dc.contributor.advisor | Polemis, Dionisios | |
dc.contributor.advisor | Πολέμης, Διονύσιος | |
dc.contributor.author | Kostis, Christos | |
dc.contributor.author | Κωστής, Χρήστος | |
dc.date.accessioned | 2025-07-25T06:37:13Z | |
dc.date.available | 2025-07-25T06:37:13Z | |
dc.date.issued | 2025-06 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18020 | |
dc.description.abstract | Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός έχει θέσει απαιτητικούς στόχους για την πλήρη απεξάρτηση του
ναυτιλιακού τομέα από τον άνθρακα έως το 2050. Για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, ο κλάδος
μεταβαίνει από τα συμβατικά καύσιμα σε εναλλακτικές λύσεις με λιγότερη ένταση άνθρακα και
πρωτοπόρος έχει γίνει το υγροποιημένο φυσικό αέριο. Στο πλαίσιο της παρούσας μελέτης, το ΥΦΑ θα
αναλυθεί με τη σύγκριση της εφαρμογής του και των πιθανών εναλλακτικών επιλογών του εκτενώς
καθ' όλη τη διάρκεια της αναθεώρησης του ΙΜΟ, καθώς και τα τεχνικά, πρακτικά περιβαλλοντικά
πλεονεκτήματα και τις μακροπρόθεσμα βιώσιμες πτυχές του.
Για να εκτιμηθούν πλήρως οι επιπτώσεις του είναι απαραίτητη μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση του
κύκλου ζωής του ΥΦΑ, η οποία θα εξετάζει τόσο τη συμμόρφωση όσο και το κόστος. Επεξεργάζεται
τις βασικές παραμέτρους, όπως ο δείκτης ενεργειακής απόδοσης υφιστάμενου πλοίου και ο δείκτης
έντασης άνθρακα της στρατηγικής του ΙΜΟ. Στη συνέχεια χρησιμοποιεί τα πρότυπα αυτά για να
αξιολογήσει πώς συγκρίνεται το ΥΦΑ σε όλο τον κόσμο όσον αφορά τους περιβαλλοντικούς στόχους.
Η μελέτη εξετάζει επίσης τα τεχνικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά των πλοίων που κινούνται με
ΥΦΑ, την υποδομή ανεφοδιασμού καυσίμων και τον τρόπο με τον οποίο οι τεχνολογίες αποθήκευσης
και πρόωσης επηρεάζουν τα λειτουργικά ζητήματα και πλεονεκτούν το ΥΦΑ έναντι άλλων
εναλλακτικών λύσεων.
Η οικονομική σκοπιμότητα είναι επίσης υψίστης σημασίας για την επιτυχία. Η έρευνα αυτή
περιλαμβάνει τις επιπτώσεις των διακυμάνσεων των τιμών των καυσίμων με την πάροδο του χρόνου
και των κεφαλαιουχικών δαπανών σε υποδομές στο κόστος της μετάβασης στο ΥΦΑ, καθώς και τις
πιθανές επιπτώσεις των επιδοτήσεων για την ενθάρρυνση της πιο πράσινης ναυτιλίας στη
μακροπρόθεσμη οικονομική σκοπιμότητα του ΥΦΑ σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα. Για να
πούμε περαιτέρω, pan η ευθύνη μετατοπίζεται από τους πλοιοκτήτες, τις ρυθμιστικές αρχές και τις
λιμενικές αρχές για την υιοθέτηση του φυσικού αερίου.
Αν και το LNG έχει ορισμένα πλεονεκτήματα, εγείρει ζητήματα διαρροής μεθανίου και έχει ασαφείς
κανόνες, και αντιμετωπίζει ταχέως κινούμενους ανταγωνιστές που θα μπορούσαν να το αφήσουν στη
σκόνη για πολλές δεκαετίες. Ο τρόπος με τον οποίο θα αντιμετωπιστούν αυτά τα ζητήματα είναι
κρίσιμος για το αν το υγροποιημένο φυσικό αέριο αποτελεί γέφυρα ή προορισμό. Η παρούσα μελέτη
έχει ως στόχο να εξυπηρετήσει τον κλάδο, υποστηρίζοντας τους ηγέτες στην ευθυγράμμιση των
σχεδίων LNG της σχετικής δραστηριότητας με τις λύσεις του 2050. Αυτή η ανάλυση μέσω των
ρυθμιστικών, τεχνικών, οικονομικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων προσφέρει μια εικόνα των
δυνατοτήτων του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως κατάλληλης και βιώσιμης μεσοπρόθεσμης λύσης
για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Ενώ το LNG έχει πλεονεκτήματα, υπάρχουν ερωτήματα σχετικά με τις διαρροές μεθανίου, τους
αβέβαιους κανόνες και τους ταχέως εξελισσόμενους ανταγωνιστές που θα μπορούσαν να το
ξεπεράσουν μέσα στις δεκαετίες. Η αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων είναι υψίστης σημασίας για
να αποφασιστεί αν το ΥΦΑ χρησιμεύει ως γέφυρα ή ως λύση. Τελικά, η παρούσα έρευνα αποσκοπεί
στην παροχή καθοδήγησης για τον κλάδο, συμβουλεύοντας τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων
σχετικά με την ευθυγράμμιση των στρατηγικών του ΥΦΑ με τους στόχους του 2050. Η στάθμιση των
κανονισμών, της τεχνικής σκοπιμότητας, των οικονομικών και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων
προσφέρει μια ολιστική προοπτική για τη δύναμη του LNG να χαράξει μια βιώσιμη πορεία προς τα
εμπρός για τη ναυτιλία. | el |
dc.format.extent | 95 | el |
dc.language.iso | en | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | LNG as bunker fuel and regulatory framework from IMO | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | The International Maritime Organization has established demanding targets for the
maritime sector to be entirely decarbonized by 2050. To achieve these targets, the
industry is transitioning from conventional fuels to less carbon-intensive alternatives
and the frontrunner has become Liquefied Natural Gas. Within this study, LNG will be
analyzed by comparing its application and potential alternatives extensively
throughout the IMO’s revision as well as its technical, practicable environmental
advantages and long-term sustainable aspects.
A comprehensive life-cycle assessment of LNG looking at both compliance and costs
is necessary to fully appreciate the impacts of LNG. It elaborates on the key parameters
such as Energy efficiency existing ship index and Carbon Intensity indicator of the IMO
strategy. It then uses those standards to assess how LNG compares around the world
on environmental goals. The study also examines technical and operational attributes
of LNG-powered vessels, the fueling infrastructure, and how storage and propulsion
technologies affect operational issues and advantage LNG over other alternatives.
The economic feasibility is also paramount to success. This research includes the
effects of fluctuations in fuel prices over time and capital outlays in infrastructure on
the costs of switching to LNG, and the potential effects of subsidies to encourage
greener shipping on the long-term economic feasibility of LNG as compared to
conventional fuels. To further say, pan the responsibility shifts from shipowners,
regulators and port authorities to the gas uptake.
Though LNG has some advantages, it raises methane-leak questions and has
ambiguous rules, and it faces fast-moving competitors that could leave it in the dust
over many decades. How these issues are handled is crucial to whether liquefied
natural gas is a bridge or a destination. This study aims to serve the industry, by
supporting leaders in aligning LNG plans of associated activity with 2050 solutions.
This analysis through regulatory, technical, economic and environmental impacts offers
an insight into LNG’s potential as an appropriate and viable medium-term solution for
the shipping industry.
While LNG bears advantages, questions linger around methane leaks, uncertain rules,
and fast-evolving competitors that could surpass it over the decades. Tackling these
issues is paramount to deciding if LNG serves as a bridge or solution. Ultimately, this
research aims to provide guidance for the industry, advising decision-makers on
aligning LNG strategies with 2050 goals. Weighing regulations, technical feasibility,
economics, and environmental effects offers a holistic outlook on LNG's power to forge
a sustainable path forward for shipping. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | LNG | el |
dc.subject.keyword | Bunkering | el |
dc.subject.keyword | IMO regulations | el |
dc.subject.keyword | Sustainability | el |
dc.subject.keyword | Emissions reduction | el |
dc.subject.keyword | Alternative fuels | el |
dc.subject.keyword | Maritime transport | el |
dc.subject.keyword | ΥΦΑ | el |
dc.subject.keyword | Ανεφοδιασμός καυσίμων | el |
dc.subject.keyword | Κανονισμοί IMO | el |
dc.subject.keyword | Αειφορία | el |
dc.subject.keyword | Μείωση εκπομπών | el |
dc.subject.keyword | Εναλλακτικά καύσιμα | el |
dc.subject.keyword | Θαλάσσιες μεταφορές | el |
dc.date.defense | 2025-04-21 | |