Η προστασία των δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας νομικών προσώπων στις προωθητικές ενέργειες
The protection of legal persons’ IPRS in marketing

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Διανοητική ιδιοκτησία ; Προωθητικές ενέργειεςΠερίληψη
Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να εξετάσει το πλαίσιο προστασίας της διανοητικής ιδιοκτησίας των νομικών προσώπων στις προωθητικές ενέργειες, παρουσιάζοντας τις συμβατικές υποχρεώσεις και τα δικαιώματα που απορρέουν από τη χρήση δημιουργικού περιεχομένου που προστατεύεται με δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, εμπορικών σημάτων και λοιπών άυλων αγαθών στη διαφήμιση, ειδικά στις περιπτώσεις που εμπλέκονται διαφημιστικές εταιρείες ή και influences τόσο με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας όσο και με σύμβαση παροχής υπηρεσιών ή έργου. Μετά τη διασαφήνιση των βασικών εννοιών, δίνεται έμφαση στον τρόπο με τον οποίο το διαφημιζόμενο νομικό πρόσωπο, καθίσταται δικαιούχος των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας τόσο στις περιπτώσεις που ο influencer συνδέεται με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας με τη διαφημιστική εταιρεία ή με το ίδιο, το νομικό πρόσωπο όσο και στις περιπτώσεις που ο influencer ή η διαφημιστική εταιρεία λειτουργούν ως ανεξάρτητοι τρίτοι. Αναδεικνύεται ο ρόλος των συμβάσεων μεταβίβασης δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και των αδειών χρήσης και παρουσιάζεται στον αναγνώστη όλο το πλέγμα των αξιώσεων του διαφημιζόμενου νομικού προσώπου τόσο κατά της διαφημιστικής εταιρείας όσο και κατά των influencers. Εν συνεχεία, παρατίθεται η σημασία και η χρήση του εμπορικού σήματος στις προωθητικές ενέργειες μέσω των αδειών χρήσης που χορηγεί το νομικό πρόσωπο αλλά και ερευνάται ποιες είναι αξιώσεις σε περίπτωση προσβολής του τόσο από τον ίδιο τον influencer/διαφημιστική εταιρεία όσο και από οποιονδήποτε τρίτο καθώς και τα τυχόν όρια, πάντα με επίκεντρο τη σχέση μεταξύ διαφημιζόμενου νομικού προσώπου, διαφημιστικών εταιρειών και influencers. Η εργασία αναδεικνύει, επίσης, τη σημασία της προστασίας των εμπορικών απορρήτων των νομικών προσώπων. Η σύναψη συμβάσεων είναι απαραίτητη, ώστε να διασφαλίζεται η μη κοινολόγηση ευαίσθητων πληροφοριών. Παράλληλα, παρουσιάζεται η προστασία σε περίπτωση παράνομης χρήσης ή αποκάλυψης. Τέλος, η εργασία εστιάζει, με μια κριτική ματιά, στους μηχανισμούς άμυνας των νομικών προσώπων από ενδεχόμενη παραβίαση των δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας του στον χώρο της σύγχρονης διαφήμισης διατυπώνοντας γόνιμα συμπεράσματα.