dc.contributor.advisor | Ζάννης, Θεόδωρος | |
dc.contributor.author | Κάργας, Νικόλαος | |
dc.date.accessioned | 2025-07-09T10:42:38Z | |
dc.date.available | 2025-07-09T10:42:38Z | |
dc.date.issued | 2025-06 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17926 | |
dc.description.abstract | Η έννοια της αποτελεσματικότητας έχει πολύ μεγάλη σημασία για την αξιολόγηση διαφόρων συστημάτων και είναι μια έννοια η οποία ποικίλλει ανάλογα με το υπό εξέταση σύστημα και τις απαιτήσεις που θέτει ο χρήστης. Για παράδειγμα διαφορετικά ορίζεται η έννοια της αποτελεσματικότητας για ένα οπλικό σύστημα και με διαφορετικό τρόπο μπορεί να οριστεί η έννοια της αποτελεσματικότητας π.χ. ως ενεργειακή απόδοση ή ως διαθεσιμότητα ή ως αξιοπιστία για ένα προωστήριο σύστημα πλοίου. Στη διεθνή βιβλιογραφία έχουν προταθεί διάφοροι τρόποι εκτίμησης της αποτελεσματικότητας ενός συστήματος από θεωρητικά μοντέλα προσομοίωσης μέχρι την πραγματοποίηση πειραματικών μετρήσεων. Τα φυσικά μοντέλα προσομοίωσης αποσκοπούν στον υπολογισμό των λειτουργικών επιδόσεων των προωστήριων μηχανών και τα οποία απαιτούν συγκεκριμένες μετρήσεις για βαθμονόμηση και αξιολόγηση της προβλεπτικής τους ικανότητας οι οποίες δεν είναι πάντα διαθέσιμες ή δεν είναι εύκολο να ληφθούν σε ένα πολεμικό πλοίο που έχει ιδιαίτερες επιχειρησιακές απαιτήσεις. Τα δε μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης βασίζονται σε πολύ μεγάλο αριθμό πειραματικών δεδομένων για εκπαίδευση και επαλήθευση που στην περίπτωση των πολεμικών πλοίων δεν είναι πάντα διαθέσιμος. Σε αντιδιαστολή με τα προαναφερθέντα μοντέλα καθώς και τα αντίστοιχα διαγνωστικά εργαλεία πρόγνωσης βλαβών, στην παρούσα εργασία προτείνεται η αξιοποίηση και η κατάλληλη διαμόρφωση του πολλαπλασιαστικού μοντέλου Ε = ADC, το οποίο επιτρέπει την εκτίμηση της αποτελεσματικότητας Ε ενός συστήματος με βάση τον προσδιορισμό του διανύσματος της διαθεσιμότητας Α, του πίνακα της εξαρτησιμότητας D και του διανύσματος της ικανότητας C. Το συγκεκριμένο μοντέλο έχει προταθεί κατά το παρελθόν από αντίστοιχη επιτροπή της Π.Α. των Η.Π.Α. για την εκτίμηση της αποτελεσματικότητας οπλικών συστημάτων και στην παρούσα εργασία διαμορφώνεται για πρώτη φορά κατάλληλα με επιλογή των πινάκων A, D και C με σκοπό την σύγκριση της αποτελεσματικότητας του συστήματος COGOG των φρεγατών τύπου S, του συστήματος CODOG των φρεγατών τύπου MEKO 200 και του συστήματος CODAD των φρεγατών FDI. Η εφαρμογή του μοντέλου ADC για τα τρία αυτά συνδυασμένα συστήματα έδειξε ότι το σύστημα CODAD των φρεγατών FDI έχει την μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα σε σχέση με τα άλλα δυο συστήματα. | el |
dc.format.extent | 66 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Συγκριτική μελέτη της αποτελεσματικότητας συνδυασμένων συστημάτων πρόωσης πλοίων επιφανείας με το μοντέλο ADC | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | The concept of effectiveness is of great importance for the evaluation of various systems and is a concept that varies depending on the system under consideration and the requirements set by the user. For example, the concept of effectiveness is defined differently for a weapon system and the concept of effectiveness can be defined differently, e.g. as energy efficiency or as availability or as reliability for a ship's propulsion system. According to the literature, various ways of assessing the efficiency of a system have been proposed, from theoretical simulation models to the implementation of experimental campaigns. Physical simulation models aim to calculate the performance characteristics of marine engines, and which require specific measurements for calibration and verification of their predictive ability, which are not always available or are not easy to obtain on a warship that has strict operational requirements. AI models are based on a very large amount of experimental data for training and verification, which in the case of warships is not always available. In contrast to the models and the corresponding engine diagnostic systems, the present thesis proposes the utilization and the appropriate modification of the multiplicative model E = ADC, which allows the estimation of the effectiveness E of a system based on the determination of the availability vector A, the dependability matrix D and the capability vector C. This specific model has been proposed in the past by a corresponding committee of the U.S. Air Force for the estimation of the effectiveness of weapons systems and in the present thesis for the first time is modified appropriately by selecting the matrices A, D and C in order to compare the effectiveness of the COGOG system of the S-type frigates, the CODOG system of the MEKO 200-type frigates and the CODAD system of the FDI frigates. The application of the proposed effectiveness model for these three combined propulsion systems showed that the CODAD system of the FDI frigates has the greatest effectiveness compared to the other two systems. | el |
dc.corporate.name | Σχολή Ναυτικών Δοκίμων | el |
dc.contributor.master | ΔΠΜΣ στη Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογία | el |
dc.subject.keyword | Αποτελεσματικότητα | el |
dc.subject.keyword | Διαθεσιμότητα | el |
dc.subject.keyword | Αξιοπιστία | el |
dc.subject.keyword | Ικανότητα | el |
dc.date.defense | 2025-06-11 | |