Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorPolemis, Dionisios
dc.contributor.advisorΠολέμης, Διονύσιος
dc.contributor.authorKostis, Christos
dc.contributor.authorΚωστής, Χρήστος
dc.date.accessioned2025-07-25T06:37:13Z
dc.date.available2025-07-25T06:37:13Z
dc.date.issued2025-06
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18020
dc.description.abstractΟ Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός έχει θέσει απαιτητικούς στόχους για την πλήρη απεξάρτηση του ναυτιλιακού τομέα από τον άνθρακα έως το 2050. Για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, ο κλάδος μεταβαίνει από τα συμβατικά καύσιμα σε εναλλακτικές λύσεις με λιγότερη ένταση άνθρακα και πρωτοπόρος έχει γίνει το υγροποιημένο φυσικό αέριο. Στο πλαίσιο της παρούσας μελέτης, το ΥΦΑ θα αναλυθεί με τη σύγκριση της εφαρμογής του και των πιθανών εναλλακτικών επιλογών του εκτενώς καθ' όλη τη διάρκεια της αναθεώρησης του ΙΜΟ, καθώς και τα τεχνικά, πρακτικά περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα και τις μακροπρόθεσμα βιώσιμες πτυχές του. Για να εκτιμηθούν πλήρως οι επιπτώσεις του είναι απαραίτητη μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση του κύκλου ζωής του ΥΦΑ, η οποία θα εξετάζει τόσο τη συμμόρφωση όσο και το κόστος. Επεξεργάζεται τις βασικές παραμέτρους, όπως ο δείκτης ενεργειακής απόδοσης υφιστάμενου πλοίου και ο δείκτης έντασης άνθρακα της στρατηγικής του ΙΜΟ. Στη συνέχεια χρησιμοποιεί τα πρότυπα αυτά για να αξιολογήσει πώς συγκρίνεται το ΥΦΑ σε όλο τον κόσμο όσον αφορά τους περιβαλλοντικούς στόχους. Η μελέτη εξετάζει επίσης τα τεχνικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά των πλοίων που κινούνται με ΥΦΑ, την υποδομή ανεφοδιασμού καυσίμων και τον τρόπο με τον οποίο οι τεχνολογίες αποθήκευσης και πρόωσης επηρεάζουν τα λειτουργικά ζητήματα και πλεονεκτούν το ΥΦΑ έναντι άλλων εναλλακτικών λύσεων. Η οικονομική σκοπιμότητα είναι επίσης υψίστης σημασίας για την επιτυχία. Η έρευνα αυτή περιλαμβάνει τις επιπτώσεις των διακυμάνσεων των τιμών των καυσίμων με την πάροδο του χρόνου και των κεφαλαιουχικών δαπανών σε υποδομές στο κόστος της μετάβασης στο ΥΦΑ, καθώς και τις πιθανές επιπτώσεις των επιδοτήσεων για την ενθάρρυνση της πιο πράσινης ναυτιλίας στη μακροπρόθεσμη οικονομική σκοπιμότητα του ΥΦΑ σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα. Για να πούμε περαιτέρω, pan η ευθύνη μετατοπίζεται από τους πλοιοκτήτες, τις ρυθμιστικές αρχές και τις λιμενικές αρχές για την υιοθέτηση του φυσικού αερίου. Αν και το LNG έχει ορισμένα πλεονεκτήματα, εγείρει ζητήματα διαρροής μεθανίου και έχει ασαφείς κανόνες, και αντιμετωπίζει ταχέως κινούμενους ανταγωνιστές που θα μπορούσαν να το αφήσουν στη σκόνη για πολλές δεκαετίες. Ο τρόπος με τον οποίο θα αντιμετωπιστούν αυτά τα ζητήματα είναι κρίσιμος για το αν το υγροποιημένο φυσικό αέριο αποτελεί γέφυρα ή προορισμό. Η παρούσα μελέτη έχει ως στόχο να εξυπηρετήσει τον κλάδο, υποστηρίζοντας τους ηγέτες στην ευθυγράμμιση των σχεδίων LNG της σχετικής δραστηριότητας με τις λύσεις του 2050. Αυτή η ανάλυση μέσω των ρυθμιστικών, τεχνικών, οικονομικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων προσφέρει μια εικόνα των δυνατοτήτων του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως κατάλληλης και βιώσιμης μεσοπρόθεσμης λύσης για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ενώ το LNG έχει πλεονεκτήματα, υπάρχουν ερωτήματα σχετικά με τις διαρροές μεθανίου, τους αβέβαιους κανόνες και τους ταχέως εξελισσόμενους ανταγωνιστές που θα μπορούσαν να το ξεπεράσουν μέσα στις δεκαετίες. Η αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων είναι υψίστης σημασίας για να αποφασιστεί αν το ΥΦΑ χρησιμεύει ως γέφυρα ή ως λύση. Τελικά, η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στην παροχή καθοδήγησης για τον κλάδο, συμβουλεύοντας τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων σχετικά με την ευθυγράμμιση των στρατηγικών του ΥΦΑ με τους στόχους του 2050. Η στάθμιση των κανονισμών, της τεχνικής σκοπιμότητας, των οικονομικών και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων προσφέρει μια ολιστική προοπτική για τη δύναμη του LNG να χαράξει μια βιώσιμη πορεία προς τα εμπρός για τη ναυτιλία.el
dc.format.extent95el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleLNG as bunker fuel and regulatory framework from IMOel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThe International Maritime Organization has established demanding targets for the maritime sector to be entirely decarbonized by 2050. To achieve these targets, the industry is transitioning from conventional fuels to less carbon-intensive alternatives and the frontrunner has become Liquefied Natural Gas. Within this study, LNG will be analyzed by comparing its application and potential alternatives extensively throughout the IMO’s revision as well as its technical, practicable environmental advantages and long-term sustainable aspects. A comprehensive life-cycle assessment of LNG looking at both compliance and costs is necessary to fully appreciate the impacts of LNG. It elaborates on the key parameters such as Energy efficiency existing ship index and Carbon Intensity indicator of the IMO strategy. It then uses those standards to assess how LNG compares around the world on environmental goals. The study also examines technical and operational attributes of LNG-powered vessels, the fueling infrastructure, and how storage and propulsion technologies affect operational issues and advantage LNG over other alternatives. The economic feasibility is also paramount to success. This research includes the effects of fluctuations in fuel prices over time and capital outlays in infrastructure on the costs of switching to LNG, and the potential effects of subsidies to encourage greener shipping on the long-term economic feasibility of LNG as compared to conventional fuels. To further say, pan the responsibility shifts from shipowners, regulators and port authorities to the gas uptake. Though LNG has some advantages, it raises methane-leak questions and has ambiguous rules, and it faces fast-moving competitors that could leave it in the dust over many decades. How these issues are handled is crucial to whether liquefied natural gas is a bridge or a destination. This study aims to serve the industry, by supporting leaders in aligning LNG plans of associated activity with 2050 solutions. This analysis through regulatory, technical, economic and environmental impacts offers an insight into LNG’s potential as an appropriate and viable medium-term solution for the shipping industry. While LNG bears advantages, questions linger around methane leaks, uncertain rules, and fast-evolving competitors that could surpass it over the decades. Tackling these issues is paramount to deciding if LNG serves as a bridge or solution. Ultimately, this research aims to provide guidance for the industry, advising decision-makers on aligning LNG strategies with 2050 goals. Weighing regulations, technical feasibility, economics, and environmental effects offers a holistic outlook on LNG's power to forge a sustainable path forward for shipping.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordLNGel
dc.subject.keywordBunkeringel
dc.subject.keywordIMO regulationsel
dc.subject.keywordSustainabilityel
dc.subject.keywordEmissions reductionel
dc.subject.keywordAlternative fuelsel
dc.subject.keywordMaritime transportel
dc.subject.keywordΥΦΑel
dc.subject.keywordΑνεφοδιασμός καυσίμωνel
dc.subject.keywordΚανονισμοί IMOel
dc.subject.keywordΑειφορίαel
dc.subject.keywordΜείωση εκπομπώνel
dc.subject.keywordΕναλλακτικά καύσιμαel
dc.subject.keywordΘαλάσσιες μεταφορέςel
dc.date.defense2025-04-21


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»