Ψηφιακό μάθημα για την κατανόηση των θεμελιωδών εννοιών της λειτουργίας της αγοράς στα πλαίσια του μαθήματος οικονομία για μαθητές Γ' λυκείου
A digital self-study course aimed at understanding the fundamental concepts of market functioning in the context of the greek high school economics curriculum (12th grade)

Master Thesis
Συγγραφέας
Σαράντη, Ευαγγελία - Χαρίκλεια
Ημερομηνία
2025-09Επιβλέπων
Σάμψων, ΔημήτριοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ψηφιακή μάθηση ; Μικρο-μάθηση ; Οικονομικός γραμματισμός ; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ; Οικονομία ; Microlearning ; Digital learning ; EconomicsΠερίληψη
Η παρούσα Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία έχει ως αντικείμενο τη σχεδίαση και ανάπτυξη ενός ψηφιακού μαθήματος με τίτλο «Κατανόηση των Θεμελιωδών Εννοιών της Λειτουργίας της Αγοράς», το οποίο απευθύνεται σε μαθητές της Γ΄ Λυκείου στο πλαίσιο του μαθήματος Οικονομία. Στόχος του ψηφιακού μαθήματος είναι η ενίσχυση του οικονομικού γραμματισμού των μαθητών, η καλύτερη προετοιμασία τους για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, καθώς και η καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, όπως η αναλυτική σκέψη, η επίλυση προβλημάτων και η αυτορρύθμιση της μάθησης.
Η μεθοδολογική προσέγγιση βασίστηκε στις αρχές της μικρο-μάθησης, με διάσπαση της διδακτέας ύλης σε μικρές, αυτοτελείς ενότητες, οι οποίες συνοδεύονταν από συγκεκριμένα μαθησιακά αποτελέσματα και διαδραστικές δραστηριότητες. Το μάθημα υλοποιήθηκε σε ψηφιακή πλατφόρμα και αξιοποίησε πολυμορφικά εργαλεία (Google Slides, H5P, Google Forms, Mentimeter), ενισχύοντας την ενεργό συμμετοχή, την κατανόηση και την ανατροφοδότηση. Οι θεματικές ενότητες καλύπτουν βασικές έννοιες της μικροοικονομίας, όπως ζήτηση, προσφορά, ελαστικότητες, παραγωγή και κόστος, ισορροπία αγοράς και κρατικές παρεμβάσεις.
Η εργασία συμβάλλει τόσο στην πρακτική εφαρμογή της ψηφιακής μάθησης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όσο και στη θεωρητική συζήτηση για την αποτελεσματικότητα της μικρο-μάθησης. Παράλληλα, παρέχει ένα πρότυπο ψηφιακού μαθήματος που μπορεί να αξιοποιηθεί και να προσαρμοστεί σε άλλα γνωστικά αντικείμενα της σχολικής εκπαίδευσης.


