Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ψηφιακό μάθημα για την επιμόρφωση ενηλίκων στην αναγνώριση ψηφιακών απειλών και στην υιοθέτηση καθημερινών πρακτικών ψηφιακής προστασίας

dc.contributor.advisorΣάμψων, Δημήτριος
dc.contributor.authorΚακαλή, Σοφία
dc.date.accessioned2025-11-03T12:56:28Z
dc.date.available2025-11-03T12:56:28Z
dc.date.issued2025-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18275
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία εστιάζει στη σχεδίαση, ανάπτυξη και υλοποίηση ενός ψηφιακού μαθήματος με τίτλο «Αναγνώριση Ψηφιακών Απειλών και Υιοθέτηση Καθημερινών Πρακτικών Ψηφιακής Προστασίας», το οποίο απευθύνεται σε ενήλικες εκπαιδευόμενους. Η εργασία αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Ηλεκτρονική Μάθηση του Πανεπιστημίου Πειραιώς και βασίζεται στο ευρωπαϊκό πλαίσιο ψηφιακών δεξιοτήτων DigComp 2.2, με έμφαση στην προστασία συσκευών και προσωπικών δεδομένων. Η ανάπτυξη του μαθήματος ανταποκρίνεται στην αυξανόμενη ανάγκη για εκπαίδευση σε θέματα κυβερνοασφάλειας, καθώς οι πολίτες εκτίθενται ολοένα και περισσότερο σε επιθέσεις ηλεκτρονικού ψαρέματος, κακόβουλο λογισμικό, παραβιάσεις δεδομένων και τεχνικές κοινωνικής μηχανικής. Στόχος ήταν η ενίσχυση των γνώσεων και δεξιοτήτων των εκπαιδευομένων, ώστε να αναγνωρίζουν και να αντιμετωπίζουν ψηφιακούς κινδύνους, αναπτύσσοντας παράλληλα υπεύθυνες συμπεριφορές και πρακτικές ψηφιακής προστασίας. Το μάθημα δομήθηκε σε τέσσερα μικρομαθήματα, ακολουθώντας την προσέγγιση της μικρο-μάθησης για ευελιξία και άμεση εφαρμογή. Οι θεματικές του κάλυψαν την αναγνώριση ύποπτων μηνυμάτων, την ασφαλή χρήση συσκευών, την προστασία προσωπικών δεδομένων και τη δημιουργία προσωπικού σχεδίου ασφάλειας. Για την υλοποίηση αξιοποιήθηκαν πολυμεσικό υλικό και διαδραστικά εργαλεία (H5P, Google Forms, Padlet, Mentimeter), σε συνδυασμό με φόρουμ συνεργατικής μάθησης. Η της μαθησιακής εμπειρίας πραγματοποιήθηκε μέσω ποικίλων μεθόδων, όπως quizzes, ανοικτές εργασίες με ρουμπρίκες, checklists, αυτοαξιολόγηση και τελική εξέταση. Η εργασία καταλήγει σε προτάσεις για εμπλουτισμό του μαθήματος με νέες θεματικές και τεχνολογίες, προσφέροντας ταυτόχρονα ένα αναπαραγώγιμο εκπαιδευτικό μοντέλο για την εκπαίδευση ενηλίκων σε ζητήματα ψηφιακής προστασίας.el
dc.format.extent356el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΨηφιακό μάθημα για την επιμόρφωση ενηλίκων στην αναγνώριση ψηφιακών απειλών και στην υιοθέτηση καθημερινών πρακτικών ψηφιακής προστασίαςel
dc.title.alternativeA digital self-study course for training adults in recognizing digital threats and adopting everyday digital protection practicesel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThis master’s thesis focuses on the design, development and implementation of a digital course entitled “Digital Threat Recognition and Adoption of Daily Digital Protection Practices”, aimed at adult learners. The study was conducted within the framework of the M.Sc. in E-Learning at the University of Piraeus and is based on the European Digital Competence Framework DigComp 2.2, with particular emphasis on device protection and data/privacy protection. The development of the course addresses the growing need for education in cybersecurity, as citizens are increasingly exposed to phishing attacks, malware, data breaches, and social engineering techniques. The aim was to strengthen learners’ knowledge and skills so that they can identify and respond to digital risks, while simultaneously fostering responsible behaviors and everyday practices of digital protection. The course was structured into four microlearning units, following the microlearning approach to ensure flexibility and immediate applicability. Its thematic areas included recognizing suspicious messages, safe use of devices, protection of personal data, and the creation of a personal security plan. Implementation involved the use of multimedia content and interactive tools (H5P, Google Forms, Padlet, Mentimeter), combined with collaborative learning forums. The evaluation of the learning experience was carried out through diverse methods such as quizzes, open-response tasks with rubrics, checklists, self-assessment activities, and a final examination. The thesis concludes with recommendations for enriching the course with new topics and technologies, while at the same time offering a replicable educational model for adult training in digital protection.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordΨηφιακή ασφάλειαel
dc.subject.keywordΨηφιακές απειλέςel
dc.subject.keywordDigComp 2.2el
dc.subject.keywordΜικρο-μάθησηel
dc.subject.keywordΕκπαίδευση ενηλίκωνel
dc.subject.keywordDigital securityel
dc.subject.keywordCyber threatsel
dc.subject.keywordMicrolearningel
dc.subject.keywordAdult educationel
dc.date.defense2025


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»