LNG as bunker fuel and regulatory framework from IMO

Master Thesis
Συγγραφέας
Kostis, Christos
Κωστής, Χρήστος
Ημερομηνία
2025-06Επιβλέπων
Polemis, DionisiosΠολέμης, Διονύσιος
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
LNG ; Bunkering ; IMO regulations ; Sustainability ; Emissions reduction ; Alternative fuels ; Maritime transport ; ΥΦΑ ; Ανεφοδιασμός καυσίμων ; Κανονισμοί IMO ; Αειφορία ; Μείωση εκπομπών ; Εναλλακτικά καύσιμα ; Θαλάσσιες μεταφορέςΠερίληψη
Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός έχει θέσει απαιτητικούς στόχους για την πλήρη απεξάρτηση του
ναυτιλιακού τομέα από τον άνθρακα έως το 2050. Για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, ο κλάδος
μεταβαίνει από τα συμβατικά καύσιμα σε εναλλακτικές λύσεις με λιγότερη ένταση άνθρακα και
πρωτοπόρος έχει γίνει το υγροποιημένο φυσικό αέριο. Στο πλαίσιο της παρούσας μελέτης, το ΥΦΑ θα
αναλυθεί με τη σύγκριση της εφαρμογής του και των πιθανών εναλλακτικών επιλογών του εκτενώς
καθ' όλη τη διάρκεια της αναθεώρησης του ΙΜΟ, καθώς και τα τεχνικά, πρακτικά περιβαλλοντικά
πλεονεκτήματα και τις μακροπρόθεσμα βιώσιμες πτυχές του.
Για να εκτιμηθούν πλήρως οι επιπτώσεις του είναι απαραίτητη μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση του
κύκλου ζωής του ΥΦΑ, η οποία θα εξετάζει τόσο τη συμμόρφωση όσο και το κόστος. Επεξεργάζεται
τις βασικές παραμέτρους, όπως ο δείκτης ενεργειακής απόδοσης υφιστάμενου πλοίου και ο δείκτης
έντασης άνθρακα της στρατηγικής του ΙΜΟ. Στη συνέχεια χρησιμοποιεί τα πρότυπα αυτά για να
αξιολογήσει πώς συγκρίνεται το ΥΦΑ σε όλο τον κόσμο όσον αφορά τους περιβαλλοντικούς στόχους.
Η μελέτη εξετάζει επίσης τα τεχνικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά των πλοίων που κινούνται με
ΥΦΑ, την υποδομή ανεφοδιασμού καυσίμων και τον τρόπο με τον οποίο οι τεχνολογίες αποθήκευσης
και πρόωσης επηρεάζουν τα λειτουργικά ζητήματα και πλεονεκτούν το ΥΦΑ έναντι άλλων
εναλλακτικών λύσεων.
Η οικονομική σκοπιμότητα είναι επίσης υψίστης σημασίας για την επιτυχία. Η έρευνα αυτή
περιλαμβάνει τις επιπτώσεις των διακυμάνσεων των τιμών των καυσίμων με την πάροδο του χρόνου
και των κεφαλαιουχικών δαπανών σε υποδομές στο κόστος της μετάβασης στο ΥΦΑ, καθώς και τις
πιθανές επιπτώσεις των επιδοτήσεων για την ενθάρρυνση της πιο πράσινης ναυτιλίας στη
μακροπρόθεσμη οικονομική σκοπιμότητα του ΥΦΑ σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα. Για να
πούμε περαιτέρω, pan η ευθύνη μετατοπίζεται από τους πλοιοκτήτες, τις ρυθμιστικές αρχές και τις
λιμενικές αρχές για την υιοθέτηση του φυσικού αερίου.
Αν και το LNG έχει ορισμένα πλεονεκτήματα, εγείρει ζητήματα διαρροής μεθανίου και έχει ασαφείς
κανόνες, και αντιμετωπίζει ταχέως κινούμενους ανταγωνιστές που θα μπορούσαν να το αφήσουν στη
σκόνη για πολλές δεκαετίες. Ο τρόπος με τον οποίο θα αντιμετωπιστούν αυτά τα ζητήματα είναι
κρίσιμος για το αν το υγροποιημένο φυσικό αέριο αποτελεί γέφυρα ή προορισμό. Η παρούσα μελέτη
έχει ως στόχο να εξυπηρετήσει τον κλάδο, υποστηρίζοντας τους ηγέτες στην ευθυγράμμιση των
σχεδίων LNG της σχετικής δραστηριότητας με τις λύσεις του 2050. Αυτή η ανάλυση μέσω των
ρυθμιστικών, τεχνικών, οικονομικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων προσφέρει μια εικόνα των
δυνατοτήτων του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως κατάλληλης και βιώσιμης μεσοπρόθεσμης λύσης
για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Ενώ το LNG έχει πλεονεκτήματα, υπάρχουν ερωτήματα σχετικά με τις διαρροές μεθανίου, τους
αβέβαιους κανόνες και τους ταχέως εξελισσόμενους ανταγωνιστές που θα μπορούσαν να το
ξεπεράσουν μέσα στις δεκαετίες. Η αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων είναι υψίστης σημασίας για
να αποφασιστεί αν το ΥΦΑ χρησιμεύει ως γέφυρα ή ως λύση. Τελικά, η παρούσα έρευνα αποσκοπεί
στην παροχή καθοδήγησης για τον κλάδο, συμβουλεύοντας τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων
σχετικά με την ευθυγράμμιση των στρατηγικών του ΥΦΑ με τους στόχους του 2050. Η στάθμιση των
κανονισμών, της τεχνικής σκοπιμότητας, των οικονομικών και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων
προσφέρει μια ολιστική προοπτική για τη δύναμη του LNG να χαράξει μια βιώσιμη πορεία προς τα
εμπρός για τη ναυτιλία.