| dc.contributor.advisor | Σάμψων, Δημήτριος | |
| dc.contributor.author | Λεμούσια, Μαρία | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-04T10:03:58Z | |
| dc.date.available | 2025-11-04T10:03:58Z | |
| dc.date.issued | 2025-10 | |
| dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18317 | |
| dc.description.abstract | Η ενσυναίσθηση αποτελεί θεμέλιο λίθο για την ανάπτυξη υγιών διαπροσωπικών σχέσεων, τη δημιουργία ενός θετικού σχολικού κλίματος και την καλλιέργεια αξιών όπως ο σεβασμός, η αποδοχή και η συνεργασία. Ιδιαίτερα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όπου τα παιδιά διαμορφώνουν τον συναισθηματικό και κοινωνικό τους κόσμο, η ενίσχυση της ενσυναίσθησης συμβάλλει ουσιαστικά στη συναισθηματική τους νοημοσύνη, στη διαχείριση των συγκρούσεων, αλλά είναι και ένας ισχυρός παράγοντας που βελτιώνει τη μαθησιακή τους εμπειρία.
Ο σκοπός της σχεδίασης και της ανάπτυξης του παρόντος ψηφιακού μαθήματος είναι η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών στον ρόλο τους ως διαμεσολαβητών της συναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών. Μέσα από θεωρητικές προσεγγίσεις, βιωματικές ασκήσεις και πρακτικές δραστηριότητες, το μάθημα στοχεύει να προσφέρει εργαλεία και στρατηγικές που μπορούν να ενσωματωθούν άμεσα στη διδακτική πράξη.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι εκπαιδευτικοί θα έχουν τη δυνατότητα να υποστηρίξουν την ενσυναισθητική προσέγγιση μέσα στην τάξη, να ενισχύσουν την κοινωνικοσυναισθηματική μάθηση των μαθητών τους και να συμβάλλουν στη δημιουργία ενός σχολείου με σεβασμό στη διαφορετικότητα και ενεργή ακρόαση στις ανάγκες των παιδιών. | el |
| dc.format.extent | 315 | el |
| dc.language.iso | el | el |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.title | Ψηφιακό μάθημα για εκπαιδευτικούς "Καλλιέργεια της Ενσυναίσθησης σε Μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης" | el |
| dc.title.alternative | A digital self-study course for teachers "Cultivating Empathy in Primary School Students" | el |
| dc.type | Master Thesis | el |
| dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
| dc.description.abstractEN | Empathy is a cornerstone for developing healthy interpersonal relationships, creating a positive school climate, and fostering values such as respect, acceptance, and collaboration. This is particularly true in primary education, where children are shaping their emotional and social worlds. Strengthening empathy significantly contributes to their emotional intelligence, conflict management skills, and serves as a powerful factor in enhancing their overall learning experience.
The purpose of designing and developing this digital course is to empower teachers in their role as mediators of students’ emotional development. Through theoretical approaches, experiential exercises, and practical activities, the course aims to provide tools and strategies that can be directly integrated into teaching practice.
By the end of the course, teachers will be able to support an empathetic approach in the classroom, enhance students’ social and emotional learning, and contribute to creating a school environment that values diversity and actively listens to children’s needs. | el |
| dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Ενσυναίσθηση | el |
| dc.subject.keyword | SEL | el |
| dc.subject.keyword | Ψηφιακό μάθημα | el |
| dc.subject.keyword | Μικρο-μάθηση | el |
| dc.date.defense | 2025-10-21 | |