βιβλιογραφία και μελέτες περίπτωσης, ενώ η μεθοδολογία περιλαμβάνει
σχεδιασμό, ανάπτυξη και αξιολόγηση του e-course. Τα αποτελέσματα
υποδεικνύουν ότι η ενσωμάτωση STEAM και PBL στην πρωτοβάθμια
εκπαίδευση μπορεί να αποτελέσει αποτελεσματικό εργαλείο για τη διατροφική
αγωγή, προάγοντας τη γνώση, τη δημιουργικότητα και τη συμμετοχή των
μαθητών σε βιωματικές μαθησιακές διαδικασίες.


