| dc.contributor.advisor | Σάμψων, Δημήτριος | |
| dc.contributor.author | Σαράντη, Ευαγγελία - Χαρίκλεια | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-04T07:40:35Z | |
| dc.date.available | 2025-11-04T07:40:35Z | |
| dc.date.issued | 2025-09 | |
| dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18312 | |
| dc.description.abstract | Η παρούσα Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία έχει ως αντικείμενο τη σχεδίαση και ανάπτυξη ενός ψηφιακού μαθήματος με τίτλο «Κατανόηση των Θεμελιωδών Εννοιών της Λειτουργίας της Αγοράς», το οποίο απευθύνεται σε μαθητές της Γ΄ Λυκείου στο πλαίσιο του μαθήματος Οικονομία. Στόχος του ψηφιακού μαθήματος είναι η ενίσχυση του οικονομικού γραμματισμού των μαθητών, η καλύτερη προετοιμασία τους για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, καθώς και η καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, όπως η αναλυτική σκέψη, η επίλυση προβλημάτων και η αυτορρύθμιση της μάθησης.
Η μεθοδολογική προσέγγιση βασίστηκε στις αρχές της μικρο-μάθησης, με διάσπαση της διδακτέας ύλης σε μικρές, αυτοτελείς ενότητες, οι οποίες συνοδεύονταν από συγκεκριμένα μαθησιακά αποτελέσματα και διαδραστικές δραστηριότητες. Το μάθημα υλοποιήθηκε σε ψηφιακή πλατφόρμα και αξιοποίησε πολυμορφικά εργαλεία (Google Slides, H5P, Google Forms, Mentimeter), ενισχύοντας την ενεργό συμμετοχή, την κατανόηση και την ανατροφοδότηση. Οι θεματικές ενότητες καλύπτουν βασικές έννοιες της μικροοικονομίας, όπως ζήτηση, προσφορά, ελαστικότητες, παραγωγή και κόστος, ισορροπία αγοράς και κρατικές παρεμβάσεις.
Η εργασία συμβάλλει τόσο στην πρακτική εφαρμογή της ψηφιακής μάθησης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όσο και στη θεωρητική συζήτηση για την αποτελεσματικότητα της μικρο-μάθησης. Παράλληλα, παρέχει ένα πρότυπο ψηφιακού μαθήματος που μπορεί να αξιοποιηθεί και να προσαρμοστεί σε άλλα γνωστικά αντικείμενα της σχολικής εκπαίδευσης. | el |
| dc.format.extent | 516 | el |
| dc.language.iso | el | el |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.title | Ψηφιακό μάθημα για την κατανόηση των θεμελιωδών εννοιών της λειτουργίας της αγοράς στα πλαίσια του μαθήματος οικονομία για μαθητές Γ' λυκείου | el |
| dc.title.alternative | A digital self-study course aimed at understanding the fundamental concepts of market functioning in the context of the greek high school economics curriculum (12th grade) | el |
| dc.type | Master Thesis | el |
| dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
| dc.description.abstractEN | This Master’s Thesis focuses on the design, development, and evaluation of a digital course entitled “Understanding the Fundamental Concepts of Market Functioning”, aimed at 12th grade students within the Greek high school Economics curriculum. The main objective of the course is to enhance students’ economic literacy, improve their preparation for the Panhellenic Examinations, and foster 21st-century skills such as analytical thinking, problem-solving, and self-regulated learning.
The methodological framework was based on microlearning principles, dividing the syllabus into small, self-contained units, each associated with specific learning outcomes and interactive activities. The course was implemented on a digital platform and integrated multimodal tools (Google Slides, H5P, Google Forms, Mentimeter), which promotes active participation, conceptual understanding, and immediate feedback. The instructional content covers core microeconomic topics including demand, supply, elasticities, production and cost, market equilibrium, and government interventions.
This study contributes both to the practical application of digital learning in secondary education and to the broader academic discussion on the effectiveness of microlearning. Furthermore, it provides a model digital course that may be adapted for other subject areas within the school curriculum, demonstrating how technology-supported learning can bridge the gap between theoretical knowledge and practical application. | el |
| dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Ψηφιακή μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Μικρο-μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Οικονομικός γραμματισμός | el |
| dc.subject.keyword | Δευτεροβάθμια εκπαίδευση | el |
| dc.subject.keyword | Οικονομία | el |
| dc.subject.keyword | Microlearning | el |
| dc.subject.keyword | Digital learning | el |
| dc.subject.keyword | Economics | el |
| dc.date.defense | 2025-10-22 | |