Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η προστασία των δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας νομικών προσώπων στις προωθητικές ενέργειες

dc.contributor.advisorΚαπελλάκου, Γαλάτεια
dc.contributor.authorΑγγελοπούλου, Ειρήνη
dc.date.accessioned2025-10-08T06:23:41Z
dc.date.available2025-10-08T06:23:41Z
dc.date.issued2025-09
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18191
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία έχει ως στόχο να εξετάσει το πλαίσιο προστασίας της διανοητικής ιδιοκτησίας των νομικών προσώπων στις προωθητικές ενέργειες, παρουσιάζοντας τις συμβατικές υποχρεώσεις και τα δικαιώματα που απορρέουν από τη χρήση δημιουργικού περιεχομένου που προστατεύεται με δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, εμπορικών σημάτων και λοιπών άυλων αγαθών στη διαφήμιση, ειδικά στις περιπτώσεις που εμπλέκονται διαφημιστικές εταιρείες ή και influences τόσο με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας όσο και με σύμβαση παροχής υπηρεσιών ή έργου. Μετά τη διασαφήνιση των βασικών εννοιών, δίνεται έμφαση στον τρόπο με τον οποίο το διαφημιζόμενο νομικό πρόσωπο, καθίσταται δικαιούχος των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας τόσο στις περιπτώσεις που ο influencer συνδέεται με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας με τη διαφημιστική εταιρεία ή με το ίδιο, το νομικό πρόσωπο όσο και στις περιπτώσεις που ο influencer ή η διαφημιστική εταιρεία λειτουργούν ως ανεξάρτητοι τρίτοι. Αναδεικνύεται ο ρόλος των συμβάσεων μεταβίβασης δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και των αδειών χρήσης και παρουσιάζεται στον αναγνώστη όλο το πλέγμα των αξιώσεων του διαφημιζόμενου νομικού προσώπου τόσο κατά της διαφημιστικής εταιρείας όσο και κατά των influencers. Εν συνεχεία, παρατίθεται η σημασία και η χρήση του εμπορικού σήματος στις προωθητικές ενέργειες μέσω των αδειών χρήσης που χορηγεί το νομικό πρόσωπο αλλά και ερευνάται ποιες είναι αξιώσεις σε περίπτωση προσβολής του τόσο από τον ίδιο τον influencer/διαφημιστική εταιρεία όσο και από οποιονδήποτε τρίτο καθώς και τα τυχόν όρια, πάντα με επίκεντρο τη σχέση μεταξύ διαφημιζόμενου νομικού προσώπου, διαφημιστικών εταιρειών και influencers. Η εργασία αναδεικνύει, επίσης, τη σημασία της προστασίας των εμπορικών απορρήτων των νομικών προσώπων. Η σύναψη συμβάσεων είναι απαραίτητη, ώστε να διασφαλίζεται η μη κοινολόγηση ευαίσθητων πληροφοριών. Παράλληλα, παρουσιάζεται η προστασία σε περίπτωση παράνομης χρήσης ή αποκάλυψης. Τέλος, η εργασία εστιάζει, με μια κριτική ματιά, στους μηχανισμούς άμυνας των νομικών προσώπων από ενδεχόμενη παραβίαση των δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας του στον χώρο της σύγχρονης διαφήμισης διατυπώνοντας γόνιμα συμπεράσματα.el
dc.format.extent84el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΗ προστασία των δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας νομικών προσώπων στις προωθητικές ενέργειεςel
dc.title.alternativeThe protection of legal persons’ IPRS in marketingel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThe present thesis aims to examine the intellectual property protection framework for legal entities in marketing, presenting the contractual obligations and rights arising from the use of creative content protected by copyright, trademarks, and other intangible assets in advertising particularly in cases involving advertising agencies or influencers, whether under employment contracts or service/works contracts. Following the clarification of key concepts, emphasis is placed on how the advertised legal entity becomes the rights holder of intellectual property, both in cases where the influencer is linked via an employment contract with the advertising agency or directly with the legal entity itself, and in cases where the influencer or advertising agency acts and operates as an independent third party. The importance of intellectual property rights assignment agreements and licensing agreements is highlighted, and the reader is presented with the full spectrum of claims available to the advertised legal entity against both the advertising agency and influencers. Subsequently, the significance and use of trademarks in promotional activities are discussed, focusing on licenses granted by the legal entity, while also exploring potential claims in cases of trademark infringement whether by the influencer/advertising agency or any third party as well as possible limitations, always focused on the relationship among the advertised legal entity, advertising agencies, and influencers. The thesis also underscores the importance of protecting legal entities’ trade secrets. Contractual agreements are essential to ensure sensitive information is not disclosed. Additionally, protection mechanisms in cases of unlawful use or disclosure are presented. Finally, the thesis critically examines the defense mechanisms available to legal entities against potential violations of their intellectual property rights in the context of modern advertising, drawing insightful and constructive conclusions.el
dc.contributor.masterΔίκαιο και Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (MSc in Law and Information and Communication Technologies)el
dc.subject.keywordΔιανοητική ιδιοκτησίαel
dc.subject.keywordΠροωθητικές ενέργειεςel
dc.date.defense2025-10-03


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»