Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ψηφιακό μάθημα για Scratch Essentials : δημιουργικός προγραμματισμός

dc.contributor.advisorΣάμψων, Δημήτριος
dc.contributor.authorΛαζαρίδης, Σταύρος
dc.date.accessioned2025-11-03T16:53:47Z
dc.date.available2025-11-03T16:53:47Z
dc.date.issued2025-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18298
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική αφορά τον σχεδιασμό και ανάπτυξη ενός ψηφιακού μαθήματος για την εκμάθηση της οπτικής γλώσσας προγραμματισμού Scratch. Αρχικά γίνεται αναφορά στον σκοπό της διπλωματικής και την τεκμηρίωση της ανάγκης για την ανάγκη ανάπτυξης της ικανότητας του προγραμματισμού. Έπειτα αναλύονται τα πλεονεκτήματα και οι προκλήσεις για την ανάπτυξη των προσωπικών και επαγγελματικών ικανοτήτων μέσα από την αξιοποίηση ψηφιακών μαθημάτων. Το κεφάλαιο 1 τελειώνει με την συνεισφορά της ΜΔΕ μας στο πεδίο της ψηφιακής μάθησης. Στο κεφάλαιο 2 αναλύουμε (7) διαδικτυακά ψηφιακά μαθήματα που σχετίζονται με την εκμάθηση του προγραμματισμού Scratch. Γίνεται ανάλυση και σύγκριση των στοιχείων εκπαιδευτικού σχεδιασμού τους και τέλος τεκμηριώνουμε την ανάγκη για το δικό μας ψηφιακό μάθημα. Στο κεφάλαιο 3 αναλύουμε τον σχεδιασμό του ψηφιακού μαθήματος. Γίνεται τεκμηρίωση της επιλογής μικρομάθησης για το μάθημα μας και ακολουθεί η περιγραφή μαθησιακών στόχων, η σύνδεση με τα πλαίσια DigComp και Κ-12 CS. Έπειτα ακολουθεί η δομή του μαθήματος σε flow chart και η ανάλυση επιγραμματικά των δραστηριοτήτων με τις ψηφιακές τεχνολογίες. Στο κεφάλαιο 4 γίνεται η παρουσίαση της υλοποίησης του ψηφιακού μαθήματος με το εργαλείο Google classroom. Καταγράφεται η τεχνική υλοποίηση με ενδεικτικά σκρινσοτς από το περιβάλλον που φιλοξενείται. Στο κεφάλαιο 5 γίνεται αυτό-αξιολόγηση του ψηφιακού μαθήματος με βάση ρουμπρίκα. Στο κεφάλαιο 6 αναλύονται τα συμπεράσματα από την δημιουργία του ψηφιακού μαθήματος καθώς και προτάσεις για μελλοντική βελτίωση. Τέλος στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ αναλύεται λεπτομερώς το ψηφιακό μάθημα με όλο το εκπαιδευτικό υλικό, παρουσιάσεις, ασκήσεις, ρουμπρίκες, υπερσύνδεσμοι κτλ.el
dc.format.extent371el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΨηφιακό μάθημα για Scratch Essentials : δημιουργικός προγραμματισμόςel
dc.title.alternativeA digital self-study course for Scratch Essentials : creative programmingel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThis thesis concerns the design and development of a digital course for learning the visual programming language Scratch. Initially, reference is made to the purpose of the thesis and the justification of the need to develop programming competence. Subsequently, the advantages and challenges of developing personal and professional skills through the use of digital courses are analyzed. Chapter 1 concludes with the contribution of our postgraduate work to the field of digital learning. In chapter 2, we analyze seven online digital courses related to learning Scratch programming. An analysis and comparison of their instructional design elements is carried out, and finally, we document the need for our own digital course. In Chapter 3, we present the design of the digital course. We justify the choice of microlearning as the instructional model for our course, followed by the description of learning objectives and their alignment with competence frameworks Digcomp and K-12 CS. Next, the structure of the course is illustrated in a flow chart, and the learning activities with digital technologies are briefly analyzed. In Chapter 4, the implementation of the digital course using the Google Classroom tool is presented. The technical implementation is recorded with indicative screenshots from the hosted environment. In Chapter 5, a self-evaluation of the digital course is conducted based on a rubric. In Chapter 6, the conclusions drawn from the creation of the digital course are discussed, along with suggestions for future improvements. Finally, in the Appendix, the digital course is analyzed in detail, including all educational material, presentations, exercises, rubrics, hyperlinks, and more.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordDigital courseel
dc.subject.keywordScratchel
dc.date.defense2025-10-21


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»