dc.contributor.advisor | Theodoridis, Ioannis | |
dc.contributor.advisor | Θεοδωρίδης, Ιωάννης | |
dc.contributor.author | Tziorvas, Antonios | |
dc.contributor.author | Τζιόρβας, Αντώνιος | |
dc.date.accessioned | 2025-07-09T10:49:55Z | |
dc.date.available | 2025-07-09T10:49:55Z | |
dc.date.issued | 2025-06 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17928 | |
dc.description.abstract | Η πρόβλεψη της αστικής ζήτησης διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στη βελτιστοποίηση της δρομολόγησης, της αποστολής και της διαχείρισης της κυκλοφοριακής συμφόρησης στα Έξυπνα Συστήματα Μεταφορών. Αξιοποιώντας τεχνικές συγχώνευσης και ανάλυσης δεδομένων, η εκτίμηση της κυκλοφοριακής πυκνότητας χρησιμεύει ως βασικό ενδιάμεσο μέτρο για τον εντοπισμό και την πρόβλεψη αναδυόμενων προτύπων ζήτησης. Σε αυτή τη διατριβή, προτείνουμε δύο παραλλαγές του μοντέλου gradient boosting, μία για ταξινόμηση και μία για παλινδρόμηση, και οι δύο ικανές να παράγουν προβλέψεις ζήτησης σε διάφορους χρονικούς ορίζοντες, από 5 λεπτά έως μία ώρα. Η προσέγγισή μας ενσωματώνει αποτελεσματικά χωρικά και χρονικά χαρακτηριστικά, επιτρέποντας ακριβείς προβλέψεις που είναι απαραίτητες για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών της διαμοιραζόμενης (μικρο-)κινητικότητας. Για να αξιολογήσουμε την αποτελεσματικότητα της προσέγγισής μας, χρησιμοποιούμε ανοιχτά δεδομένα κοινής κινητικότητας που προέρχονται από δίκτυα ηλεκτρικών σκούτερ και ηλεκτρικών ποδηλάτων σε δύο μητροπολιτικές περιοχές της Ολλανδίας. Αυτά τα πραγματικά δεδομένα μας επιτρέπουν να επικυρώσουμε την προσέγγισή μας και να αποδείξουμε την αποτελεσματικότητά της στην καταγραφή των πολυπλοκοτήτων της σύγχρονης αστικής κινητικότητας. Εν τέλει, η μεθοδολογία μας προσφέρει νέες πληροφορίες σχετικά με τη διαχείριση της αστικής μικρο-κινητικότητας, βοηθώντας στην αντιμετώπιση των προκλήσεων που προκύπτουν από την ταχεία αστικοποίηση και συμβάλλοντας έτσι σε πιο βιώσιμες, αποδοτικές και κατοικήσιμες πόλεις. | el |
dc.format.extent | 38 | el |
dc.language.iso | en | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/ | * |
dc.title | Urban shared mobility demand forecasting | el |
dc.title.alternative | Πρόβλεψη ζήτησης για αστική κινητικότητα | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής | el |
dc.description.abstractEN | Urban demand forecasting plays a critical role in optimizing routing, dispatching, and congestion management within Intelligent Transportation Systems. By leveraging data fusion and analytics techniques, traffic density estimation serves as a key intermediate measure for identifying and predicting emerging demand patterns. In this thesis, we propose two gradient boosting model variations, one for classification and one for regression, both capable of generating demand forecasts at various temporal horizons, from 5 minutes up to one hour. Our approach effectively integrates spatial and temporal features, enabling accurate predictions that are essential for improving the efficiency of shared (micro-)mobility services. To evaluate the effectiveness of our approach, we utilize open shared mobility data derived from e-scooters and e-bikes networks in two Dutch metropolitan areas. These real-world datasets enable us to validate our approach and demonstrate its effectiveness in capturing the complexities of modern urban mobility. Ultimately, our methodology offers novel insights on urban micro-mobility management, helping to tackle the challenges arising from rapid urbanization and thus, contributing to more sustainable, efficient, and livable cities | el |
dc.contributor.master | Κυβερνοασφάλεια και Επιστήμη Δεδομένων | el |
dc.subject.keyword | XGBoost | el |
dc.subject.keyword | Urban data analytics | el |
dc.subject.keyword | Shared mobility | el |
dc.subject.keyword | Time series forecasting | el |
dc.date.defense | 2025-06-27 | |