| dc.contributor.advisor | Παρασκευά, Φωτεινή | |
| dc.contributor.author | Τσιτνόγλου, Ευγενία | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-07T09:25:39Z | |
| dc.date.available | 2025-11-07T09:25:39Z | |
| dc.date.issued | 2025-09 | |
| dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18366 | |
| dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο «Υγιές Σώμα, Υγιές Πνεύμα: Μια
διεπιστημονική προσέγγιση STEAM με μάθηση μέσω Problem-Based Learning
(PBL) για τη Διατροφική Αγωγή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση» στοχεύει στην
ανάπτυξη ενός καινοτόμου e-course για μαθητές 9–10 ετών με σκοπό την
καλλιέργεια διατροφικής συνείδησης και την ενδυνάμωση δεξιοτήτων
κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης. Η εργασία αξιοποιεί τη
διεπιστημονική μεθοδολογία STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts,
Mathematics) συνδυαστικά με την προσέγγιση Problem-Based Learning (PBL),
προκειμένου οι μαθητές να εμπλακούν ενεργά σε διαδικασίες μάθησης μέσω
προβληματισμού, πειραμάτων, μελετών περίπτωσης και δημιουργικών
δραστηριοτήτων.
Το e-course υλοποιείται σε ψηφιακό περιβάλλον (Wix) και κάθε ενότητα
αντιστοιχεί σε ένα πεδίο του STEAM, παρέχοντας ολοκληρωμένες
δραστηριότητες, φύλλα εργασίας, ψηφιακά εργαλεία και αξιολόγηση μάθησης.
Η μελέτη εστιάζει στη διασύνδεση της διατροφικής αγωγής με την ανάπτυξη
γνωστικών, κοινωνικών και δημιουργικών δεξιοτήτων των μαθητών,
ενισχύοντας την εσωτερική τους κινητοποίηση και την ενεργή συμμετοχή στη
μάθηση.
Η έρευνα στηρίχθηκε σε θεωρητική θεμελίωση, ανάλυση προβληματικής,
διεθνή βιβλιογραφία και μελέτες περίπτωσης, ενώ η μεθοδολογία περιλαμβάνει
σχεδιασμό, ανάπτυξη και αξιολόγηση του e-course. Τα αποτελέσματα
υποδεικνύουν ότι η ενσωμάτωση STEAM και PBL στην πρωτοβάθμια
εκπαίδευση μπορεί να αποτελέσει αποτελεσματικό εργαλείο για τη διατροφική
αγωγή, προάγοντας τη γνώση, τη δημιουργικότητα και τη συμμετοχή των
μαθητών σε βιωματικές μαθησιακές διαδικασίες. | el |
| dc.format.extent | 145 | el |
| dc.language.iso | el | el |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.title | Υγιές σώμα, υγιές πνεύμα : μια διεπιστημονική προσέγγιση STEAM με μάθηση μέσω Problem Based Learning (PBL) για τη διατροφική αγωγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
| dc.title.alternative | Healthy bodies, healthy minds : a STEAM PBL approach to nutrition in primary education | el |
| dc.type | Master Thesis | el |
| dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
| dc.description.abstractEN | This master's thesis, titled “Healthy Body, Healthy Mind: A STEAM PBL Approach
to Nutrition in Primary Education”, aims to develop an innovative e-course for 9
10-year-old students, fostering nutritional awareness and enhancing social,
emotional, and creative skills. The study employs the interdisciplinary STEAM
methodology (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) combined
with Problem-Based Learning (PBL), enabling students to actively engage in
learning through problem-solving, experiments, case studies, and creative
activities.
The e-course is implemented in a digital environment (Wix), with each module
corresponding to a STEAM domain and offering integrated activities, worksheets,
digital tools, and learning assessment. The study focuses on linking nutrition
education with the development of students’ cognitive, social, and creative skills,
promoting intrinsic motivation and active participation in the learning process.
The research is based on theoretical foundations, problem analysis, international
literature, and case studies, while the methodology includes the design,
development, and evaluation of the e-course. Findings suggest that integrating
STEAM and PBL in primary education can be an effective tool for nutrition
education, enhancing knowledge, creativity, and student engagement in
experiential learning processes.
Keywords: nutrition education, STEAM, Problem-Based Learning, primary
education, digital e-course, experiential learning. | el |
| dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Διατροφική αγωγή | el |
| dc.subject.keyword | Steam | el |
| dc.subject.keyword | Problem based learning | el |
| dc.subject.keyword | Πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
| dc.subject.keyword | Nutrition education | el |
| dc.subject.keyword | Digital e-Course | el |
| dc.subject.keyword | Primary education | el |
| dc.date.defense | 2025-10-22 | |