dc.contributor.advisor | Alepis, Efthimios | |
dc.contributor.advisor | Αλέπης, Ευθύμιος | |
dc.contributor.author | Bourlotou, Florentia | |
dc.contributor.author | Μπουρλώτου, Φλωρεντία | |
dc.date.accessioned | 2025-06-10T13:14:17Z | |
dc.date.available | 2025-06-10T13:14:17Z | |
dc.date.issued | 2025-05 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17837 | |
dc.description.abstract | Καθώς η ψηφιακή εποχή προχωρά, η διδασκαλία του προγραμματισμού στα παιδιά είναι επιτακτική ανάγκη για την ανάπτυξη της υπολογιστικής σκέψης και των ικανοτήτων επίλυσης προβλημάτων. Αυτή η μελέτη διερευνά διαφορετικές μεθοδολογίες διδασκαλίας, εργαλεία και προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί κατά την εισαγωγή εννοιών προγραμματισμού σε μικρά παιδιά. Οι διαφορετικές μεθοδολογίες περιλαμβάνουν δραστηριότητες χωρίς τη χρήση υπολογιστή, εργαλεία οπτικού προγραμματισμού, εκμάθηση μέσα από παιχνίδια, μαθησιακή προσέγγιση μέσω έργων καθώς και συνεργατικές δραστηριότητες, που ενισχύουν τη δημιουργικότητα και την ομαδική εργασία. Οι δραστηριότητες είναι, φυσικά, προσαρμοσμένες ώστε να είναι κατάλληλες για την ηλικία, επιτυγχάνοντας μια ισορροπία μεταξύ πολυπλοκότητας και ελκυστικότητας. Τα εργαλεία ποικίλλουν από περιβάλλοντα προγραμματισμού με χρήση blocks και kit ρομποτικής έως παιχνίδια προγραμματισμού και πλατφόρμες εισαγωγικού επιπέδου με κώδικα. Κάθε εργαλείο είναι καλά σχεδιασμένο για να κάνει την συγγραφή κώδικα προσιτή και διασκεδαστική, ενώ εισάγει σταδιακά τις έννοιες προγραμματισμού. Οι περισσότερες προκλήσεις στην διδασκαλία προγραμματισμού, περιλαμβάνουν τη διαχείριση του γνωστικού φορτίου, τη διασφάλιση της προσβασιμότητας σε όλους τους μαθητές, την κάλυψη των κενών στην κατάρτιση των εκπαιδευτικών και τη διατήρηση των κινήτρων στους μαθητές. Επιπλέον, η αξιολόγηση των δεξιοτήτων προγραμματισμού με τις παραδοσιακές μεθόδους αποτελεί σημαντική πρόκληση. Περαιτέρω, η μελέτη αναδεικνύει βέλτιστες πρακτικές όπως τη χρήση παιχνιδοποιημένης μάθησης και εκμάθησης μέσω έργου, την προώθηση της συνεργασίας και τη διασφάλιση επαρκών πόρων για την κατάρτιση των εκπαιδευτικών. Δίνει έμφαση στη δημιουργία περιεκτικών και ελκυστικών περιβαλλόντων μάθησης όπου τα παιδιά μπορούν να εξελιχθούν. Συνεπώς, η έρευνα αυτή υπογραμμίζει την ανάγκη για καινοτόμες και ευέλικτες προσεγγίσεις στην αποτελεσματική διδασκαλία του προγραμματισμού και αποτελεί τη βάση για μελλοντικές εξελίξεις στην εκπαίδευση. | el |
dc.format.extent | 127 | el |
dc.language.iso | en | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Exploring methods, tools and challenges in teaching programming to children : a comprehensive review of approaches and best practices | el |
dc.title.alternative | Διερεύνηση μεθόδων, εργαλείων και προκλήσεων στη διδασκαλία προγραμματισμού σε παιδιά : μια συνολική ανασκόπηση προσεγγίσεων και βέλτιστων πρακτικών | el |
dc.type | Bachelor Dissertation | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής | el |
dc.description.abstractEN | As the digital era progresses, it is crucial to teach children programming to help them develop computational thinking and problem-solving skills. This paper aims to explore various ways of teaching coding, the resources used and the difficulties that teachers encounter when introducing coding to young children. The strategies include unplugged activities, visual programming, gamification, project-based learning, and collaborative tasks which also help in the development of creativity and teamwork. Of course, the activities are made to be suitable for the age of the children while also being challenging enough. The resources range from block-based programming languages to robotics kits, to coding games, to text-based programming languages for beginners. Each of the tool was nicely designed to make coding easily accessible and enjoyable, while at the same time introducing the child to basic programming concepts. The major challenges in this case include handling the cognitive load, making the content accessible to all types of learners, lacking resources for teacher professional development, and maintaining students’ interest. Furthermore, conventional testing methods are inadequate to evaluate children’s coding abilities. It also re-echoes the best practices in using play and project work-based learning, collaboration and the availability of resources for teacher professional development. It also stresses on the need to create positive learning environments for children and make them more inclusive. Therefore, this research is a proof of the need for new and innovative ways of delivering programming education and shall serve as a reference for the development of future education. | el |
dc.subject.keyword | Computational thinking | el |
dc.subject.keyword | Programming education | el |
dc.subject.keyword | Gamification | el |
dc.subject.keyword | Education | el |
dc.subject.keyword | Visual programming languages | el |
dc.subject.keyword | Project-based learning | el |
dc.subject.keyword | Inclusive education | el |
dc.subject.keyword | Teacher professional development | el |
dc.subject.keyword | Assessment | el |
dc.subject.keyword | Programming education | el |
dc.subject.keyword | Play-based learning | el |
dc.date.defense | 2025-05-16 | |