Εμφάνιση απλής εγγραφής

Υγιές σώμα, υγιές πνεύμα : μια διεπιστημονική προσέγγιση STEAM με μάθηση μέσω Problem Based Learning (PBL) για τη διατροφική αγωγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

dc.contributor.advisorΠαρασκευά, Φωτεινή
dc.contributor.authorΤσιτνόγλου, Ευγενία
dc.date.accessioned2025-11-07T09:25:39Z
dc.date.available2025-11-07T09:25:39Z
dc.date.issued2025-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18366
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο «Υγιές Σώμα, Υγιές Πνεύμα: Μια διεπιστημονική προσέγγιση STEAM με μάθηση μέσω Problem-Based Learning (PBL) για τη Διατροφική Αγωγή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση» στοχεύει στην ανάπτυξη ενός καινοτόμου e-course για μαθητές 9–10 ετών με σκοπό την καλλιέργεια διατροφικής συνείδησης και την ενδυνάμωση δεξιοτήτων κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης. Η εργασία αξιοποιεί τη διεπιστημονική μεθοδολογία STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) συνδυαστικά με την προσέγγιση Problem-Based Learning (PBL), προκειμένου οι μαθητές να εμπλακούν ενεργά σε διαδικασίες μάθησης μέσω προβληματισμού, πειραμάτων, μελετών περίπτωσης και δημιουργικών δραστηριοτήτων. Το e-course υλοποιείται σε ψηφιακό περιβάλλον (Wix) και κάθε ενότητα αντιστοιχεί σε ένα πεδίο του STEAM, παρέχοντας ολοκληρωμένες δραστηριότητες, φύλλα εργασίας, ψηφιακά εργαλεία και αξιολόγηση μάθησης. Η μελέτη εστιάζει στη διασύνδεση της διατροφικής αγωγής με την ανάπτυξη γνωστικών, κοινωνικών και δημιουργικών δεξιοτήτων των μαθητών, ενισχύοντας την εσωτερική τους κινητοποίηση και την ενεργή συμμετοχή στη μάθηση. Η έρευνα στηρίχθηκε σε θεωρητική θεμελίωση, ανάλυση προβληματικής, διεθνή βιβλιογραφία και μελέτες περίπτωσης, ενώ η μεθοδολογία περιλαμβάνει σχεδιασμό, ανάπτυξη και αξιολόγηση του e-course. Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι η ενσωμάτωση STEAM και PBL στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση μπορεί να αποτελέσει αποτελεσματικό εργαλείο για τη διατροφική αγωγή, προάγοντας τη γνώση, τη δημιουργικότητα και τη συμμετοχή των μαθητών σε βιωματικές μαθησιακές διαδικασίες.el
dc.format.extent145el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΥγιές σώμα, υγιές πνεύμα : μια διεπιστημονική προσέγγιση STEAM με μάθηση μέσω Problem Based Learning (PBL) για τη διατροφική αγωγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.title.alternativeHealthy bodies, healthy minds : a STEAM PBL approach to nutrition in primary educationel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThis master's thesis, titled “Healthy Body, Healthy Mind: A STEAM PBL Approach to Nutrition in Primary Education”, aims to develop an innovative e-course for 9 10-year-old students, fostering nutritional awareness and enhancing social, emotional, and creative skills. The study employs the interdisciplinary STEAM methodology (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) combined with Problem-Based Learning (PBL), enabling students to actively engage in learning through problem-solving, experiments, case studies, and creative activities. The e-course is implemented in a digital environment (Wix), with each module corresponding to a STEAM domain and offering integrated activities, worksheets, digital tools, and learning assessment. The study focuses on linking nutrition education with the development of students’ cognitive, social, and creative skills, promoting intrinsic motivation and active participation in the learning process. The research is based on theoretical foundations, problem analysis, international literature, and case studies, while the methodology includes the design, development, and evaluation of the e-course. Findings suggest that integrating STEAM and PBL in primary education can be an effective tool for nutrition education, enhancing knowledge, creativity, and student engagement in experiential learning processes. Keywords: nutrition education, STEAM, Problem-Based Learning, primary education, digital e-course, experiential learning.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordΔιατροφική αγωγήel
dc.subject.keywordSteamel
dc.subject.keywordProblem based learningel
dc.subject.keywordΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordNutrition educationel
dc.subject.keywordDigital e-Courseel
dc.subject.keywordPrimary educationel
dc.date.defense2025-10-22


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»