dc.contributor.advisor | Παριώτης, Ευθύμιος | |
dc.contributor.author | Χατζής, Αλέξανδρος | |
dc.date.accessioned | 2025-05-08T05:26:26Z | |
dc.date.available | 2025-05-08T05:26:26Z | |
dc.date.issued | 2025-02 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17732 | |
dc.description.abstract | Ο IMO, προκειμένου να περιορίσει την μόλυνση του περιβάλλοντος από τα πλοία, έχει ορίσει κάποιους δείκτες εκ των οποίων οι δύο βασικότεροι είναι ο CII και ο EEXI οι οποίοι δείχουν την ποσότητα διοιξειδίου του άνθρακα που παράγεται από το πλοίο και την ενεργειακή του απόδοση αντίστοιχα. Για τους δείκτες αυτούς θέτονται κάποια όρια και προκειμένου τα πλοία να συμμορφώνονται με τους νέους κανονισμούς, θα πρέπει να ακολουθήσουν ορισμένες διαδικασίες που έχουν σαν στόχο την τήρηση των ορίων αυτών. Στην παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται μία μελέτη περίπτωσης για ένα δεδομένο πλοίο, πάνω στο οποίο αξιολογείται η εφαρμογή τέτοιων μεθόδων με βάση διάφορους οικονομοτεχνικούς παράγοντες. Για τις μεθόδους μείωσης του CII χρησιμοποιούνται κάποια κριτήρια όπως κόστος και χρόνος εγκατάστασης μέσω των οποίων η κάθε μέθοδος βαθμολογείται και στο τέλος γίνεται η επιλογή αυτών που συμφέρουν περισσότερο. Υστερα υπολογίζεται η χρηματική απόσβεση και γίνεται μία εκτίμηση του δείκτη του CII για τα επόμενα 3 χρόνια. Τέλος, επιλέγεται η κατάλληλη μέθοδος για την μείωση του EEXI, που στην προκειμένη περίπτωση είναι το ShaPoLi και γίνεται ανάλυση του συνολικού κόστους και του χρόνου εγκατάστασης. | el |
dc.format.extent | 53 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Διερεύνηση ενεργειακών επεμβάσεων για την συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του EEXI και CII | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | In order to limit the environmental pollution by the maritime industry, the IMO has defined some indicators of which the two main ones are the CII and the EEXI which show the amount of carbon dioxide produced by the ship and its energy efficiency respectively. Certain limits are set for these indicators and in order for ships to comply with the new regulations, they will have to follow certain procedures aimed at meeting these limits. In this thesis, a case study is made for a given ship, on which the application of such methods is evaluated based on various economic and technical factors. For the CII reduction methods certain criteria are used such as cost and installation time through which each method is rated, and in the end, the most beneficial methods are selected. Then, the monetary depreciation is calculated and an estimate of the CII index is made for the next 3 years. Finally, the appropriate method for reducing EEXI is chosen, which in this case is ShaPoLi, and an analysis of the total cost and installation time is made. | el |
dc.corporate.name | Σχολή Ναυτικών Δοκίμων | el |
dc.contributor.master | ΔΠΜΣ στη Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογία | el |
dc.subject.keyword | Εξοικονόμηση ενέργειας | el |
dc.subject.keyword | EEXI | el |
dc.subject.keyword | CII | el |
dc.date.defense | 2025-04-04 | |