Show simple item record

Οργάνωση καναλιών διανομής και παράγοντες του εξωτερικού περιβάλλοντος

dc.contributor.advisorΜοσχούρης, Σωκράτης
dc.contributor.authorΜάρκου, Ιωάννης
dc.date.accessioned2025-07-09T10:32:08Z
dc.date.available2025-07-09T10:32:08Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17924
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία θέτει ως στόχο την ανάδειξη της οργάνωσης των καναλιών διανομής και τους εξωτερικούς παράγοντες που δύναται να επηρεάσουν την εύρυθμη λειτουργία τους. Πιο συγκεκριμένα, επιχειρεί να διερευνήσει τις αρχές που διέπουν τη διαχείριση των καναλιών διανομής, να αναλύσει τις προκλήσεις που προκύπτουν από το εξωτερικό περιβάλλον και να προτείνει στρατηγικές βελτιστοποίησης. Στο πρώτο μέρος της εργασίας, παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο με τον ορισμό και τη σημασία των καναλιών διανομής, καθώς και τους διαφορετικούς τύπους που υιοθετούν οι επιχειρήσεις στην καθημερινότητα τους. Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στις αρχές οργάνωσης των καναλιών, ενώ παράλληλα αναλύεται ο ρόλος της τεχνολογίας στη διαμόρφωση σύγχρονων και αποδοτικών καναλιών διανομής. Εξετάζονται οι εξωτερικοί παράγοντες που επηρεάζουν τα κανάλια διανομής, όπως μερικοί από αυτούς είναι οι οικονομικές συνθήκες, οι πολιτικοί και νομικοί περιορισμοί, οι κοινωνικές και πολιτισμικές αλλαγές, η τεχνολογική πρόοδος και οι περιβαλλοντικοί παράγοντες. Επιτυγχάνεται η κατανόηση του πλαισίου μέσα στο οποίο λειτουργούν τα κανάλια διανομής και των προσαρμογών που απαιτούνται να γίνουν για τη βιωσιμότητά τους. Η εργασία εστιάζει στις στρατηγικές προσαρμογής και τη βελτιστοποίηση των καναλιών διανομής, χρησιμοποιώντας ένα χρήσιμο εργαλείο, την ανάλυση SWOT για τον εντοπισμό των δυνατοτήτων, των αδυναμιών, των ευκαιριών και των απειλών. Στο τέταρτο κεφάλαιο της εργασίας, παρατίθενται οι στρατηγικές διαφοροποίησης, οι μέθοδοι συνεργασίας και συμμαχιών, καθώς και οι πρακτικές διαχείρισης κρίσεων που συμβάλλουν στην ενίσχυση της αποδοτικότητας και της ανταγωνιστικότητας των προϊόντων. Όσο αφορά το πρακτικό κομμάτι, γίνεται αναφορά σε μια μελέτη περίπτωσης, στην οποία εξετάζεται μια επιχείρηση που δραστηριοποιείται στον κλάδο των προϊόντων ατομικής φροντίδας, δίνοντας με αυτή τη μελέτη την έμφαση στην εφαρμογή στρατηγικών διανομής σε πραγματικές συνθήκες. Αξιολογούνται τα αποτελέσματα των στρατηγικών αυτών και εξηγούνται συμπεράσματα για την αποτελεσματικότητά τους. Εν κατακλείδι, η εργασία καταλήγει σε προτάσεις για τη βελτίωση της διαχείρισης των καναλιών διανομής απαντώντας σε καίρια ερωτήματα. Επίσης, αναδεικνύεται η σημασία της προσαρμοστικότητας των καναλιών διανομής στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς.el
dc.format.extent64el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΟργάνωση καναλιών διανομής και παράγοντες του εξωτερικού περιβάλλοντοςel
dc.title.alternativeOrganization of distribution channels and factors of external environmentel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Tμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης και Tεχνολογίαςel
dc.description.abstractENThis essay focuses on the organization of distribution channels and the external factors that affect their well-tempered operation. The main objective is to explore the principles governing the management of distribution channels, analyze the challenges arising from the external environment and propose some optimization strategies. On the first part of the study is presented the theoretical framework, including the definition and the importance of distribution channels, as well as the different types adopted by businesses in their daily. Special emphasis is placed on the principles of channel organization and the role of technology is analyzed in shaping modern and efficient distribution systems. Αfterwards, the study examines the external factors that affect the distribution channels, such as economic conditions, political and legal restrictions, social and cultural changes, technological developments and environmental factors. This analysis contributes to understand the context within which distribution channels operate and the necessary adjustments for their sustainability. Furthermore, the study focuses on adaptation strategies and the optimization of distribution channels, using the useful tool of SWOT analysis to identify the strengths, the weaknesses, the opportunities and the threats. In the four chapter, strategies for differentiation, methods of cooperation and alliances are presented, as well as crisis management practices that help enhance the effectiveness and competitiveness of products. As for the practical part includes a case study examining a company which operates in the personal care products industry, thus emphasizing the application of distribution strategies in real-world conditions. The results of these strategies are evaluated and the conclusions are drawn regarding their effectiveness. To sum up, the study concludes with recommendations for improving the management of distribution channels, answers the research questions and suggests directions for future research. Through this analysis, the importance of adaptability is emphasized in distribution channels amidst changing market conditions.el
dc.contributor.masterΒιομηχανική Διοίκηση και Τεχνολογίαel
dc.subject.keywordΔιανομήel
dc.subject.keywordΟργάνωσηel
dc.subject.keywordΣτρατηγικήel
dc.subject.keywordΤεχνολογίαel
dc.subject.keywordΕξωτερικοί παράγοντεςel
dc.date.defense2025-07-02


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»