Show simple item record

Ψηφιακό μάθημα για την καλλιέργεια ικανοτήτων ψηφιακής συνεργασίας σε δημόσιες υπηρεσίες

dc.contributor.advisorΣάμψων, Δημήτριος
dc.contributor.authorΣτριφτόμπολα, Εφραιμία
dc.date.accessioned2025-11-04T10:50:55Z
dc.date.available2025-11-04T10:50:55Z
dc.date.issued2025-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18324
dc.description.abstractΗ παρούσα Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία πραγματεύεται τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση ενός ψηφιακού μαθήματος που στοχεύει στην καλλιέργεια ικανοτήτων ψηφιακής συνεργασίας σε δημόσιες υπηρεσίες. Οι δεξιότητες αυτές (επικοινωνία, συνεργασία, αυτοδιαχείριση και προσαρμοστικότητα) αναγνωρίζονται διεθνώς, ως κρίσιμες για την επαγγελματική απορρόφηση, την κοινωνική ένταξη και την αποτελεσματική λειτουργία οργανισμών, ιδιαίτερα στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού. Η εργασία βασίζεται σε βιβλιογραφική επισκόπηση που αναδεικνύει τη σημασία των soft skills, αλλά και τις προοπτικές των ψηφιακών μαθημάτων και της μικρομάθησης ως καινοτόμων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων. Μέσα από ανάλυση υπαρχόντων μαθημάτων σε διεθνείς πλατφόρμες, τεκμηριώνεται η ανάγκη ανάπτυξης ενός στοχευμένου προγράμματος που να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες απαιτήσεις του δημόσιου τομέα. Το προτεινόμενο ψηφιακό μάθημα σχεδιάστηκε με βάση το μοντέλο της μικρομάθησης και οργανώθηκε σε μικροενότητες που συνδυάζουν βίντεο, παρουσιάσεις, διαδραστικά σενάρια, case studies και ασκήσεις αυτοαξιολόγησης. Τα μαθησιακά αποτελέσματα συνδέθηκαν με διεθνή πλαίσια δεξιοτήτων, όπως το DigComp 2.2, εξασφαλίζοντας σαφήνεια και συνάφεια με τις ανάγκες των εκπαιδευόμενων. Στη φάση της ανάπτυξης αξιοποιήθηκαν σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία (π.χ. YouTube, Google Docs, Infographics), ώστε να ενισχυθεί η αλληλεπίδραση και η πρακτική εφαρμογή. Η αξιολόγηση του μαθήματος πραγματοποιήθηκε μέσω αυτοαξιολόγησης από τον δημιουργό, με έμφαση στην πληρότητα του περιεχομένου, τη δομή, τη χρήση των ψηφιακών εργαλείων και την ευθυγράμμιση με τα μαθησιακά αποτελέσματα και τα διεθνή πλαίσια δεξιοτήτων (DigComp 2.2). Η διαδικασία ανέδειξε θετικά στοιχεία, όπως η συνοχή του σχεδιασμού και η ενσωμάτωση διαδραστικών μεθόδων, ενώ κατέγραψε και προκλήσεις που σχετίζονται με την ανάγκη τεχνικών υποδομών και με την προοπτική διατήρησης υψηλού επιπέδου εμπλοκής σε μελλοντικές εφαρμογές με πραγματικούς εκπαιδευόμενους. Συνολικά, το μάθημα ανέδειξε τη δυναμική του να λειτουργήσει ως πιλοτικό μοντέλο για την ενίσχυση της ψηφιακής ετοιμότητας στον δημόσιο τομέα, προσφέροντας ένα καινοτόμο και ρεαλιστικό παράδειγμα σύνδεσης θεωρίας και πράξης. Παράλληλα, προτάθηκαν κατευθύνσεις για μελλοντική βελτίωση, όπως η ενίσχυση της εξατομίκευσης, η ενσωμάτωση στοιχείων παιχνιδοποίησης, η διεύρυνση των θεματικών ενοτήτων και η πιλοτική εφαρμογή σε ευρύτερο κοινό. Η εργασία καταλήγει ότι η καλλιέργεια δεξιοτήτων ψηφιακής συνεργασίας δεν αποτελεί απλώς τεχνική κατάρτιση, αλλά στρατηγικό παράγοντα για την αποτελεσματικότητα, την καινοτομία και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της δημόσιας διοίκησης.el
dc.format.extent329el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΨηφιακό μάθημα για την καλλιέργεια ικανοτήτων ψηφιακής συνεργασίας σε δημόσιες υπηρεσίεςel
dc.title.alternativeAn online self-study course for cultivating digital collaboration skills in public servicesel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThis master’s Thesis focuses on the design, development, and evaluation of a digital course aimed at cultivating digital collaboration skills within public sector organizations. Such skills – including communication, teamwork, self-management, and adaptability – are internationally recognized as essential for employability, social integration, and organizational effectiveness, particularly in the context of digital transformation. The study is grounded in a literature review that highlights the importance of soft skills and the potential of digital learning and microlearning as innovative educational approaches. By analyzing existing courses available on international platforms, it identifies the need for a targeted program tailored to the specific requirements of the public sector. The proposed digital course was designed according to the microlearning model and structured into micro-units that combine videos, presentations, interactive scenarios, case studies, and self-assessment activities. Learning outcomes were aligned with international competence frameworks such as DigComp 2.2, ensuring clarity and relevance to learners’ needs. For the development phase, modern digital tools (e.g., YouTube, Google Docs, infographics) were employed to enhance interaction and practical application. The evaluation of the course was conducted through self-assessment by its creator, focusing on the completeness of the content, the structure, the use of digital tools, and the alignment with the intended learning outcomes and international competence frameworks (DigComp 2.2). The process highlighted positive aspects such as the coherence of the design and the integration of interactive methods, while also identifying challenges related to the need for adequate technical infrastructure and the prospect of maintaining high levels of learner engagement in future implementations with real participants. Overall, the course demonstrated its potential to serve as a pilot model for strengthening digital readiness in the public sector, offering an innovative and realistic example of bridging theory and practice. At the same time, directions for future improvement were proposed, including the enhancement of personalization, the integration of gamification elements, the expansion of thematic modules, and the pilot implementation with a broader audience. The study concludes that cultivating digital collaboration skills is not merely a matter of technical training, but a strategic factor for enhancing effectiveness, innovation, and the digital transformation of public administration.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordΨηφιακή συνεργασίαel
dc.subject.keywordΜικρομάθησηel
dc.subject.keywordMicrolearningel
dc.subject.keywordΔημόσιος τομέαςel
dc.subject.keywordΨηφιακές δεξιότητεςel
dc.subject.keywordΗλεκτρονική μάθησηel
dc.subject.keyworde-Learningel
dc.subject.keywordDigComp 2.2el
dc.subject.keywordΑυτορρύθμιση μάθησηςel
dc.subject.keywordΨηφιακός μετασχηματισμόςel
dc.subject.keywordΕπαγγελματική ανάπτυξηel
dc.date.defense2025-10


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»