dc.contributor.advisor | Κυριαζής, Αθανάσιος | |
dc.contributor.author | Τζιβρά, Γεωργία | |
dc.date.accessioned | 2025-05-28T11:04:55Z | |
dc.date.available | 2025-05-28T11:04:55Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17799 | |
dc.description.abstract | Ο σκοπός της παρούσας εργασίας αφορά στη μελέτη της συμβολής της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον τομέα της χρηματοδότησης της έρευνας στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα και η διάχυση των αποτελεσμάτων της. Η εργασία είναι βιβλιογραφική και εδράζεται στη μελέτη και στην κριτική σύνθεση πρόσφατων επιστημονικών άρθρων, αλλά και στην παράθεση και γραφική αναπαράσταση στατιστικών στοιχείων. Μερικά από τα σημαντικότερα ευρήματα της παρούσας εργασίας έγκεινται στη σημασία της έρευνας και ανάπτυξης, της καινοτομίας και της διάχυσης της γνώσης. Πιο αναλυτικά, κατέστη σαφές μέσα από την παρούσα μελέτη ότι η έρευνα και ανάπτυξη συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη μιας χώρας, η καινοτομία δύναται να δημιουργήσει απόδοση, δηλαδή να δημιουργήσει πλούτο για μια χώρα και ότι η θέση και η εγγύτητα είναι παράγοντες, οι οποίοι κατέχουν σαφή και αδιαμφισβήτητη σημασία στην αξιοποίηση των φαινομένων διάχυσης της γνώσης.
Επιπροσθέτως, μέσα από την παρούσα εργασία, κατέστη σαφές ότι η διαμόρφωση ενός ενιαίου χώρου έρευνας στην Ευρώπη συμβάλλει στη διάχυση της γνώσης, της έρευνας και της καινοτομίας. Τέλος, παρατηρήθηκε μια ανοδική πορεία στον αριθμό και στην απήχηση των ελληνικών δημοσιεύσεων σε διεθνή ακαδημαϊκά περιοδικά, ενώ από την άλλη πλευρά οι δημόσιες κρατικές δαπάνες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέχρι και το έτος 2016 ήταν περιορισμένες. Ωστόσο, από την πλευρά της ΕΕ, η χρηματοδότηση της τριτοβάθμιας έρευνας στην Ελλάδα ήταν ιδιαίτερα σημαντική. Όλα τα ανωτέρω έδωσαν τη δυνατότητα της διαμόρφωσης μίας αντικειμενικής και αρκετά πλήρους εικόνας του υπό μελέτη ζητήματος. Ωστόσο, επειδή τα Πανεπιστήμια είναι ο πυρήνας της ακαδημαϊκής έρευνας και οι ερευνητές αυτών είναι οι πλέον αρμόδιοι όσον αφορά το ζήτημα το οποίο μελετήθηκε στην παρούσα εργασία, κρίνεται σημαντικό οι μελλοντικές έρευνες να εστιάσουν στις απόψεις των ερευνητών των ελληνικών Πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και των ελληνικών ερευνητικών κέντρων. | el |
dc.format.extent | 108 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Η συμβολή της Ε.Ε. στη χρηματοδότηση της έρευνας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα και στη διάχυση των αποτελεσμάτων | el |
dc.title.alternative | The EU's contribution in the field of research funding in Higher Education and in the dissemination of its results | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | The purpose of this thesis is to examine the European Union's contribution to research funding in Higher Education and to the dissemination of its outcomes. This study is bibliographic in nature and is based on the analysis and critical synthesis of recent scientific articles, as well as on the citation and graphical presentation of statistical data. Among the most significant findings of this thesis are the crucial roles of research and development, innovation, and knowledge dissemination. More specifically, the study confirms that research and development contribute substantially to a country’s economic growth and innovation potential, serving as key drivers of national prosperity. Additionally, spatial factors—such as geographic location and proximity—emerge as essential for effectively leveraging knowledge diffusion processes.
Furthermore, the research highlights that the establishment of a unified European Research Area plays an important role in promoting the diffusion of knowledge, research, and innovation across member states. The analysis also reveals a notable upward trend in the volume and impact of Greek academic publications in international journals. However, this progress contrasts with the limited public expenditure on Higher Education in Greece up to 2016. In contrast, EU-level funding for Higher Education has been shown to be particularly significant.
All of the above contributed to the development of an objective and comprehensive understanding of the topic under investigation. Nevertheless, considering that universities are the cornerstone of academic research and that university researchers are the most directly involved with the issues examined in this thesis, it is essential that future studies focus on the perspectives of researchers at Greek Universities and Research Centers. | el |
dc.contributor.master | Διεθνείς κι Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευνα | el |
dc.subject.keyword | Τριτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.subject.keyword | Χρηματοδότηση | el |
dc.subject.keyword | Ευρωπαϊκός Χώρος Έρευνας | el |
dc.subject.keyword | Higher education | el |
dc.subject.keyword | Financing | el |
dc.subject.keyword | European Research Area | el |
dc.date.defense | 2024-07-24 | |